Gå til innhold

Skal kjøpe sykkel men skjønner ikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endel sykler, feks de fra diamant, heter feks sykkelnavn + et tall (10, 20, 30, 40..).. Hva betyr det? Ser at 40 har mer ekstrautstyr enn 10, og skjønner det i seg selv forklarer prisforskjellen, men er det forskjell på selve sykkelen? 

Er det noen som har tips til sykler til under 3500,- som er gode til "pendlerbruk"? Ikke mer enn 10 min sykling hver vei, men er både sti og asfalt så ønsker hybrid.. Skal dra sykkelvogn med den også.. Har 4000kr som øvre budsjett men det er inkl sykkellås og annet ekstrautstyr (lykt, støtte, skjermer etc om det ikke følger med).

Eneste de har i butikkene her er 4000 og oppover - eller de billigste ("10"-modellene) til 1500kr og jeg stresser med å gå så lavt i pris når sykkelen skal brukes en del (mannen har sykkel til den prisen og den har han hatt mye problem med bremser og gir på)... 

Anonymkode: 0b28c...835

Skrevet

Jeg vet ikke hva de tallene viser til. Jeg kjøpte en Fuji-sykkel fra Birk for under 4000 for noen år siden, husker ikke om det var kr. 2950,- eller 3950,- jeg betalte, fikk da med støtte, bagasjebrett, skjermer, ringeklokke og en lykt og ekstra reflekser). Hadde mye trøbbel med girene til å begynne med inntil jeg fant en sportsbutikk som greide å justere girene riktig (de var ikke justert riktig fra fabrikken, og butikken jeg kjøpte den på greide selv etter 8-10 justeringer ikke å få dem riktig). Men etter at jeg fikk dem justert riktig har sykkelen fungert supert, for i utgangspunktet er det ganske gode gir på den. Er en hybrid med demping i styret og Shimano-gir.

Selv om begynnelsen var veldig uheldig (holdt på å klikke på butikken jeg kjøpte den av, de påstod bl.a. at det var jeg som ikke kunne gire ordentlig - tok dem med på sykkeltur for at de skulle "lære" med å gire, og de fastslo at jeg gjorde alt riktig og det visstnok ikke var min giring som var årsaken til problemene likevel ;) ) - så har jeg vært fornøyd med sykkelen.

Sjekk litt rundt, gå til ulike butikker og be dem forklare deg fordeler og ulemper alle stedene, og be om tilbud. Får du et godt tilbud et sted og ser en litt bedre sykkel et annet sted, fortell at du har fått et godt tilbud et annet sted og hør om de kan gi deg et like godt tilbud.

Jeg ville ikke kjøpt sykkel til kr. 1500,- til det bruket du skal ha den til, har hørt flere som har hatt problemer med de aller billigste. Når du skal bruke sykkelvogn så bør den fungere, og da er også girene viktige siden det er tyngre å sykle med sykkelvogn.

Googlet litt - det er som sagt noen år siden jeg kjøpte min, men den som ligner mest på den jeg har er denne, men ser det er mye mindre utstyr på sykkelen i dag enn da jeg kjøpte den :/  https://www.birk.no/fuji-absolute-2-1-lady-2017

Kikket på diamantsyklene, har ikke orket å lese nok til å forstå det med de nummerene, men denne ser jo ok ut, det er også litt mer utstyr med på denne enn mange andre: https://www.gsport.no/produkt/179965/diamant-union-40-sykkel-dame#001

Det er jo også 100 % fornøydgaranti og 100 dagers åpent kjøp. Jeg ville dratt til butikk og prøvd de ulike syklene :)

Vet ikke om jeg var særlig til hjelp, men dytter i hvert fall tråden for deg ;)

Anonymkode: ccb3e...c79

Skrevet

Vi har mye sykkelfolk i omgangskretsen, bl.a en sin driver sykkelbutikk 

Det de sier er at man bør opp i 5.000 kr for å få en god sykkel, da er sykkelen lett å ta service på, det er lett å finne deler osv. En del billigsykler blir fort skranglete og det er et helsike å mekke på dem

Men, du trenger ikke betale full pris. Følg med på tilbud, min sykkel kostet opprinnelig 5.400 kr, men jeg kjøpte den på salg for 3.900 kr. Det er en Hardrock hybrid, veldig fornøyd med den. 

Det er også greit å kjøpe brukt, du kan få mye sykkel for pengene på bruktmarkedet

Anonymkode: 73a06...72f

Skrevet (endret)

Meld deg inn i GMaxs kundeklubb, da får du 20% på første kjøp. 

Endret av aanonym
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hva de tallene viser til. Jeg kjøpte en Fuji-sykkel fra Birk for under 4000 for noen år siden, husker ikke om det var kr. 2950,- eller 3950,- jeg betalte, fikk da med støtte, bagasjebrett, skjermer, ringeklokke og en lykt og ekstra reflekser). Hadde mye trøbbel med girene til å begynne med inntil jeg fant en sportsbutikk som greide å justere girene riktig (de var ikke justert riktig fra fabrikken, og butikken jeg kjøpte den på greide selv etter 8-10 justeringer ikke å få dem riktig). Men etter at jeg fikk dem justert riktig har sykkelen fungert supert, for i utgangspunktet er det ganske gode gir på den. Er en hybrid med demping i styret og Shimano-gir.

Selv om begynnelsen var veldig uheldig (holdt på å klikke på butikken jeg kjøpte den av, de påstod bl.a. at det var jeg som ikke kunne gire ordentlig - tok dem med på sykkeltur for at de skulle "lære" med å gire, og de fastslo at jeg gjorde alt riktig og det visstnok ikke var min giring som var årsaken til problemene likevel ;) ) - så har jeg vært fornøyd med sykkelen.

Sjekk litt rundt, gå til ulike butikker og be dem forklare deg fordeler og ulemper alle stedene, og be om tilbud. Får du et godt tilbud et sted og ser en litt bedre sykkel et annet sted, fortell at du har fått et godt tilbud et annet sted og hør om de kan gi deg et like godt tilbud.

Jeg ville ikke kjøpt sykkel til kr. 1500,- til det bruket du skal ha den til, har hørt flere som har hatt problemer med de aller billigste. Når du skal bruke sykkelvogn så bør den fungere, og da er også girene viktige siden det er tyngre å sykle med sykkelvogn.

Googlet litt - det er som sagt noen år siden jeg kjøpte min, men den som ligner mest på den jeg har er denne, men ser det er mye mindre utstyr på sykkelen i dag enn da jeg kjøpte den :/  https://www.birk.no/fuji-absolute-2-1-lady-2017

Kikket på diamantsyklene, har ikke orket å lese nok til å forstå det med de nummerene, men denne ser jo ok ut, det er også litt mer utstyr med på denne enn mange andre: https://www.gsport.no/produkt/179965/diamant-union-40-sykkel-dame#001

Det er jo også 100 % fornøydgaranti og 100 dagers åpent kjøp. Jeg ville dratt til butikk og prøvd de ulike syklene :)

Vet ikke om jeg var særlig til hjelp, men dytter i hvert fall tråden for deg ;)

Anonymkode: ccb3e...c79

Husk at 100% fornøyd-garanti er 30 dager. 100 dager åpent kjøp er for ubrukt vare. 

Skrevet

Tusen takk for svar dere 😊😊  har ikke budsjett til å gå opp på 5000 pga jeg er i ulønnet permisjon nå. :/ Trenger sykkelen til jeg starter i jobb og mini begynner i barnehage. Er relativt fornøyd hvis den holder ut høsten og neste vår (da har jeg evt råd til å kjøpe ny), men hadde en sykkel tilsv. det man får for 3000 nå, som varte i mange år - den ble selvsagt stjelt da jeg var idiot nok til å ikke låse... :P

Kan vente litt til før jeg kjøper siden jeg ikke -må- ha den før midten av august, så kan kikke litt til på om det kommer tilbud. Men g-max kundeklubb var ikke dumt, det er kun g-sport vi har her. Da kan jeg kanskje gå for en til 4000kr som jeg har falt veldig for (og som de faktisk har på lager i butikken), og likevel ha råd til en skikkelig lås 😊

Anonymkode: 0b28c...835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...