Gå til innhold

Hva er effektivt å vaske dusjvegger i glass og fliser med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha funnet et vaskemiddel som var kjempeeffektivt slik at jeg slapp å gni så mye, OG der det ikke står på emballasjen at det kan skade fugene mellom flisene. Jif baderom spray er ganske effektiv, men der står det altså at det kan skade fugene. Har ikke lyst til å fuge på nytt med det første...

Har dere noen andre gode tips til effektive vaskemidler for dusjen som ikke skader fuger? Er kalk og såperester i nederste del av dusjen som er det gjenstridige...

Anonymkode: d57d2...3f5

Skrevet

På dusjveggene bruker jeg sitron. Deler en sitron i to og gnir på og lar virke en stund. Gnir så over med en svamp, skyller av og tørker over med en microfiberklut. Syns det er overraskende effektivt, men kommer nok an på hvor mye belegg der er er også

På flisene bruker jeg Plumbo bad og dusjrens.

Anonymkode: 47573...c5f

Skrevet

Dampvasker.

Tar ALT uten vaskemidler overhode. Dritten i fugene bare renner unna. Og den kommer til over alt. 

Men bør han en skikkelig en, ala type støvsuger. Ikke disse dampmoppene.

Skrevet

Noen steder er det så mye kalk i vannet at glass og fliser i dusjen blir ødelagt. Jeg kjøpte en dusjvegg for noen år siden. Den ble raskt full av dråper og kalkbelegg. Uansett hva jeg vasket med, gikk det ikke bort. Jeg klaget til butikken, og de sendte en ekspert. Han konkluderte med at glasset var ødelagt pga kalken. Så det er ikke alltid at man får bort det som ser ut som skitt. Av og til er faktisk glasset ødelagt.

Anonymkode: a7e46...416

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...