Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Jeg trodde liksom at barn skulle elske å leke ute.. syns alle andre barn løper rundt og leker høyt og lavt.. Datteren min hater det. Det er en kamp hver gang. Vi har nå 5 uker ferie, og jeg må kjempe hver eneste dag for å fylle den med sommer og sol.. Telte, pakke frokost og spise på stranden, tur i skog og mark, geocaching.. uansett hva så er det kjeeedeliiig.. Det går greit nok når vi først er ute, noen ganger er det full klaff.. men likt hver gang er det at jeg må overtale og "krangle" meg til aktivitet. Noen som kjenner seg igjen? Og går det an å få råd i en slik situasjon? Anonymkode: 65396...386
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 Øy. Alder? Her er d motsatt. Må krangle om å holde oss inne. Kan være ute hele dagen, men alikavell nekte å inn på kvelden. Nå når sola er fremme blir ofte kveldsbadet i badebassenget på terassen, kveldsmaten ute og må krangle for å ikke ha frokosten ute. TV er ikke interessant nok, leker inne er kun stas når di blir tatt ut (da kan han leke i timevis med samme bilen eks). Virker veldig rart å måtte tvinge en unge ut. Anonymkode: b446c...1ec
Evablaum Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 Hun hater ikke Å VÆRE UTE, men det å komme seg ut.. Stor forskjell.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 Samme her, begge mine to. Det er vanligere enn man skulle tro, akkurat som det gjelder en del voksne. N Anonymkode: ff85d...d6f
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 2 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Hvor gammel er datteren din? 8 😊 Anonymkode: 65396...386
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Øy. Alder? Her er d motsatt. Må krangle om å holde oss inne. Kan være ute hele dagen, men alikavell nekte å inn på kvelden. Nå når sola er fremme blir ofte kveldsbadet i badebassenget på terassen, kveldsmaten ute og må krangle for å ikke ha frokosten ute. TV er ikke interessant nok, leker inne er kun stas når di blir tatt ut (da kan han leke i timevis med samme bilen eks). Virker veldig rart å måtte tvinge en unge ut. Anonymkode: b446c...1ec Ja.. jeg synes også det er veldig rart.. En mellomting mellom det du beskriver og vår situasjon hadde vært perfekt. HI Anonymkode: 65396...386
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 1 time siden, Evablaum skrev: Hun hater ikke Å VÆRE UTE, men det å komme seg ut.. Stor forskjell. Datteren min hater også å VÆRE ute. Noen ganger går det helt fint.. Men stort sett maser hun om å gå inn igjen HI Anonymkode: 65396...386
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #9 Skrevet 6. juli 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme her, begge mine to. Det er vanligere enn man skulle tro, akkurat som det gjelder en del voksne. N Anonymkode: ff85d...d6f Hvordan håndterer du det? HI Anonymkode: 65396...386
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #10 Skrevet 6. juli 2017 Høres ut som du legger litt mye i det og være ute? Prøvd å bare gå ut? Prøv å samkjør med en annen familie Anonymkode: 3bf00...500
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #11 Skrevet 6. juli 2017 Hva om du fjerner alt av underholdningsmaskiner i 2 uker? Ingen tv, telefon, pc eller liknende og at du sender henne ut hver morgen med beskjed om at hun ikke får komme inn på 3 timer. Om hun vil sitte på trappa og være sur er det helt greit. Jeg gjorde det med mine da de hadde utevegring en gang. Første dagen holdt de ut 20 minutter på trappa før de fant på en lek. Etter 3 dager var problemet løst De måtte kjede seg en stund for å gå igang fantasien. Anonymkode: 30dbf...275
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #12 Skrevet 6. juli 2017 Barnet hater nok ikke å være ute. Hun har antakelig ikke lært å være ute å leke og finne på noe, fra hun var lita. Man kan ikke holde et barn innendørs til det fyller fem-seks for så å tro at det liker å leke ute sånn helt automatisk. Grunnlaget for å like seg utendørs legges fra barna er veldig små. Anonymkode: 780e3...010
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #13 Skrevet 6. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som du legger litt mye i det og være ute? Prøvd å bare gå ut? Prøv å samkjør med en annen familie Anonymkode: 3bf00...500 Jeg har prøvd alle varianter Det å gå ut uten en plan er helt totalt miss i vårt tilfelle. Hvis vi gjør noe gøy sammen, som de tingene jeg nevnte i HI så kan det gå bra, til og med veldig bra. Vi har hatt noen fantastiske dager sammen ute, og hun har vært helt bestemt på at "nå må vi gå på tur hver dag".. men neste gang er det like vanskelig å motivere.. Jeg er virkelig ingen fjellgeit, men jeg ser det som mitt ansvar å tilrettelegge for frisk luft, sol og bevegelse. Det trenger både datteren min, og vi andre i familien. Det å finne på noe sammen med en annen familie gjør det jo mye gøyere. De gangene vi får gjort det så koser vi oss ofte veldig.. men noen ganger tror jeg at den andre familien helst kunne ønske at vi holdt oss hjemme pga. klaging og sutring. Ellers er hun en topp ti på alle områder, men jeg merker at akkurat dette med å ikke ønske aktivitet er noe som jeg sliter litt med å takle. Jeg kan også ha en sånn dag hvor vi bare tasser rundt hjemme, rydder, spiller spill, ser film osv. Men ikke hver dag typ.. HI Anonymkode: 65396...386
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #14 Skrevet 6. juli 2017 Veldig god ide å bare sende ut.. hun har ikke så mange venner rundt her vi bor, men hun kan sikkert finne på noe selv. Spill og tv er ikke et alternativ inne heller. Hun har en time på morgenen i ferien, og barne tv halv seks. Det er bare det at hun foretrekker å bruke fantasien sin inne.. Men som du sier, jeg må kanskje bare tvinge henne ut uten å være med som motivator, Coach og klovn selv.. HI Anonymkode: 65396...386
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #15 Skrevet 6. juli 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnet hater nok ikke å være ute. Hun har antakelig ikke lært å være ute å leke og finne på noe, fra hun var lita. Man kan ikke holde et barn innendørs til det fyller fem-seks for så å tro at det liker å leke ute sånn helt automatisk. Grunnlaget for å like seg utendørs legges fra barna er veldig små. Anonymkode: 780e3...010 Hva med mitt innlegg får deg til å tenke at jeg har kommet på å være ute med barnet det siste året? Dette er noe jeg har bedrevet de siste 8 årene, så her er det ikke skippertaksmentaliteten i panikk like før tenårene, altså Anonymkode: 65396...386
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #16 Skrevet 6. juli 2017 Uansett hva som skjer er det bedre å kjede seg ute enn inne, så gå ut, sett deg i solveggen eller jobb i hagen, og be datteren din finne på noe. Hvis hun velger å sitte å kjede seg, Så kjeder hun seg 🖒kanskje hun velger å finne på noe neste gang 😉 Anonymkode: b446c...1ec
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #17 Skrevet 6. juli 2017 Da må dere være oftere ute. Mindre tv, ipad, spill, film, interaktive leker. Barn som får for mye av det vil helst velge det, bli late og dovne. Det blir unaturlig og tiltak å være ute. Anonymkode: e9d80...a73
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #18 Skrevet 6. juli 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må dere være oftere ute. Mindre tv, ipad, spill, film, interaktive leker. Barn som får for mye av det vil helst velge det, bli late og dovne. Det blir unaturlig og tiltak å være ute. Anonymkode: e9d80...a73 Vi er ute så ofte vi kan, samtidig som deg selvsagt er ting vi må ha gjort inne også.. Jeg kan garantere at vi ikke er en "innendørsfamilie". Problemet ligger i at det skaper mye konflikt når hun mistrives så mye med det. Det virker fra mange svar her som om at den eneste muligheten for at barn mistrives ute er at foreldrene ikke er nok ute med dem. I vårt tilfelle er det ikke slik, så da kan jeg bare konkludere med at vår situasjon er veldig sær, rett og slett 😊 HI Anonymkode: 65396...386
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #19 Skrevet 6. juli 2017 Jeg har to barn som elsker å være inne og to barn som elsker å være ute. Nr en og nr fire vil ut når vi er inne og nr to og nr tre vil inn når vi når vi er ute. De er rett og slett forskjellige. De har forskjellige interesser. Jeg mener at de har fått akkurat samme oppdragelse og behandling ang utetid og skjermtid. Anonymkode: 8128f...853
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #20 Skrevet 6. juli 2017 Jeg har en sønn på seks år på samme viset Ikke et så uvanlig fenomen i barnehagen der jeg jobber heller til tross for at vi er en friluftsbarnehage. Anonymkode: 964a6...40c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #21 Skrevet 7. juli 2017 har 5 og de er helt ulike : elsdegutten på 15, elsket og være ute frem til han var ca 4-12 år etter det bare inne, og spiller stort sett,men vi bestemmer at når det er sommer og pent vær ,er spilling lov kun på kveldstid, ikke helt fornøyd,men finner på ting ute da mellomste tvillingsjenter på 13, elsker og være ute, får de nesten ikke inn engang sjelden de kommer inn når de skal også,må som ofte ringe etter de nest yngstegutt på 4 : er jo så liten ennå, så vi er mye ute med han,men han er som søstrene sine, vil være mye ute yngstegutten på snart 3 : er lik elsdebroren og kanskje ennå verre, han nekter plent og gå ut ,men vi sier at vi skal ut , blir det utrivelig, så ofte så er en inne med han,mens en er ute med han på 4 Anonymkode: c1bb6...579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå