Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Blir sĂ„ ekstremt forvirra! Kan noen forklare meg detta med uke 8, 7+0 og hvordan man skal regne nĂ„r man ser pĂ„ kalenderen? Regner man befruktningsdato som fĂžrste uken?  HJELP! đ BĂ„de meg og samboer er helt pĂ„ tuppa over detta her đ Anonymkode: b544c...9a4
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Hvis du er 7+0 i dag er du gÄtt inn i din 8 graviditetsuke. Dvs at du hadde 1 dag i din siste menstruasjon for 7 uker siden. Anonymkode: 9ea77...e00
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 Det stemmer ikke med ultralyden đ Hu satte meg til 5 uker (vet ikke om det var forsteret som var 5 uker eller hva men hu sa 5 uker) for to uker siden og det stemmer ikke med siste menstruasjon som var 14. Mai. Har sykluslengde pĂ„ ca 30-31 dager men er ikke hundre prosent sikker pĂ„ hvor i syklusen el finner sted hos meg đ€ Anonymkode: b544c...9a4
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Ut fra det du sier er du jo litt over 7 uker pÄ vei.... SkjÞnner ikke hva du ikke skjÞnner, jeg foreslÄr at du googler litt og tester ut et par terminkalkulatorer. PrÞv denne feks https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/kalkulator-og-oversikter/terminkalkulator/ Anonymkode: 9ea77...e00
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 Det jeg sliter med Ă„ forstĂ„ er at jeg har sykluslengde pĂ„ 31 (ca) dager, sist mens startet 14. Mai og for to uker siden pĂ„ lĂžrdag viste ultralyd at jeg var 5 uker pĂ„ vei. Hvordan kan det bli 7 uker nĂ„r jeg teller 6 uker til EL? đ Anonymkode: b544c...9a4
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 Men du sier jo selv du ikke vet nÄr egglÞsningen var? Jeg skjÞnner heller ikke hva problemet er her. Anonymkode: 103fe...54e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #7 Skrevet 5. juli 2017 Har en app pÄ telefonen som regner ut sÄnn ca nÄr egglÞsning er, men vet jo ikke om jeg kan stole pÄ den. Ut fra den skal min egglÞsning ha skjedd 31 mai, men det er jo 6 uker siden, appen for graviditeten sier 7+0 pÄ hvor langt jeg er pÄ vei og at jeg er i svangerskapsuke 8. Jeg klarer ikke Ä forstÄ meg pÄ de forskjellige ukene osv. Hvordan kan det stemme at det stÄr 7+0 nÄr det er 6 uker siden el (ut fra appen) og 8 uker (straks 9 uker) siden fÞrste dag i sist menstruasjon? Er ikke noe problem sÄnn sett, er bare at jeg blir forvirra av alle tall og uker og ja, dette. FÞrste gang jeg er gravid sÄ sliter litt med Ä finne ut hvordan det henger sammen. Har googlet men kommer aldri frem til noen bra trÄder for dette. Anonymkode: b544c...9a4
vi_Ăžnsker_flere_barn Skrevet 5. juli 2017 #8 Skrevet 5. juli 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir sĂ„ ekstremt forvirra! Kan noen forklare meg detta med uke 8, 7+0 og hvordan man skal regne nĂ„r man ser pĂ„ kalenderen? Regner man befruktningsdato som fĂžrste uken?  HJELP! đ BĂ„de meg og samboer er helt pĂ„ tuppa over detta her đ Anonymkode: b544c...9a4 NĂ„r du er 7+0 er du 7 fullgĂ„tte uker. NĂ„r du er 7+1 har du begynt pÄ din 8. uke, men du er ikke 8 fullgĂ„tte uker fĂžr du er 8+0. I teorien er du i dag 7+0 med en syklus pĂ„ 31 dager. Regn alltid dagen for EL som 2+0 đ Da slipper du Ă„ tulle med utregninger osv. Du kan ha sykluser pĂ„ 25 dager, 30 dager, 47 dager osv, men dagen for EL regnes alltid som 2+0. Du skriver at du har ca. 31 dagers syklus, noe som gjĂžr at du kan ha hatt EL senere enn du tror đ I tillegg vil ikke UL sĂ„pass tidlig i svangerskapet kunne mĂ„le nĂžyaktig hvor langt du er pĂ„ vei, sĂ„ ut fra en kombinasjon av usikker EL og tidlig UL, ville jeg stolt pĂ„ din gjennomsnittlige syklus og sagt at du er 7+0 i dag, altsĂ„ 7 fullgĂ„tte uker đ PĂ„ den ordinĂŠre ultralyden rundt uke 18 fĂ„r du en termin du skal forholde deg til đ
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #9 Skrevet 5. juli 2017 48 minutter siden, vi_Ăžnsker_flere_barn skrev: NĂ„r du er 7+0 er du 7 fullgĂ„tte uker. NĂ„r du er 7+1 har du begynt pÄ din 8. uke, men du er ikke 8 fullgĂ„tte uker fĂžr du er 8+0. I teorien er du i dag 7+0 med en syklus pĂ„ 31 dager. Regn alltid dagen for EL som 2+0 đ Da slipper du Ă„ tulle med utregninger osv. Du kan ha sykluser pĂ„ 25 dager, 30 dager, 47 dager osv, men dagen for EL regnes alltid som 2+0. Du skriver at du har ca. 31 dagers syklus, noe som gjĂžr at du kan ha hatt EL senere enn du tror đ I tillegg vil ikke UL sĂ„pass tidlig i svangerskapet kunne mĂ„le nĂžyaktig hvor langt du er pĂ„ vei, sĂ„ ut fra en kombinasjon av usikker EL og tidlig UL, ville jeg stolt pĂ„ din gjennomsnittlige syklus og sagt at du er 7+0 i dag, altsĂ„ 7 fullgĂ„tte uker đ PĂ„ den ordinĂŠre ultralyden rundt uke 18 fĂ„r du en termin du skal forholde deg til đ SĂ„ fosteret er idag egentlig bare 5 uker gammelt? đ MĂ„ bare spĂžrre siden jeg er helt blĂ„st pĂ„ dette đ Men hva kan da hun som tok den tidlige ultralyden ha ment nĂ„r jeg var 5 uker? Kan det ha betydd ca 5+0, som da vil si at det stemmer med at jeg er 7+0 idag (regnet ut fra EL 31.05)? Dette skal jaggu ikke vĂŠre lett, men jeg lĂŠrer det vell til slutt đ Anonymkode: b544c...9a4
vi_Ăžnsker_flere_barn Skrevet 6. juli 2017 #10 Skrevet 6. juli 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: SĂ„ fosteret er idag egentlig bare 5 uker gammelt? đ MĂ„ bare spĂžrre siden jeg er helt blĂ„st pĂ„ dette đ Men hva kan da hun som tok den tidlige ultralyden ha ment nĂ„r jeg var 5 uker? Kan det ha betydd ca 5+0, som da vil si at det stemmer med at jeg er 7+0 idag (regnet ut fra EL 31.05)? Dette skal jaggu ikke vĂŠre lett, men jeg lĂŠrer det vell til slutt đ Anonymkode: b544c...9a4 Riktig og riktig đ
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #11 Skrevet 6. juli 2017 18 minutter siden, vi_Ăžnsker_flere_barn skrev: Riktig og riktig đ Men nĂ„r jeg da ser pĂ„ graviditeten uke for uke, skal jeg se pĂ„ uke 5,7 eller 8 da? đ€ Anonymkode: b544c...9a4
vi_Ăžnsker_flere_barn Skrevet 6. juli 2017 #12 Skrevet 6. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men nĂ„r jeg da ser pĂ„ graviditeten uke for uke, skal jeg se pĂ„ uke 5,7 eller 8 da? đ€ Anonymkode: b544c...9a4 Du er 7+1. Det er det du skal se pĂ„. Legg inn dato for fĂžrste blĂždningsdag samt 31 dagers syklus i babyverden sin app. Da fĂ„r du det du trenger. Drit i alt annet đ
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #13 Skrevet 6. juli 2017 2 timer siden, vi_Ăžnsker_flere_barn skrev: Du er 7+1. Det er det du skal se pĂ„. Legg inn dato for fĂžrste blĂždningsdag samt 31 dagers syklus i babyverden sin app. Da fĂ„r du det du trenger. Drit i alt annet đ Haha, takk for ĂŠrligheten đ Har preglife sin app, fĂ„r ikke opp svangerskapet i babyverden sin, men har sendt de Mail sĂ„ hĂ„per pĂ„ svar snart đđ» Anonymkode: b544c...9a4
vi_Ăžnsker_flere_barn Skrevet 6. juli 2017 #14 Skrevet 6. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Haha, takk for ĂŠrligheten đ Har preglife sin app, fĂ„r ikke opp svangerskapet i babyverden sin, men har sendt de Mail sĂ„ hĂ„per pĂ„ svar snart đđ» Anonymkode: b544c...9a4 Det skal gĂ„ helt fint i preglife-appen ogsĂ„ đÂ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ