Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Mannen flyttet fra meg rett etter studiene. Mye av studiestøtten ble omgjort til stipend pga inntekten hans. Har ganske mye lån. Betaler 2300 i mnd. Har jeg rett på å få omgjort til stipend igjen eller satt ned de månedlige avdragene på noen måte? Finner ikke noe om det på nettsidene. Anonymkode: 68ac9...1dd
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Det er inntekten til familien mens du studerer som avgjør hvor mye som blir stipend og hvor mye som ble lån, at du ble singel etter endt studie spiller ingen rolle. Om du har veldig lav inntekt kan du gå inn på Dine sider hos lånekassen og søke om betalingsutsettelse, du også kan også slippe rente en periode i spesielle tilfeller. https://www.lanekassen.no/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/ https://www.lanekassen.no/lavinntekt Anonymkode: 34fbf...dba
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 Hvor mye lån har du og hvor lang nedbetalingstid? Jeg betaler 1300kr pr mnd. Har du brukt opp alle årene med betalingsutsettelse? Hvis ikke kan du feks utsette annenhver mnd slik at du får halvert beløpet (dvs legge av 1150kr de mndene du ikke betaler) over en lengre periode.. For å få ekstra tid med utsettelse ut over det du enkelt får automatisk om du går på lånekassen.no , må du søke, men ved arbeidsledighet, endring i livssituasjon og dårligere økonomi bruker det ikke være så veldig stort problem å få lengre utsettelse. Anonymkode: 239ec...149
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Omregningen som er gjort for tidligere år får du ikke endret på. Omregning for 2017 derimot, vil ikke hans inntekt påvirke. Altså, det som gjelder for det du studerer i år, omgjøring oktober 2018. Anonymkode: 41b49...d12
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #5 Skrevet 7. juli 2017 Takk for svar! Jeg har jo full inntekt, men jeg er alenemor til tre barn, så jeg er jo ikke rik :/ Anonymkode: 68ac9...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå