Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Hvis dere må velge å kose dere med det dere vil; godteri, litt usunn mat, vin og slikt, være litt overvektig og ikke så sunn kanskje, leve litt kortere? Men NYTE livet med god mat og drikke. Eller, være sunn, leve med måtehold, forsake godteri og usunn mat (til en viss grad), være sunn, level litt lengre, men da måtte ofre god mat og drikke. Dette forutsetter jo at dere elsker god mat, godteri osv. Hvis ikke er jo valget lett, da er man jo sunn. Anonymkode: 4d0f4...b2f
Surogvanskelig Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Kose meg. Jeg er ikke så glad i livet at jeg vil dra det ut lengst mulig, men jeg vil nyte den tida jeg får så godt jeg kan
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 En mellomting. Det fins sunn mat og det går an å spise usunn mat innimellom. Helsa er utrolig viktig, og man kan jo ikke kose seg hvis man er syk heller. Forskjellen viser seg ofte når man begynner å komme litt opp i alder. Da kommer hjerteinfarktene, hjerneslagene, kolsen, det høye blodtrykket, diabetesen. Anonymkode: ce730...9f8
Mostly Harmless Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Ja, takk, begge deler. Går an å nyte livet og likevel være sunn nok til å leve lenge. Man trenger jo ikke sabotere seg selv helt ved å røyke førti om dagen, men det kreves ikke fullstendig askese med mindre man sikter på de hundre-og-tjue. Ellers ser jeg ikke det går ut over livsnytelsen min å være noenlunde aktiv og spise en blanding av nøkterne og overdådige måltider. Synes faktisk "noe godt" gir enda større glede om jeg ikke spiser "noe godt" hele tida.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 Sunn på hverdagene og kose meg i helgen. Har hatt en total livsstilsendring for et års tid siden. Har ikke så mye higer etter godteri lenger, men koser meg heller med litt spekemat og ost (som også hjelper mot søtsuget jeg hadde) Anonymkode: c467c...cbe
MerraSomGår Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 Det er ingen motsetning å leve sunt og nyte livet. Jeg ELSKER god mat, laget med gode råvarer og ingen juksetilsetninger som frysetørret buljong og slikt. Elsker å kose meg med friske bær, med kesam for eks. Eller med en deilig salat med balsamico eller annet deilig på. Liker ikke feit ekkel farsemat som for eks hamburger eller pommes frites. Trener jevnlig som gir meg nydelig overskudd og glede. Har masse sex som gjør meg glad og tilfreds. Går lange turer i fjellet, som er utrolig givende. Syns det er utrolig kjedelig å sitte i sofaen og se på TV. Det gjør jeg kun når jeg legger sammen klær. Men nyter å se god eller artige serier eller filmer som for eks Twin peaks. Dét er å nyte livet, syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #7 Skrevet 5. juli 2017 Tja, må det være enten eller? Jeg var syk i mange år med anoreksi, depresjon og suicidale tanker. Etter jeg ble frisk og ikke minst ble mamma så ville jeg nyte livet hver dag! Jeg ville kose meg og ikke tenkte spesifikt på fremtiden, jeg ville leve her og nå, nyte øyeblikkene. Og dette medførte mat, mye god mat og resulterte i en annen spiseforstyrrelse - overspising. Jeg veide til slutt over 120 kg og lukket øynene for det LENGE. Til slutt tok jeg tak. Prøvde å endre livsstilen og innse at mat er da ikke alt, det betyr ingenting som kos dersom man blir så overvektig og potensielt syk at man mister flere år av sitt liv. Så nå prøver jeg å leve sunt, trene og opprettholde en normal vekt. Jeg elsker å være normalvektig, men det viktigste for meg er helsa. Vi har mye kreft i familien og jeg ønsker å gjøre det jeg kan for å unngå det. Jeg er veldig strikt i matveien 5-6 dager i uken og "koser meg" en gang i uken med ekstra god middag og snacks på kvelden. Livet består ikke at mat lenger, jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise. Jeg lever for å kose meg med familien min og vil gjøre det jeg kan for at det er noe jeg kan oppleve så lenge så mulig. Anonymkode: 04d3c...326
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #8 Skrevet 5. juli 2017 Jeg foretrekker å være aktiv, ha overskudd og leve livet. Synes det er idiotisk å sette likhetstegn mellom sunnhet, askese og det å leve et kjipt liv. Hvordan har du fått et så ekstremt syn på mat og sunnhet? Jeg spiser relativt sunt i hverdagen, trener litt, men ikke mye. Spiser godteri, kaker og drikker vin. Det er et normalt kosthold og et normalt liv. Og jeg har masse overskudd i hverdagen. Anonymkode: d4c96...570
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #9 Skrevet 5. juli 2017 Ingen motsetning mellom å NYTE mat og KOSE seg med GOD mat og likevel ha et sunt kosthold og livsstil. Har aldri kost meg så mye med mat som etter jeg la om kosten min for rundt 14 år siden. Så lenge jeg holder meg noenlunde til grunnprinsippene som passer for min kropp, så kan jeg spise alt jeg vil innenfor dette. Slipper å tenke på vekten, slipper å føle at jeg ikke "burde" spist sånn og sånn eller få dårlig samvittighet fordi jeg igjen har spist for mye og lagt på meg. Vekten holder seg stabil. Min mening er at det er manglende kunnskap som gjør at så mange mener det er en motsetning mellom det å kose seg og sunt kosthold. Anonymkode: b0fe3...093
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #10 Skrevet 5. juli 2017 Jeg nekter å "kose på meg" diabetes, fedme, revmatisme, Alzheimers, hjerteinfarkt og hjerneslag. For meg er kos så mye; - en kopp kaffe i morgensolen. - en god middag laget med masse gode grønnsaker, sunt fett og proteiner. - en lang fjelltur med familien med en kvikklunsj på deling. - hjemmelaget is, med avokado banan og bringebær. - jeg synes ikke det er kos å trykke i meg en hel 200 grams sjokolade... Det er ikke for å være så forbasket sunn, men det er mer stas hvis det er lite og sjeldent!! Anonymkode: d6c35...6b5
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #11 Skrevet 5. juli 2017 For meg er det ikke et valg. Gjør selvfølgelig begge deler. Trener 2-3 ganger i uken og spiser deilig mat som gjør meg godt. Koser meg med en sjokolade eller ekstra dessert rett som det er. Jeg hadde i hvert fall ikke koset meg med 10 kg + i overvekt... Anonymkode: 21049...6d1
MTF Skrevet 6. juli 2017 #12 Skrevet 6. juli 2017 Det er vel meeeget sjelden det er enten eller? Jeg lever sunt, men koser meg også. Jeg kan ikke fordra farsemat, feit mat, brus og alkohol, og jeg er glad i trene - så for meg er det å kose seg når jeg får løpt en lang tur og å spise nøtter, god frukt, en god salat, smoothie el etterpå. DA koser jeg meg. Det gjør jeg også når helgen kommer og jeg sitter i sofaen, ser en god serie og spiser sjokolade, uten et snev av dårlig samvittighet, fordi jeg vet at jeg lever sunt. Det å være syk eller overvektig hadde plaget meg mye mer enn å ikke kunne spise den sjokoladen for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #13 Skrevet 7. juli 2017 kjenner flere som ikke har levd sunt som har levd lenge,den siste ble over 100, kosing med måte ekke farlig Anonymkode: a0237...0c4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #14 Skrevet 7. juli 2017 Jeg bare koser meg jeg.. gikk ned 20 kg år jeg begynte å nyte livet og spise det jeg ville. Er ikke en selvfølge at alle som spiser usunt er feite. Anonymkode: 762cb...cff
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #15 Skrevet 7. juli 2017 På 5.7.2017 den 15.31, Anonym bruker skrev: Hvis dere må velge å kose dere med det dere vil; godteri, litt usunn mat, vin og slikt, være litt overvektig og ikke så sunn kanskje, leve litt kortere? Men NYTE livet med god mat og drikke. Eller, være sunn, leve med måtehold, forsake godteri og usunn mat (til en viss grad), være sunn, level litt lengre, men da måtte ofre god mat og drikke. Dette forutsetter jo at dere elsker god mat, godteri osv. Hvis ikke er jo valget lett, da er man jo sunn. Anonymkode: 4d0f4...b2f Nå er det slik at de i første gruppe lever lengst hvis de samtidig trener bittelitt, så poenget ditt falt visst helt i fisk. Anonymkode: 3b6bb...790
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå