Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #26 Skrevet 5. juli 2017 Å bli frekk når ingen er enig med deg, det er bare svært usjarmerende, Hi. Tror kanskje du selv burde lagt deg nå, for det virker ikke som om du får nok søvn... Anonymkode: 91652...e3c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #27 Skrevet 5. juli 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: når sønnen min var så liten så sov også han to ganger på dagtid men la seg likevel fint 19.00,å sov gjerne til 8.00 neste dag. Er helt vanlig med to dupper på så små barn! Anonymkode: 07239...3a3 Men det er jo ikke barna dom sover sim er tema? Funker det å sove mye, flott! Det er jo de som tydeligvis ikke trenger så mye og derfor våkner tidlig pga duppen(e) som er tema. Anonymkode: 552d1...9d7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #28 Skrevet 5. juli 2017 1 time siden, *Miss Marple* skrev: Joda, vi kunne jo brukt mye energi på å snu dette, men som sagt er det bare en kort periode så da valgte vi heller å la ungene styre dette. Det sparte oss for mye frustrasjon og ungene slapp å kjempe for å bli hørt. Det er faktisk ikke mye energi som skal til. Og det at ungen står opp grytidlig, DET signalet ungen tydelig sender ut, det er det ikke så farlig å høre på? OK.... Anonymkode: 552d1...9d7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #29 Skrevet 5. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Argh, så irriterende med sånne som veit best, med fiks ferdig oppskrift på åssen ting skal gjøres. Min anbefaling: tenk akkurat hva du vil inni hodet ditt, slutt å si det høyt. Mitt barn er en sånn som fra han var 0-4 ikke klarte å sove særlig lenge av gangen. Fra han var baby sov han stort sett en halvtime hver gang på dagtid - og var helt klar for litt lenger soving i 7-tida. Også var det opp i 5-tida om morgenen. Sånn fortsatte det leeenge, men med færre lurer i løpet av dagen. Jo mer vi kuttet ned på dagsoving, i desperasjon over tidlige morgener, jo mer grinete ble han. Til slutt ble vi bare enige om å la ham sove når han trengte det, og holde ut. Nå er han 7, og er fortsatt morgenfugl, men mye mer levelig. Det er ihvertfall tydelig at han er A-menneske. Men du tenker kanskje ikke at det finnes A-mennesker, HI? Anonymkode: 8e7e5...bf1 Selv ikke for A mennesker begynner morgenen normalt sett før 5. Det er natt. Og det er frivillig å lese her inne... Anonymkode: 552d1...9d7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #30 Skrevet 5. juli 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å bli frekk når ingen er enig med deg, det er bare svært usjarmerende, Hi. Tror kanskje du selv burde lagt deg nå, for det virker ikke som om du får nok søvn... Anonymkode: 91652...e3c Frekk? Tråkket på dine ømme tær? Anonymkode: 552d1...9d7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #31 Skrevet 5. juli 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er faktisk ikke mye energi som skal til. Og det at ungen står opp grytidlig, DET signalet ungen tydelig sender ut, det er det ikke så farlig å høre på? OK.... Anonymkode: 552d1...9d7 Det er så enkelt å komme med sånt, når man aldri har vært i situasjonen selv Anonymkode: dcbbf...134
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #32 Skrevet 5. juli 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Frekk? Tråkket på dine ømme tær? Anonymkode: 552d1...9d7 Nei, problemstillingen i tråden er ikke aktuell for meg, så ingen tær å tråkke på. Men du fremstår som svært usympatisk i måten du svarer folk på i tråden, det var kun det jeg kommenterte. Går ikke noe inn når så godt som alle er uenige med deg i at ting ikke er så enkelt som du skal ha det til? At siden så godt som ingen er enig med deg så kan det være du tar feil i noe av det du skriver, om enn ikke i alt? Eller er det slik at din verdensoppfatning er så låst at du bare ser det du vil se? Jada, det er garantert foreldre som gjør ting feil. Du har hørt at noen velger å leve gjennom den korte perioden det tross alt er med så tidlig våkning på barna, og du har hørt om flere som har forsøkt alt og likevel har unger som våkner samme tiden og altfor tidlig. Er det da virkelig så vanskelig å forstå at ulike barn har ulike søvnbehov og søvnvaner, at dine løsninger kan fungere på noen, men langt fra alle? Anonymkode: 91652...e3c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #33 Skrevet 6. juli 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er så enkelt å komme med sånt, når man aldri har vært i situasjonen selv Anonymkode: dcbbf...134 Hvem har sagt det da? To av mine begynte å våkne mellom 4 og 5 de også, men når vi justerte på dagsøvnen (og legging for ene), så gikk det over ganske fort. Men du synes vi heller burde sukket tungt, laget et mantra i hodet vårt "det er bare for en kort periode" og latt det gå? Tredje har alltid hatt godt sovehjerte og vært B menneske hele livet. Anonymkode: 552d1...9d7
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #34 Skrevet 6. juli 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, problemstillingen i tråden er ikke aktuell for meg, så ingen tær å tråkke på. Men du fremstår som svært usympatisk i måten du svarer folk på i tråden, det var kun det jeg kommenterte. Går ikke noe inn når så godt som alle er uenige med deg i at ting ikke er så enkelt som du skal ha det til? At siden så godt som ingen er enig med deg så kan det være du tar feil i noe av det du skriver, om enn ikke i alt? Eller er det slik at din verdensoppfatning er så låst at du bare ser det du vil se? Jada, det er garantert foreldre som gjør ting feil. Du har hørt at noen velger å leve gjennom den korte perioden det tross alt er med så tidlig våkning på barna, og du har hørt om flere som har forsøkt alt og likevel har unger som våkner samme tiden og altfor tidlig. Er det da virkelig så vanskelig å forstå at ulike barn har ulike søvnbehov og søvnvaner, at dine løsninger kan fungere på noen, men langt fra alle? Anonymkode: 91652...e3c Opptil flere har jo faktisk vist at jeg har rett. Flere har jo sagt de bare lar de våkne tidlig for det er bare en kort periode, og de foretrekker da tydeligvis at store deler av søvnen er på dagen (i opptill flere dupper), enn å styre søvnen over på natt. Såklart finnes det unntak, noen med søvnvansker, og det skrev jeg også i mitt første innlegg. Men de som våkner kl 4 og sover 4 timer på to dupper i løpet av dagen, DE er det faktisk lett å snu på altså. Det er en liten jobb foreldrene må ta, men det er da det de er der for? Ungene er ikke de som bestemmer i vårt hus hvertfall. Og det å våkne kl 4 er et signal, om at et bhov ikke blir rett møtt, på lik linje med gråt og andre signal. Det er opp til foreldrene å fange dem opp da. Anonymkode: 552d1...9d7
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #35 Skrevet 6. juli 2017 Her i huset har det aldri vært antuellt å få liv til å stå opp før 0630. Da er det vare å sitte i senga og pusle med sitt. Hadde klokke som viste når de fikk lov å gå ut av senga. Vi voksne trengte da søvn også, vi skulle fungere på jobb. Litt sutring en liten stund, så fant de seg i det uten protester. Anonymkode: 0cd01...339
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #36 Skrevet 6. juli 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Du, det er ingen nyhet at jo mindre søvn jo tidligere våkner jeg, du har hørt søvn avler søvn? For noen, om de blir lagt for sent og får for lite søvn handler deg om å legge før, til rett tid. Alle er enige at å stå opp 4-5 ikke er rett tid for noen. Anonymkode: 552d1...9d7 Førstemann er nesten 8 år. Vi hadde god tid til å prøve alle varianter. Også den at søvn avler søvn. Den teorien var faktisk den første. Så vi la ham kl 7. Han våknet kl 6. Du hopper over teksten ser jeg. Du kan stille klokke etter ham. Når han våkner,når han er sulten,når han vil sove igjen osv. Sånn type. Minstemann våknet kl4-5 i magen også. Alt er ikke svart-hvit men det vet du ikke ennå. Anonymkode: b265e...f4c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #37 Skrevet 6. juli 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva har dere gjort da? Du høres jo bare tafatt ut, sånn er det liksom. Anonymkode: 552d1...9d7 Haha! Det gidder jeg ikke engang å bruke tid på å forklare deg, så utrolig hyggelig som du høres ut. Skal gi deg et hett tips, ikke legg deg borti ting du ikke har noe med. Anonymkode: 06cc4...166
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #38 Skrevet 6. juli 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha! Det gidder jeg ikke engang å bruke tid på å forklare deg, så utrolig hyggelig som du høres ut. Skal gi deg et hett tips, ikke legg deg borti ting du ikke har noe med. Anonymkode: 06cc4...166 Du vet at det er frivillig å være her inne? De som svarer har jo åpnet for at vi andre kan ha noe med det da. Anonymkode: 552d1...9d7
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #39 Skrevet 6. juli 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Selv ikke for A mennesker begynner morgenen normalt sett før 5. Det er natt. Og det er frivillig å lese her inne... Anonymkode: 552d1...9d7 Det er helt frivillig å både svare og lese, jeg ga deg et alment råd om normal, hyggelig atferd (faktisk akkurat det samme som jeg pleier å gi til min sønn på 7. Du kan jo tygge litt på det.) Fint at du har oppskriften på når A-mennesker våkner, og at du øser ut av din uendelige visdom her på interwebs! <3 Anonymkode: 8e7e5...bf1
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #40 Skrevet 6. juli 2017 PS. http://forskning.no/sovn-psykologi/2014/04/fem-ting-mennesker-gjor-annerledes Anonymkode: 8e7e5...bf1
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #41 Skrevet 6. juli 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt frivillig å både svare og lese, jeg ga deg et alment råd om normal, hyggelig atferd (faktisk akkurat det samme som jeg pleier å gi til min sønn på 7. Du kan jo tygge litt på det.) Fint at du har oppskriften på når A-mennesker våkner, og at du øser ut av din uendelige visdom her på interwebs! <3 Anonymkode: 8e7e5...bf1 Denne tråden er ikke om slik adferd, det får du lage en egen tråd om. Denne tråden er om barn som står opp tidlig. Interwebs? Er du 90? 😂 Anonymkode: 552d1...9d7
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #42 Skrevet 6. juli 2017 Min har begynt å våkne kl 5 nå (han er 1.5 år). Har fått sovet til 8 hver dag hittil så har vært heldige legges han senere våkner han x antall ganger på kvelden og forlanger å stå opp enda tidligere, og så er han sutrete og trøtt hele dagen uten at han får sove noe mer på dagtid av den grunn. Så spørsmål om hvorfor? Vel... Det er ikke alt man kan styre, de er ikke roboter med av-knapp man kan trykke på når det passer dårlig at de er våkne. Har prøvd å være streng og nekte å stå opp (selvom han er våken) men det blir bare klaging og hyling med et volum som også vekker resten av gjengen, - han sovner ikke av det. Når han blir eldre kan vi gjerne prøve lære han å ikke stå opp så tidlig (med søvntrener feks) men han er for liten til å forstå det nå så.. Anonymkode: fb836...206
Syngensang Skrevet 6. juli 2017 #43 Skrevet 6. juli 2017 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Begge mine er morgenfugler. Legger vi de sent står de opp ennå tidligere. Alle barn er ikke like, og det grusomt irriterende med besserwissere som har enkle fasitløsninger... tro meg, vi har prøvd det meste. Så da står vi opp 5.30 enn så lenge. Det går over. Anonymkode: c8f4d...0cf Takk, så slapp eg å skrive det.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #44 Skrevet 6. juli 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min har begynt å våkne kl 5 nå (han er 1.5 år). Har fått sovet til 8 hver dag hittil så har vært heldige legges han senere våkner han x antall ganger på kvelden og forlanger å stå opp enda tidligere, og så er han sutrete og trøtt hele dagen uten at han får sove noe mer på dagtid av den grunn. Så spørsmål om hvorfor? Vel... Det er ikke alt man kan styre, de er ikke roboter med av-knapp man kan trykke på når det passer dårlig at de er våkne. Har prøvd å være streng og nekte å stå opp (selvom han er våken) men det blir bare klaging og hyling med et volum som også vekker resten av gjengen, - han sovner ikke av det. Når han blir eldre kan vi gjerne prøve lære han å ikke stå opp så tidlig (med søvntrener feks) men han er for liten til å forstå det nå så.. Anonymkode: fb836...206 Hvor mye sover han på dagtid da, og hvor sent sover han da? Det er jo der du må redusere, ikke legge senere. Og han bør sikkert ikke sove lengre enn til 1330-14. Anonymkode: 552d1...9d7
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #45 Skrevet 6. juli 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Denne tråden er ikke om slik adferd, det får du lage en egen tråd om. Denne tråden er om barn som står opp tidlig. Interwebs? Er du 90? 😂 Anonymkode: 552d1...9d7 Nei, jeg merker at du tenker det, men ettersom du tillater deg å ta en relativt ugrei tone, tillater jeg meg å påpeke det - det henger faktisk sammen med muligheten til å nyansere dine påstander. (Jeg skjønner at du ikke er interessert i nyansering her, men det får du bare leve med.) Interwebs, ja! Prøvde å få en litt løsere og ledigere stemning der, da veit du, men det er kanskje ikke helt din greie det heller? Anonymkode: 8e7e5...bf1
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #46 Skrevet 6. juli 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg merker at du tenker det, men ettersom du tillater deg å ta en relativt ugrei tone, tillater jeg meg å påpeke det - det henger faktisk sammen med muligheten til å nyansere dine påstander. (Jeg skjønner at du ikke er interessert i nyansering her, men det får du bare leve med.) Interwebs, ja! Prøvde å få en litt løsere og ledigere stemning der, da veit du, men det er kanskje ikke helt din greie det heller? Anonymkode: 8e7e5...bf1 Greier du ikke holde deg til saken? Eller skjønner du ikke hva saken er? Tror du at du skal få meg til å endre mening ved å framstå som gamle tante Sofie som prøver være hip og ungdommelig? Ikke vær så sint da, livet er for kort til å ergre seg såpass over noe på nettet. Diskuter saken nå eller finn på noe annet å gjøre. Anonymkode: 552d1...9d7
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #47 Skrevet 6. juli 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvem har sagt det da? To av mine begynte å våkne mellom 4 og 5 de også, men når vi justerte på dagsøvnen (og legging for ene), så gikk det over ganske fort. Men du synes vi heller burde sukket tungt, laget et mantra i hodet vårt "det er bare for en kort periode" og latt det gå? Tredje har alltid hatt godt sovehjerte og vært B menneske hele livet. Anonymkode: 552d1...9d7 Men da har du ikke vært i situasjonen selv, for dine barn kunne snus lett Anonymkode: dcbbf...134
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #48 Skrevet 6. juli 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Greier du ikke holde deg til saken? Eller skjønner du ikke hva saken er? Tror du at du skal få meg til å endre mening ved å framstå som gamle tante Sofie som prøver være hip og ungdommelig? Ikke vær så sint da, livet er for kort til å ergre seg såpass over noe på nettet. Diskuter saken nå eller finn på noe annet å gjøre. Anonymkode: 552d1...9d7 Synes du det virker som om jeg tror du er i stand til å endre mening? Synes du at du har fått en rekke positive tilbakemeldinger på tonen din i dette innlegget? Om du vil slutte å diskutere din egen tone kunne du jo starte selv. Husk, det er frivillig å lese innlegg. Det inkluderer svarene du får. Go ahead! Ignorer meg! Jeg spiller forøvrig gladelig rollen som tante Sofie, mye heller det enn rollen som ufyselig tenåring. Anonymkode: 8e7e5...bf1
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #49 Skrevet 6. juli 2017 Vel... jeg er enig, hi. Hvis ungene våkner kl 4-5 her, så sier jeg: "DET ER NATTA, LEGG DEG". Anonymkode: e660f...ed2
*Miss Marple* Skrevet 6. juli 2017 #50 Skrevet 6. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vel... jeg er enig, hi. Hvis ungene våkner kl 4-5 her, så sier jeg: "DET ER NATTA, LEGG DEG". Anonymkode: e660f...ed2 Åhhh, at jeg ikke kom på det!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå