Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Leter etter et dikt som passer i begravelsen til min pappa, gikk bort så alt for tidlig etter et hardt liv med mange utfordringer. Skulle så ønske jeg fant noe som passet han. Noen her inne som har noen fine dikt på lur? Anonymkode: a1af7...1d5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Skrevet 4. juli 2017 Kondolerer ❤️ Skal det leses opp? Dette diktet betyr mye for meg: "Sorg går ikke over. Den tar bare en annen form. En sorg ligner på havet. Til å begynne med er bølgene veldig krappe. Så kommer dønningene, men det blir aldri mer havblikk." Kanskje dette? "Hva du led, det ingen kjenner. Stille selv du smerten bar, smilte dog blant dine venner. Takk for alt du for oss var." eller du finner kanskje noe her: http://www.listerbegravelse.no/no/minnevers/index.html Anonymkode: 84a8b...441
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 Leit å høre om din far. Her er et dikt jeg liker veldig godt, men det er på engelsk da. https://www.google.no/search?q=when+i'm+gone+poem&oq=poem+when+im&aqs=chrome.3.69i57j0l3.19771j0j4&client=ms-android-htc&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=VptHth_Q9fv6BM: Anonymkode: ebd49...50b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #4 Skrevet 4. juli 2017 Amor Fati Ikke som en Cæsar gjorde, skal du med et sverd bevæbne deg mot verden, men med ordet;Amor Fati – elsk din skjebne. Denne formel skal du fatte som din sterkeste befrier: Du har valgt din sti i krattet. Ikke skjel mot andre stier! Også smerten er din tjener. Lammet, sønderknust, elendig ser du at den gjenforener deg med det som er nødvendig. Også fallet, også sviket hjelper deg som dine venner. Dine nederlag er rike gaver, lagt i dine hender. Engang skal du, tilfredsstillet av å bli din skjebne verdig vite: Dette har jeg villet. Alt som skjer meg skjer rettferdig. Si da, når din levegledes grønne skog er gjennomvandret: Intet vil jeg anderledes. Intet ønsker jeg forandret. (André Bjerke) Anonymkode: 11b58...5ee
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 Dette synes jeg er fint: Stå ikke ved min grav av Mary Frye Stå ikke ved min grav og gråt over meg. Jeg er ikke der,jeg sover ei. Jeg er de tusen vinder som blåser. Jeg er solskinn over skogens åser. Jeg er nysnøens milde kjærtegn. Jeg er det kalde, friske høstregn. Når du våkner i et hastig morgenfokk, er jeg den raske, stigende flokk Av stille fugl i sirkelflukt, jeg er stjerneglans over havets bukt. Ikke stå ved min grav, vær ikke lei. Jeg er ikke der, jeg døde ei! Norsk oversettelse av Espen Tangen Hartvig Kiran har også skrevet et fint som heter "Til Jakob Sande". Kolbein Falkeid har også et kort og fint et, som heter "Jeg finner nok frem". Og Erik Byes "Blå salme" er også vakker. "Vi bøyer vårt hode i sorg" av Kjells Baalsrud er også flott, både om det som har vært og livet videre. Kondolerer med ditt tap! Klem <3 Anonymkode: 6bc38...6d3
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 Trenger dere musikk også så synes jeg Gabriels obo er veldig vakker, en var melodi som får frem følelser. Anonymkode: 6bc38...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå