Gå til innhold

Noen som har erfaring med internatskole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du erklærer foreldreskapet som konkursbo, ingenting å hente for elleveåringen ved å faktisk ha en familie? Vel, det er jo bare stusselig.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg dro på internat da jeg var 16 (ville det selv og alle på morssiden har dratt på internatskole). Det var en veldig bra og lærerik opplevelse, men det er alfa og omega hvem man kommer på rom med, hvilke lærere man har og hvilke venner man får. En 11-åring er ikke utviklet nok mentalt til å ta slike viktige valg. Å være borte fra familien når tenårene begynner er absolutt ikke heldig! Når barn er 16-18 kan man heller benytte internat. I flere land er det vanlig med internat fra 3-4-5-6 pga idrett eller fattigdom, men det er en uting såfremt ikke foreldrene kan passe på og brødfø barna sine. Summa summarum så får du nok ikke støtte til valget du nå tar og informerer om- i alle fall ikke fra de fleste av oss her inne, men det er de med foreldreansvar som til slutt bestemmer. 

Kjente forøvrig en gang en som fikk på internatskole da han var 10. Han ble tvunget til å spise ting han hatet og fikk regelmessig straff hvis han sa eller gjorde noe lærerene ikke likte. I tillegg ble han seksuelt misbrukt på skolen av sin venn. Internatskolen ble et rent h*. Jeg ville ikke tatt den sjansen med min egen 11-åring i alle fall.

Anonymkode: 6c7a5...7b7

Skrevet

Jeg bodde på internat gjennom ungdomsskolen. Har bare gode minner, ekte vennskap, fantastiske voksne og en skole som så meg.

Vi dro hjem hver helg og alle ferier, har nok et nærmer bånd til mine foreldre i dag enn om jeg hadde blitt hjemme.

Anonymkode: 3641b...dcb

Skrevet

Høres jo sinnsykt ut 😔Stakkars gutt.  Og du sier at han vil det selv? En 11 åring kan ikke ta en sånn beslutning og han vet jo ikke egentlig hva han beslutter , dette er jeg redd både han og deg vil angre. Og hva slags skole er dette? Som nekter små barn å bo hjemme tilogmed når han bor i samme by?

Skrevet

Har en venn som gikk på internatksole fra han var 11. Han sa at det var trist og fælt at han hele tiden lengtet etter foreldrene sine.

Tror nok han har tatt skade av det.

Anonymkode: cb922...791

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...