Gå til innhold

Dyreparken i Kristiansand

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bestill billetter og print ut hjemme så styrer du unna mye kø. Hva dere bør se er jo en ting dere vurderer. Men, hvis dere er der kl 10 ca er dette min favoritt runde:

Fra hovedinngangen gå mot høyre. Hiv dere så til venstre og ta tømmerrenna. Den blir ofte full av kø senere på dagen. Når dere har tatt den, se giraffen og løvene. Forsett samme vei så kommer dere til apene og slangene. Gå derfra til geopardene/tigeren og dere ender opp på kutoppen. Gå ned fra kroppen til hakkebakkeskogen, så kardemommeby. Etter kardemommeby kommer bobbanen og tivoli. Etter tivoli er det kaptein sabeltann. Da har dere sett alt jeg liker å se. På en runde. Så kan dere slappe av på solo og barnas seter etterpå 🖒 

Anonymkode: 0d673...52f

Mange gode tips, men jeg syns anonym ...52f over her var litt vel ambisiøs. Jeg kan i alle fall si deg at den runden hadde ingen av mine barn klart å henge med på.

Har dere bare en dag? I så fall ville jeg hørt med resten av gjengen hva de er interessert i, og så satt meg ned med et kart og startet planleggingen. Det er massevis som skjer i parken. Presentasjoner av dyr, skuespill i Kardemommeby, og div show i Sabeltanns verden. 

Sånn på generelt basis anbefaler jeg å sjekke værmeldingen, ta med passende tøy og gode sko, smøre matpakke og ha med nok drikke. Det finnes traller å leie rett til høyre for hovedinngangen, den kan være kjekt å ha alt "pikkpakket" oppi. 

Kos dere masse, dyreparken er fantastisk!!

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det et mist å få med seg Kaptein Sabeltann showet? Det som starter 23

Mine barn er 4 (snart 5) og 9 år. Synes det er sent.

Anonymkode: 14a7f...217

Vi var på det i fjor, da var mine 7 og 9 år. De elsket det, og vi voksne likte det også. Det er et flott show som er verdt å få med seg en gang altså. 

Det er sent, men det er masse lyseffekter som trenger mørke. 

Om du får de minste til å sove litt på ettermiddagen går det vel greit å holde de våkne? Men det gjør ikke noe å vente et par år heller 

Anonymkode: 89171...618

Sabeltann er ikke aktuelt enda. Alt for sent med oppstart kl.23. Han er også lite opptatt av Sabeltann. Vi tenkte: se på dyr, se Kardemommeby og Hakkebakkeskogen. Vi kommer uansett tilbake til området flere ganger i året siden vi ferierer på Sørlandet regelmessig, så det er ikke noe og stresse med.

Togturen i Hakkebakkeskogen er absolutt en høydare for både små og store. Om dere ikke bestiller plass hadde jeg gått der som første post, vi gjorde det og kom med på første toget. 

Om fireåringen er interessert i dyr kan det være greit å sjekke når det er foringstid for de forskjellige dyrene. Vi fikk med oss mating av løvene og ulvene. Stor stas (selv om jeg har svært blanda følelser over å se de mektige dyrene bak høye gjerder). 

Kardemommeby er jo super med små forestillinger gjennom hele dagen og ellers brukte vi mye tid på lekeplassen og i jungelløypen. Og så fikk vi med oss en tur på Den Sorte Dame og en av forestillingene som Sabeltann var med på  

Jeg tror det er viktig å legge listen litt lavt, det er lett for å gape over for mye og det skaper stress for alle. 

Kom derfra på fredag etter 4 dager i Abra Havn, helt super tur 😁👍 

Var ingen kø ved inngangen noen av dagene da, men nå var det uken før Sabeltann nattshow og høysesong da...

Last ned appen. Der kan du i ro og mak gå igjennom hva parken har av ting å gjøre, og lagre egen favoritt liste med kart :) 

Anonymkode: 12e62...ebf

Annonse

Ville fått med mating av dåhjortene, det var i alle fall et høydepunkt for min 5-åring. Alle får ta en håndfull gulrøtter hver og være med og mate, og man kommer helt innpå dem og kan klappe. Det er kl 11:30, 13:30 og 15:30. 

Ellers likte han veldig godt jungelbob, reisen gjennom hakkebakkeskogen og showet der røverne stjeler trikken i kardemomme by (klokken 15:00).

Anonymkode: 23e59...1fe

På 3.7.2017 den 12.19, Anonym bruker skrev:

Bestill billetter og print ut hjemme så styrer du unna mye kø. Hva dere bør se er jo en ting dere vurderer. Men, hvis dere er der kl 10 ca er dette min favoritt runde:

Fra hovedinngangen gå mot høyre. Hiv dere så til venstre og ta tømmerrenna. Den blir ofte full av kø senere på dagen. Når dere har tatt den, se giraffen og løvene. Forsett samme vei så kommer dere til apene og slangene. Gå derfra til geopardene/tigeren og dere ender opp på kutoppen. Gå ned fra kroppen til hakkebakkeskogen, så kardemommeby. Etter kardemommeby kommer bobbanen og tivoli. Etter tivoli er det kaptein sabeltann. Da har dere sett alt jeg liker å se. På en runde. Så kan dere slappe av på solo og barnas seter etterpå 🖒 

Anonymkode: 0d673...52f

For at denne runden skal være mulig må de gå til venstre :) høyre kommer man til sabeltannland.

vi går alltod til høyre først, da kommer du til sabeltansverden der er det en skutertur som er veldig populær, men som blir proppfull med engsng så skal dere ta den turen ville jeg gått dit først.

gå videre til bilene og kjør de en runde og så ta jungelbob i samme slengen (blir også fort kø en av deres mest populære attaskjsoner)

så videre til Kardemommeby. Følger dere planen over vil dere være i Kardemommeby omtrent da det begynner et show noe som er veldig gøy :)

gå så opp til nordisk villmark og hakkebakkeskogen og ta toget der.

vi dropper kutoppen da det ikle er noe unikt ved det.

etter vi har gjort alt over spiser vi litt. Da har vi gjort det viktigaste av attraksjoner uten dyr og begynner å se dyrene. :) spør så lille hva mer han vil og la han gjøre det han vil igjen. Tømmerrenna er rett ved utgangen og kan tas et par turer før dete skal hjem:)

ikke like lang kø der sol på skuta eller jungelbob :)

kos dere!

var der forrige uke. Er der hvert år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...