Gå til innhold

Badebasseng i hagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene fikk felles bursdagsgave idag, et gigantisk badebasseng.. 

og nå har jeg googlet og lett og finner ikke ut hva jeg kan bruke til å sikre bassenget med. Det følger jo med et trekk, men det er bare til insekter og blader. Det holder jo ikke et menneske hvis noen skulle dette oppi mens vi ikke er hjemme.. 

hva har dere brukt til å sikre deres basseng med? Dette blir stående over bakken.. 

Anonymkode: 367e5...bb3

Fortsetter under...

Skrevet

Vårt basseng står på baksiden av huset, på inngjerdet tomt på verandaen. Har trekk over, er ikke noe annet man kan dekke det med (er slik mykt basseng med oppblåsbar kant på 2500 liter). Føler ikke vi får sikret det mer ansvarlig 

Anonymkode: 00ae6...541

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vårt basseng står på baksiden av huset, på inngjerdet tomt på verandaen. Har trekk over, er ikke noe annet man kan dekke det med (er slik mykt basseng med oppblåsbar kant på 2500 liter). Føler ikke vi får sikret det mer ansvarlig 

Anonymkode: 00ae6...541

Vi har ikke en bakside på huset, kun en liten veranda. Må ha det på fremsiden, men det er ikke gjerde der. 

Bassenget er 5,5 m i diameter, og 1.2 m høyt.. 

Skrevet

Man er god hvis man klarer å -falle- oppi et basseng med 1.2 meter høy kant. Da klarer man også å "falle" over et normalt gjerde og deretter "falle" oppi bassenget, så gjerde hadde neppe hjulpet ;) du sikrer med trekket og signaliserer samtidig at dere ikke ønsker at bassenget skal bades i nå - ut over dét kan folk flest passe på seg selv. Om noen sier de har "falt" oppi, ville jeg forøvrig tatt det med en klype salt... :P

Sett opp et varselskilt med feks at det er vann i bassenget og drukningsfare (og evt med en illustrasjon av bading og et stort rødt kryss over) og at det er kun til privat bruk, når dere skal reise bort hvis du vil føle deg mer sikker ;)

Anonymkode: 29531...08a

Skrevet

Trekk holder, det får være måte på hysteri. Vi bor i nærheten av en bekk, hele boligfeltet. Ingen sikring der. Vi kan ikke sikre oss ut av alle farer. 

Anonymkode: c35d0...3c0

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man er god hvis man klarer å -falle- oppi et basseng med 1.2 meter høy kant. Da klarer man også å "falle" over et normalt gjerde og deretter "falle" oppi bassenget, så gjerde hadde neppe hjulpet ;) du sikrer med trekket og signaliserer samtidig at dere ikke ønsker at bassenget skal bades i nå - ut over dét kan folk flest passe på seg selv. Om noen sier de har "falt" oppi, ville jeg forøvrig tatt det med en klype salt... :P

Sett opp et varselskilt med feks at det er vann i bassenget og drukningsfare (og evt med en illustrasjon av bading og et stort rødt kryss over) og at det er kun til privat bruk, når dere skal reise bort hvis du vil føle deg mer sikker ;)

Anonymkode: 29531...08a

Det er det jeg også tenker.. at så lenge bassenget er såpass høyt, i tillegg til at det er bein på, ikke sånn som kan bøye i alle vinkler, så er det høyt nok.. Du ramler liksom ikke over en kant på 1,2 m.. 😅 men så er det visst en lov som sier at så lenge det er mer enn 20 cm høyt vann så er man selv ansvarlig for andre, uavhengig av om man er hjemme eller ei.. 

det er 2 barn i gata her jeg ikke stoler på overhode, og som fint kunne funnet på å hoppe i bassenget som vi sov.. de er ute til langt etter min egen leggetid, så kan liksom ikke være trygg på de.. 

Men varselskilt var kanskje ikke så dumt da, hvis man kan få lagd et sånn et.. 

Annonse

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trekk holder, det får være måte på hysteri. Vi bor i nærheten av en bekk, hele boligfeltet. Ingen sikring der. Vi kan ikke sikre oss ut av alle farer. 

Nei, og mine barn vet at de ikke får lov til å nærme seg andre sitt basseng i egen hage, men er skeptisk til andre barn i gata her 😅

Men jeg ønsker ikke å sette opp et basseng og være livredd for at jeg står ansvarlig for om andre skulle drukne i bassenget mens jeg f.eks er på butikken.. ikke for det, jeg hadde sikkert hatt dårlig samvittighet uansett da.. 😰

holder det med skilt som en over her skrev, er det jo greit, da kan jeg jo bare male en finerplate 👍🏻

Skrevet

Vi har bare det tynne trekket, aldri opplevd at barn har prøvd å bade her ubedt.

Vi har hatt sånt basseng i hagen hver sommer i ihvertfall 7-8 år. 

Anonymkode: 33697...a57

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men det er heller ingen enkeltpersoner som blir personlig ansvarlige for manglende sikring dersom noen viltre barn skulle finne på å prøve å bade der heller. Har man basseng i hagen er man forpliktet til å sikre det på forsvarlig måte. Regner med det er derfor HI spør.  

Anonymkode: 6746b...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...