Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Vi har vært sammen 5 mnd. Han har lenge sagt "mer enn glad i deg", og mye annet i den "gata". I natt sa jeg til han at jeg elsket han, han forholdt seg helt taus, så nå føler jeg meg ikke mye vel. En del av meg har lyst til å forholde meg helt taus til han eventuelt tar initiativ til kontakt, men vet ikke om jeg klarer. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: c9ec4...842
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Om det er første gang du sier til han at du elsker han så forstår jeg reaksjonen. Han er ikke forberedt, og vet ikke om han er klar for å si det enda. Jeg kjenner meg godt igjen, og jeg sa ikke elsker deg til mannen før jeg visste at det var det jeg gjorde. For noen er det et veldig sterkt ord, og man legger mye mer i det enn å bare være glad i noen eller ha sterke følelser for noen. Om du skal ta kontakt eller vente til han gjør det må du jo føle på hva som er riktig. Kan det være sånn at han ikke er helt klar enda? Kanskje du skyver han fra deg ved å ikke ta kontakt. Jeg ville sikkert ringt han. Hva er det værste som kan skje liksom? Anonymkode: 7b34d...0eb
Evablaum Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 Forholde deg taus? Er du sikker på at du er voksen nok til å bruke utrykk som "jeg elsker deg"?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Å elske er et svært sterkt uttrykk. De eneste jeg elsker betingelsesløst, er mine barn. Mannen min er jeg dypt og inderlig glad i, men jeg tror ikke jeg elsker ham. Ordet «elske» hører heller ikke naturlig hjemme i dialekten min. Anonymkode: 698c3...cfe
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 Herregud, snakk sammen! 🤦🏻♀️ Taushet er bare tåpelig. Hvis du elsker han, og har tenkt til å være sammen en stund, så burde dere allerede nå vist mer om hva hverandre mener rundt slike ord, utrykk og følelser. Hell nedpå ei flaske vin sammen, og snakk. Ikke anta at han tenker ditt og datt. Ufarliggjør situasjonen, og følelsene. Anonymkode: 4980c...129
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å elske er et svært sterkt uttrykk. De eneste jeg elsker betingelsesløst, er mine barn. Mannen min er jeg dypt og inderlig glad i, men jeg tror ikke jeg elsker ham. Ordet «elske» hører heller ikke naturlig hjemme i dialekten min. Anonymkode: 698c3...cfe Glemte å svare på problemstillingen. Kan det være at kjæresten din kan ha lignende oppfatning av begrepet? Anonymkode: 698c3...cfe
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #7 Skrevet 2. juli 2017 Vi har vært sammen i snart 7 år. Og aldri sagt det til hverandre. Ikke høres det fint ut på min dialekt heller😂. Da er det bedre for oss å si glad i deg. Anonymkode: dae92...f9d
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #8 Skrevet 2. juli 2017 For noen er det unaturlig å si. For andre tar det lenger tid. Kjæresten min har ofte sagt at han elsker meg. Jeg har aldri sagt det til han. Nå er heldigvis ikke han så usikker på seg selv da, så det spiller ingen rolle for han. Jeg får ta ting i mitt tempo. Han vet hva jeg føler ❤️ Anonymkode: b9e0a...6cc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #9 Skrevet 2. juli 2017 Opplevde akkurat det samme som deg, sa det om natten og han svarte meg ikke. Da hadde vi vært sammen i halvannet år og skulle bli samboere. Jeg ble helt satt ut!! Han sa ingenting, ga meg ingen respons tilbake, og det føltes veldig rart for meg. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Det endte med at jeg ikke klarte å snakke med han på noen dager før jeg tok det opp med han. Jeg sa at jeg ikke hadde noen problem med at han ikke følte det samme, men da forventet jeg at han sa det til meg. Fikk til svar at jo han følte det samme, men at han ble litt overrasket da jeg sa det. Vi er fremdeles sammen, har barn sammen, og han viser meg hver dag at han elsker meg gjennom handlinger, selv om han sjeldent sier ordene. Vi sier heller glad i deg. Snakk med han, fortell han at taushet gjør deg usikker, og at det er helt ok at han gjerne ikke føler det samme, men da må han si det til deg. Anonymkode: a9a29...07b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #10 Skrevet 2. juli 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har vært sammen 5 mnd. Han har lenge sagt "mer enn glad i deg", og mye annet i den "gata". I natt sa jeg til han at jeg elsket han, han forholdt seg helt taus, så nå føler jeg meg ikke mye vel. En del av meg har lyst til å forholde meg helt taus til han eventuelt tar initiativ til kontakt, men vet ikke om jeg klarer. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: c9ec4...842 Skal du fryse han ut til han svarer det du vil? Hjelpes tid for en oppførsel fra deg. Kanskje han rett og slett ikke er klar for å si det. Hvorfor må han være klar for det, når du har bestemt at du er klar for det? Kanskje han aldri kommer til å si det Anonymkode: 17dda...a78
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #11 Skrevet 2. juli 2017 Mannen min sa "Jeg elsker deg" først til meg. Det var i sengen en gang, etter at vi hadde lagt oss. Jeg var utrolig glad i han, men det kom overraskende på meg, og jeg var ikke helt klar for å si det selv enda. Jeg sa heller ingenting, bare klemte han ekstra hardt da han hadde sagt det. Jeg husker ikke helt når jeg sa det til han, men jeg tror det var dagen etter eller noen dager senere. Da hadde jeg kjent på det og visste at jeg virkelig elsket han. Mye bedre å vente med å si det enn å si det bare fordi den andre sier det. Vi er forøvrig gift nå, selv om jeg ikke svarte. Ikke hadde vi noen samtale om hva jeg ikke hadde sagt etterpå, heller. Anonymkode: 19001...7f6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #12 Skrevet 2. juli 2017 Min EKS sa det aldri, han elsket meg nok ikke heller, Anonymkode: 7c30f...fb0
Rivjernet Skrevet 2. juli 2017 #13 Skrevet 2. juli 2017 Jeg ser det som positivt at han velger å ikke si deg før han mener det med hele sitt hjerte. Mange andre kunne nok ha falt for fristelsen å si det i frykt for å såre deg, eller for å unngå konflikt. Jeg ville prøvd å snakke med han. Fortell hvordan det var for deg at han ikke sa noe tilbake når du sa at du elsket han. Da finner du ihvertfall ut om dere er på samme "planet" når det gjelder forholdet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #14 Skrevet 2. juli 2017 Må si jeg lurer veldig på hvilke dialekt dere har som mener "Jeg elsker deg" ikke høres fint ut på deres dialekt... Det kan jeg virkelig ikke forstå. Det jeg ikke synes høres fint ut er når ikke engelsktalende sier "I love you" til hverandre - når begge har norsk som morsmål. Anonymkode: 7c95b...7ef
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #15 Skrevet 2. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må si jeg lurer veldig på hvilke dialekt dere har som mener "Jeg elsker deg" ikke høres fint ut på deres dialekt... Det kan jeg virkelig ikke forstå. Det jeg ikke synes høres fint ut er når ikke engelsktalende sier "I love you" til hverandre - når begge har norsk som morsmål. Anonymkode: 7c95b...7ef Jeg må bekjenne at på min dialekt er det lite klangfullt altså... Æ ællska dæ? Anonymkode: ad1d2...8f0
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #16 Skrevet 2. juli 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må bekjenne at på min dialekt er det lite klangfullt altså... Æ ællska dæ? Anonymkode: ad1d2...8f0 Nja, jo, men nei. Ordet elske er vel ikke feil uansett dialekt. Er min mening. Anonymkode: 7c95b...7ef
beef sister Skrevet 2. juli 2017 #17 Skrevet 2. juli 2017 Jeg synes ikke du kan forvente at partneren din er klar til å si det samme tilbake, bare fordi du er det. Kanskje er det ikke naturlig for ham å si "jeg elsker deg" heller?
Evablaum Skrevet 3. juli 2017 #18 Skrevet 3. juli 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må bekjenne at på min dialekt er det lite klangfullt altså... Æ ællska dæ? Anonymkode: ad1d2...8f0 Hvorfor er det rart?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå