Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #1 Skrevet 30. juni 2017 De er 3, 6 og 8 år. Vi skal bo på hytte og hotell på Sørlandet en uke, dyreparken osv, men har lyst å reise en dag eller to før for å sove i telt (barnas store ønske). Har ikke gjort det siden vi var barn, og da ute i hagen 😂 Noen tips/råd? Eventuelt en plass å campe med telt rundt Mandal? Får låne oss et passende telt. Anonymkode: cc4b2...d9a
Jojo x3 Skrevet 30. juni 2017 #2 Skrevet 30. juni 2017 Luftmadrasser kjøpt på xxl eller europris (99-149kr stk). Vær forberedt på at det kan være vanskelig å sovne i telt hvis en ikke er vant med det, det er jo så gøy😊! Ikke legge alle samtidig.... Kos dere!
Jojo x3 Skrevet 30. juni 2017 #3 Skrevet 30. juni 2017 Legger ved en link: https://tur365.wordpress.com/2015/07/01/telttur-med-barn-noen-triks-opp-i-ermet/
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 Har barn på ca samme alder, og har sovet en del i telt. Med mine barn er det en utfordring å sovne. Jeg legger meg sammen med dem og leser bok, streamer lydbok eller rolig musikk til minst en, helst to har sovnet. Vi har stort telt med tre sovekabiner. Legger dem på tre steder i stedet for samlet. Ofrer å ha eget "soverom" til meg og mannen for å få til litt lettere innsovning. Bortsett fra akkurat det å få oppspilte barn til å sove stortrives alle på telttur! Anonymkode: 8cd57...1a8
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #5 Skrevet 30. juni 2017 Vi er to voksne og to barn på to og fire år. Vi tenker å kun telte på sommeren. Hva vil et telt koste oss sånn ca? Blir det veldig dyrt hvis én tenker at vi må kjøpe alt nytt; telt, liggeunderlag, feltkjøkken, tursekker etc etc? Anonymkode: d856d...72d
Mononoke Skrevet 30. juni 2017 #6 Skrevet 30. juni 2017 Vi kjøpte et outwell whitecove 6 på fjellsport.no nå på tilbud til 4999+et underlag til 910kr nå nettopp. God vannsøyle i bunn og på telt. 4-roms, oppbevaringslommer, tak over inngangen, stor takhøyde og virket som et bra telt😊
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #7 Skrevet 30. juni 2017 Vi sover på campingplasser og har et stooort, tungt, komfortabelt telt med ståhøyde. To små barn under skolealder. Er vanskelig å få dem til å sove de første kveldene for de er jo så oppspilte. Det viktigste er å ikke fryse, ha kald mat, og å ligge greit ( luftmadrasser). Anonymkode: 01ea1...7b2
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #8 Skrevet 1. juli 2017 5 timer siden, Mononoke skrev: Vi kjøpte et outwell whitecove 6 på fjellsport.no nå på tilbud til 4999+et underlag til 910kr nå nettopp. God vannsøyle i bunn og på telt. 4-roms, oppbevaringslommer, tak over inngangen, stor takhøyde og virket som et bra telt😊 Takk Anonymkode: d856d...72d
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #9 Skrevet 1. juli 2017 Vi har brukt et vanlig tunelltelt og campet i skogen fra de var helt små. Det er et telt som ikke krever bil og som er så enkelt å slå opp at ungene klarer det fint alene fra åtteårsader. Nå bruker de teltet mye alene og vi voksne er bare med innimellom. Om dere skal bo flere uker på en campingplass er det sikkert fint med et stort justert, men ellers er et mindre og lettere telt mer anvendelig. Anonymkode: dd9ca...5f3
amandine Skrevet 1. juli 2017 #10 Skrevet 1. juli 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har brukt et vanlig tunelltelt og campet i skogen fra de var helt små. Det er et telt som ikke krever bil og som er så enkelt å slå opp at ungene klarer det fint alene fra åtteårsader. Nå bruker de teltet mye alene og vi voksne er bare med innimellom. Om dere skal bo flere uker på en campingplass er det sikkert fint med et stort justert, men ellers er et mindre og lettere telt mer anvendelig. Anonymkode: dd9ca...5f3 Enig med deg, et hendig lite telt funker fint. Det viktigste synes jeg er at det er lett å slå opp. Ta med primus med stekepanne og gryte. Mamma må få kaffe og barna kan få pannekaker. Da bruker jeg toropose ristet ut i en flaske ( fyll pulver i flaske hjemme). Kjøp sovebriller så det blir mørkt og ha en fantastisk tur!!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #11 Skrevet 1. juli 2017 Nå har vi kjøpt telt, luftmadrasser og soveposer. Kan ikke si jeg er så giret, men mannen og barna er 😅 Blir nok gøy det, hytte og hotell venter etterpå 🙈 Er bare sånne praktiske ting jeg tenker mest på. Det er en camping med kjøkken osv, trenger vi stormkjøkken da? HI Anonymkode: cc4b2...d9a
pifi med tre nurk Skrevet 1. juli 2017 #12 Skrevet 1. juli 2017 (endret) Vi har et stort telt med to sovekabiner og en "stue" i mellom. Alle tre sover i samme rom, de elsker det og sover som regel fort og greit, da dagene vi har vært på camping som regel er fulle av aktiviteter og se blir slitne mot kvelden. Synd vi ikke får reist på telttur i år! Vi elsker det alle sammen 😍 Endret 1. juli 2017 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #13 Skrevet 1. juli 2017 Vi har kjøpt et med to soverom, men tenker kanskje det er best med en voksen i hvert siden de er små? Anonymkode: cc4b2...d9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå