Gå til innhold

Kan jeg prøve å kjøpe allergimedisiner uten resept til min 5 åring eller må vi innom legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun klør i øynene og neser samtklør litt i nesa..Må så små innom lege før de får noe?

Anonymkode: d4665...324

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo kjøpt allergimedisiner uten resept på apoteket, men det lønner seg absolutt å ha de på resept. For det blir DYRT hvis ikke...

Anonymkode: e3216...ff0

Skrevet

Apoteket vet ikke hvem du kjøper til. 

Men skal hun få det registrert og då set på blå resept og gratis må hun innom legen. 

Min datter er helt åpenbart allergisk, noe legen var smart nok til å se, mem det slår ikke ut på tester. Hun får det fortsatt på blå resept. 

Skrevet

Nei, bare saltvann til så små!!!!! Livostin øyedr og nesespray fra 6 år og opp, og tabletter fra 12 år, men kan brukes fra 6 år med annen dosering! Gå til lege

Anonymkode: 04193...e04

Skrevet

Når det er så små barn, så gå til legen. For legen vet hva som er best for barn å ta av medisiner. Vi foreldre skal ikke medisinere barna våres selv.

Datteren min ble allergisk som 4 åring, og hun fikk medisiner med en gang, før hun ble testet. For dette var i verste bjørke pollen sesong, og han så på symptomene at det stemte.

Anonymkode: 3c63d...7af

Skrevet

Du tar henne til lege, du begynner ikke med egenmedisinering av henne!

Anonymkode: e6b92...6ea

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når det er så små barn, så gå til legen. For legen vet hva som er best for barn å ta av medisiner. 

Anonymkode: 3c63d...7af

Tror faktisk at de som jobber på apoteket har mer peiling enn legene! 

Anonymkode: e3216...ff0

Skrevet

Faktisk stemmer det at apotek personell har mer peiling på allergi medisin enn endel leger! Men barn under 6 år må uansitt enten gå til lege, eller prøve saltvanns skylling!! Barn fra 6 år, kan prøve ut øyedråper og nesespray uten lege, men det koster

Anonymkode: 04193...e04

Skrevet

Nei, dra til legen først.

Min på 5 fikk flytende zyrtec. I tillegg er det veldig greit å få vite hva barnet faktisk reagerer på.

Anonymkode: 7f51e...92d

Skrevet

Når de er så små skal de ha mindre dose enn de vanlige tablettene. Min har hatt flytende, men nå har, han smeltetabletter som er samme type som jeg bruker, men halv styrke. Og han er 11 år.

Gå til lege, om du får påvist allergi, så får du på blå resept og da er det gratis for barn.

Skrevet

Livostin allergispray og vanlig saltvannspray var det eneste jeg kunne kjøpe på apoteket uten resept til min 5 åring.

Jeg snakket med legen og fikk zyrtec ( flytende) og annen type spray på resept.

Så klart vet ikke de på apoteket hvem du handler til men det finnes preparater som ikke er egnet for barn under eks 12 år da er det skummelt og kjøpe slikt til 5 åringen uten og hvite rett dosering.

Skrevet

Jeg har ringt legevakten pga av utslett på barna og fikk beskjed om å kjøpe allergimedisin på apoteket. Oppga selvfølgelig alderen på barnet da. Det ene var 5 år. Stod på pakken fra 6 år, og dobbeltsjekket med apoteket da. De sa det gikk helt greit. 

Men hvis det var en fast medisin så hadde jeg nok tatt kontakt med lege. Blir og veldig mye dyrere uten resept. 

Anonymkode: 5d39e...d66

Skrevet

Flytende zyrtec selges kun på resept, irriterende nok. Så da må lege kontaktes først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...