Lolitalolita Skrevet 21. juni 2017 #3 Skrevet 21. juni 2017 4cl per enhet. 100cl per flaske. 25 enheter.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 Oi, det var mange Hi Anonymkode: 0deed...eca
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, det var mange Hi Anonymkode: 0deed...eca Har du problemer med at du drikker for mye, HI? Anonymkode: a3225...153
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du problemer med at du drikker for mye, HI? Anonymkode: a3225...153 Ja Anonymkode: 0deed...eca
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja Anonymkode: 0deed...eca Da anbefaler jeg deg at du bestiller time til legen din og innrømmer at du har et problem og ber om hjelp. Det finnes også gode støtteorganisasjoner for personer med alkoholproblemer som du kan ta kontakt med, f.eks.: http://www.anonymealkoholikere.no/2/ Du må selv ønske å komme ut av rusproblematikken din, og du må selv søke hjelp. Men det er hjelp å få, du trenger ikke være alene i den prosessen. Søk hjelp slik at du ikke ødelegger mer ditt eget liv og livet til de nærmeste rundt deg. Jeg vil tro at du ikke ønsker at barna dine, om du har noen, skal ha en oppvekst preget av en alkoholisert mor/far som bagatelliserer problemene rusen fører med seg. Om det er deg som forleden natt drakk deg full på sprit, så er det også alvorlig om du kjører bil, for da er du trolig ikke kjørbar når morgenen kommer. Om du da i bil skader deg selv, barna dine eller andre, kan du leve med det? Så drikker du så mye at du ikke kan være garantert å være edru dagen etter, ikke kjør bil. Det er hjelp å få, men du må bestemme deg og du må søke den hjelpen selv. Første stopp er fastlegen din! Du kan greie å komme deg ut av dette! Ring fastlegen din i morgen, eller gå inn på nett om du kan bestille time over nettet. Da er du i gang. Om det er vanskelig å snakke om det, skriv ned en lapp til legen og skriv at du drikker for mye og trenger hjelp, hvor ofte du drikker og hvor mye du drikker og hva du drikker. Da vil legen ta ansvar for samtalen videre og forstå hva du trenger hjelp til. Det er en årsak til at du drikker som du gjør, men du trenger ikke ha det slik for alltid. Bestem deg for at du begynner å ta kontroll over livet ditt NÅ - bestill en legetime. Dette greier du! Anonymkode: a3225...153
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #8 Skrevet 22. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da anbefaler jeg deg at du bestiller time til legen din og innrømmer at du har et problem og ber om hjelp. Det finnes også gode støtteorganisasjoner for personer med alkoholproblemer som du kan ta kontakt med, f.eks.: http://www.anonymealkoholikere.no/2/ Du må selv ønske å komme ut av rusproblematikken din, og du må selv søke hjelp. Men det er hjelp å få, du trenger ikke være alene i den prosessen. Søk hjelp slik at du ikke ødelegger mer ditt eget liv og livet til de nærmeste rundt deg. Jeg vil tro at du ikke ønsker at barna dine, om du har noen, skal ha en oppvekst preget av en alkoholisert mor/far som bagatelliserer problemene rusen fører med seg. Om det er deg som forleden natt drakk deg full på sprit, så er det også alvorlig om du kjører bil, for da er du trolig ikke kjørbar når morgenen kommer. Om du da i bil skader deg selv, barna dine eller andre, kan du leve med det? Så drikker du så mye at du ikke kan være garantert å være edru dagen etter, ikke kjør bil. Det er hjelp å få, men du må bestemme deg og du må søke den hjelpen selv. Første stopp er fastlegen din! Du kan greie å komme deg ut av dette! Ring fastlegen din i morgen, eller gå inn på nett om du kan bestille time over nettet. Da er du i gang. Om det er vanskelig å snakke om det, skriv ned en lapp til legen og skriv at du drikker for mye og trenger hjelp, hvor ofte du drikker og hvor mye du drikker og hva du drikker. Da vil legen ta ansvar for samtalen videre og forstå hva du trenger hjelp til. Det er en årsak til at du drikker som du gjør, men du trenger ikke ha det slik for alltid. Bestem deg for at du begynner å ta kontroll over livet ditt NÅ - bestill en legetime. Dette greier du! Anonymkode: a3225...153 Takk for fint innlegg Nei, det var ikke meg som drakk sprit den natten, det er nok desverre flere av oss her. Ikke har jeg barn heller, heldigvis for det akkurat nå Anonymkode: 0deed...eca
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #9 Skrevet 22. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk for fint innlegg Nei, det var ikke meg som drakk sprit den natten, det er nok desverre flere av oss her. Ikke har jeg barn heller, heldigvis for det akkurat nå Anonymkode: 0deed...eca Ja, det er jo dessverre ganske vanlig å ha alkoholproblemer. Det er langt flere enn mange tror. Selv har jeg to på begge sider av familien som enten misbruker alkohol og/eller tabletter, har også minst tre søskenbarn som har holdt på med narkotika (stor familie), en venninnes eksmann, en venninnes svigermor, en annen venninnes svigerfar, en annen venninnes bror... det er mange, også tilsynelatende velfungerende personer. Det å ta tak i problemet ditt nå er ikke mindre viktig for deg selv om du ikke har barn. Det er avgjørende for at du skal slippe langt større problemer i fremtiden. De i min familie har alle til slutt mistet jobbene sine pga. at de aldri har tatt tak i sine rusproblemer, dette har rasert økonomien deres, det har ødelagt forholdet deres til barn og andre familiemedlemmer, ødelagt ekteskap. Det er ikke rusen verdt. Bestem deg her og nå - bestill legetime NÅ. Og så oppdaterer du oss om at du har gjort det. Skriv ned på et ark hva du sliter med og ta det med til legen, da har du det i bakhånd om motet skulle svikte når du sitter der. Det er lettere å gi fra seg en slik lapp. Du har innrømmet at du har et problem, da er neste steg å skaffe deg hjelp for det! Vil du det? Anonymkode: a3225...153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå