Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #1 Skrevet 21. juni 2017 Vi vurderer å ta en uke rundt Odense. Eller anbefales et annet sted i området? Har med tre barn i alderen 2-16, så tar med glede imot forslag til hva det er å finne på med barna. Anonymkode: c8f92...e60
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2017 #2 Skrevet 22. juni 2017 (endret) 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi vurderer å ta en uke rundt Odense. Eller anbefales et annet sted i området? Har med tre barn i alderen 2-16, så tar med glede imot forslag til hva det er å finne på med barna. Anonymkode: c8f92...e60 Barnekultursenteret Fyrtøjet ligger i Odense. Det er verd et besøk, det ligger i umiddelbar nærhet til HC Andersen-museet. Ikke langt derfra ligger Møntergården, med Odense Bys museer, og i gårdhaven der vises det barneteater/dokketeater nesten hver dag i løpet av sommeren. Odense Zoo har et flott anlegg der man faktisk får tro på at dyrene har det godt. Alt fra tigre og giraffer til geitekillinger man kan klappe. Ellers er Kerteminde, Nyborg og Svendborg tre aldeles sjarmerende småbyer som må sees, og de to førstnevnte har gode badestrender. Egeskov Slot og Egeskov park er en heldagsopplevelse for både barn og voksne. Der er det bl a en kjempesamling av biler og motorsykler, samt en labyrint å gå seg vill i, og mye annet. Den Fynske Landsby ligger også i Odense, det ligner Norsk Folkemuseum på Bygdøy, og er hyggelig for både liten og stor. Der spilles også musikaler om sommeren. Endret 22. juni 2017 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #3 Skrevet 22. juni 2017 18 timer siden, Pashla skrev: Barnekultursenteret Fyrtøjet ligger i Odense. Det er verd et besøk, det ligger i umiddelbar nærhet til HC Andersen-museet. Ikke langt derfra ligger Møntergården, med Odense Bys museer, og i gårdhaven der vises det barneteater/dokketeater nesten hver dag i løpet av sommeren. Odense Zoo har et flott anlegg der man faktisk får tro på at dyrene har det godt. Alt fra tigre og giraffer til geitekillinger man kan klappe. Ellers er Kerteminde, Nyborg og Svendborg tre aldeles sjarmerende småbyer som må sees, og de to førstnevnte har gode badestrender. Egeskov Slot og Egeskov park er en heldagsopplevelse for både barn og voksne. Der er det bl a en kjempesamling av biler og motorsykler, samt en labyrint å gå seg vill i, og mye annet. Den Fynske Landsby ligger også i Odense, det ligner Norsk Folkemuseum på Bygdøy, og er hyggelig for både liten og stor. Der spilles også musikaler om sommeren. Takker for mange gode tips.Vil du anbefale oss å bo i Odense eller et annet sted i området? Anonymkode: c8f92...e60
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2017 #4 Skrevet 22. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takker for mange gode tips.Vil du anbefale oss å bo i Odense eller et annet sted i området? Anonymkode: c8f92...e60 Kommer litt an på hva dere er ute etter? Gjestgiveri, hotell, air b'n'b? Sentralt eller ute på bondelandet?
beef sister Skrevet 22. juni 2017 #5 Skrevet 22. juni 2017 22 minutter siden, Pashla skrev: Kommer litt an på hva dere er ute etter? Gjestgiveri, hotell, air b'n'b? Sentralt eller ute på bondelandet? Jeg vil også ha tips! Aner ikke hva jeg er ute etter, men tror nok helst sentralt og helst så rent og pent som overhodet mulig (airbnb er litt uaktuelt). 😇
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2017 #6 Skrevet 22. juni 2017 6 minutter siden, beef sister skrev: Jeg vil også ha tips! Aner ikke hva jeg er ute etter, men tror nok helst sentralt og helst så rent og pent som overhodet mulig (airbnb er litt uaktuelt). 😇 Da tror jeg Hotel Plaza på Østre Stationsvej kanskje kunne være noe? Sentralt, og litt sånn tradisjonsrikt!
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2017 #7 Skrevet 22. juni 2017 (Bilutleiefirma ligger på samme gata, hvis man trenger denslags.)
beef sister Skrevet 22. juni 2017 #8 Skrevet 22. juni 2017 5 minutter siden, Pashla skrev: Da tror jeg Hotel Plaza på Østre Stationsvej kanskje kunne være noe? Sentralt, og litt sånn tradisjonsrikt! Takk! Det er mulig jeg ikke kan leve med hverken tapet, teppe eller gardinene (men selve bygningen var veldig fin!). Mens jeg så på hotellet du Annette kom jeg over dette hotellet: https://www.booking.com/hotel/dk/first-grand.en-gb.html?aid=323685;label=ODE-DBrcz81VpC15a07Jdr_LzwSM85563037930%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg%3Afi%3Atiaud-146342138230%3Akwd-1828709469%3Alp1006886%3Ali%3Adem%3Adm;sid=be979083aef11ca98d6fff1ea3627405;checkin=2017-07-09;checkout=2017-07-14;room1=A,0;ucfs=1;highlighted_blocks=17480109_91464749_0_1_0;srhp=1 Er det greit kanskje? Samme område? Er Odense et anbefalt reisemål i seg selv?
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2017 #9 Skrevet 22. juni 2017 9 minutter siden, beef sister skrev: Takk! Det er mulig jeg ikke kan leve med hverken tapet, teppe eller gardinene (men selve bygningen var veldig fin!). Mens jeg så på hotellet du Annette kom jeg over dette hotellet: https://www.booking.com/hotel/dk/first-grand.en-gb.html?aid=323685;label=ODE-DBrcz81VpC15a07Jdr_LzwSM85563037930%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg%3Afi%3Atiaud-146342138230%3Akwd-1828709469%3Alp1006886%3Ali%3Adem%3Adm;sid=be979083aef11ca98d6fff1ea3627405;checkin=2017-07-09;checkout=2017-07-14;room1=A,0;ucfs=1;highlighted_blocks=17480109_91464749_0_1_0;srhp=1 Er det greit kanskje? Samme område? Er Odense et anbefalt reisemål i seg selv? Samme område, ja, deilig sentralt. Men helt ærlig: Odense er neppe det mest eksotiske reisemålet hvis man ikke er over gjennomsnittet interessert i HC Andersen... Der fins finere byer i Danmark!
beef sister Skrevet 22. juni 2017 #10 Skrevet 22. juni 2017 Akkurat nå, Pashla skrev: Samme område, ja, deilig sentralt. Men helt ærlig: Odense er neppe det mest eksotiske reisemålet hvis man ikke er over gjennomsnittet interessert i HC Andersen... Der fins finere byer i Danmark! Hehe, medium pluss interessert i piken med svovelstikkene, men de stopper der! Ok, men hvor? Utgangspunktet er København.
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2017 #11 Skrevet 22. juni 2017 (endret) 7 minutter siden, beef sister skrev: Hehe, medium pluss interessert i piken med svovelstikkene, men de stopper der! Ok, men hvor? Utgangspunktet er København. Odsherred og Nord-Sjælland hvis man er ute etter det naturskjønne 💙💜💚 Sorø og Roskilde er nydelige byer, og ligger ikke langt fra Kbh. (Men styr unna festivaltiden...) De som jeg syns er pittoreske er jo bl a de nevnte (Nyborg eller Svendborg) og selvsagt Ribe, som er eldgammel og bare helt idyllisk. I Århus har jeg også hatt fantastiske dager, der er det kulturtilbud av mange slag, og den har noen nydelige krinkelkroker som man best finner til fots eller på sykkel... Og Ebeltoft tett i nærheten. Obligatorisk! Endret 22. juni 2017 av Pashla
beef sister Skrevet 22. juni 2017 #12 Skrevet 22. juni 2017 7 minutter siden, Pashla skrev: Odsherred og Nord-Sjælland hvis man er ute etter det naturskjønne 💙💜💚 Sorø og Roskilde er nydelige byer, og ligger ikke langt fra Kbh. (Men styr unna festivaltiden...) De som jeg syns er pittoreske er jo bl a de nevnte (Nyborg eller Svendborg) og selvsagt Ribe, som er eldgammel og bare helt idyllisk. I Århus har jeg også hatt fantastiske dager, der er det kulturtilbud av mange slag, og den har noen nydelige krinkelkroker som man best finner til fots eller på sykkel... Og Ebeltoft tett i nærheten. Obligatorisk! Takk, takk, takk! Roskilde har jeg ikke engang tenkt på. Aalborg og Aarhus ligger ikke så langt fra hverandre, ikke sant? Eller Aalborg er nærme Blokhus? For der har jeg vel vært. Jeg skal Google meg ihjel i morgen, men nå med et godt utgangspunkt! 😁
Gjest Antarctica Skrevet 23. juni 2017 #13 Skrevet 23. juni 2017 1 time siden, beef sister skrev: Takk, takk, takk! Roskilde har jeg ikke engang tenkt på. Aalborg og Aarhus ligger ikke så langt fra hverandre, ikke sant? Eller Aalborg er nærme Blokhus? For der har jeg vel vært. Jeg skal Google meg ihjel i morgen, men nå med et godt utgangspunkt! 😁 Aalborg og Aarhus er nær hverandre, ja. Og Blokhus er selve feriestedet i området der 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå