Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #51 Skrevet 20. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: 5 åringen min må ha det. Vi smører i tillegg ofte med faktor 50 og tar pauser i løpet av dagen. Tar av drakta når hun ikke bader. Har da på andre klær. Allikevel blir hun rød. 9-åringen vil gjerne ha ut-skjorte, selv om hun aldri blir brent, men de finnes vel ikke i så stor str. Anonymkode: 2974f...0fc Å joda, iallfall i overdeler. Min 9—åring har UV—skjorte med 3/4 ermer på, og den er i str. 146/152. Kjøpt på KappAhl. Anonymkode: 8c266...d75
Øyne som ser!! Skrevet 20. juni 2017 #52 Skrevet 20. juni 2017 (endret) 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, såklart om barnet blit blått på leppene, men da tror jeg dere har bomma litt på årstid eller noe? Anonymkode: 2ecf3...f58 NEi, dette var i juli på Mallorca og august i Bulgaria. Du er veldig ufin og rett å slett vemmelig når du svarer folk. Påstår at jeg ikke gidder å bade, bare gir ungen min en ipad, folk som hviler middag med barna sitter på bar hele natten. Hvis du har vært i syden med ungene og de ble brent med faktor så såklart tar du på dem uv-drakt/ er inne å hviler på det varmeste (men du går jo ikke på bar så du hviler jo ikke da). Du hadde jo bestemt deg før du sa noe til svigermor eller skrev her inne. Kunne du ikke sagt i hovedinnlegget at ungene blir brent i Norge med faktor. Trø på ungene dine uv-drakt, for meg kunne de badet i bobledress. Endret 20. juni 2017 av Øyne som ser!!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #53 Skrevet 20. juni 2017 Har dere som kritiserer UV-drakt og mener de er så ubehagelige prøvd de selv? Etter å ha blitt skikkelig brent på skuldrene mens jeg var på snorkel-tur i Thailand kjøpte jeg meg en UV-topp og jeg synes selv ikke den er ubehagelig eller klam å ha på. Deilig å slippe å bekymre seg for å bli brent og styr med å smøre hele tiden når man er mye i vannet. Hvorfor kan ikke bare de som har lyst til å ha UV-drakt på barna gjøre det og de som vil smøre gjøre det uten at man må kritisere eller kalle hverandre hysteriske. Så lange man beskytter barna mot sol så er vel det viktigst? Anonymkode: 26026...57d
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #54 Skrevet 20. juni 2017 Mine gjør hvertfall det. De er opp å ned av vannet, men mest i vannet så det blir mest praktisk. Klager heller ikke på klærne, så da blir det fortsatt uv drakt. Anonymkode: 50324...6e1
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #55 Skrevet 20. juni 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis hun blir rød til tross for drakt har dere enten kjøpt en dårlig en, slitt den ut eller det er ikke UV-drakt. Skikkelig UV-drakter slipper ikke noen av de farlige strålene igjennom. Anonymkode: f6b7c...451 Nei beklager, det var upresist formulert av meg. Hun blir ikke brent der drakta er, men hun blir brent nedenfor armene og beina der drakta slutter. Poenget mitt var egentlig at det er drakta som berger henne fra å bli solbrent på kroppen. Det holder ikke med krem i faktor 50. Anonymkode: 2974f...0fc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #56 Skrevet 20. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å joda, iallfall i overdeler. Min 9—åring har UV—skjorte med 3/4 ermer på, og den er i str. 146/152. Kjøpt på KappAhl. Anonymkode: 8c266...d75 Herlig, da skal jeg på shopping!!! Anonymkode: 2974f...0fc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #57 Skrevet 20. juni 2017 Giddet kun å lese de første svarene i tråden, ble helt matt. Typisk enkelte DIB damer...negative, bitttre damer som har så miserable liv at de ikke klarer annet enn å snakke med en negativt ladet tone. Til hi; vi er ikke vant med sol her i nord, så barna er lyse i huden. Vi kommer til å bruke uv drakt og hatt når solen er på det sterkeste, utover det blir vi å smøre med 50/30. Vi har opplevd det som et kjempe flott plagg da det beskytter mot sola samt at det kjøler litt ned etter bading hvor de ligger i solen eller under parasoll og det er veldig varmt. Anonymkode: cee0a...6f0
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #58 Skrevet 21. juni 2017 12 timer siden, Øyne som ser!! skrev: NEi, dette var i juli på Mallorca og august i Bulgaria. Du er veldig ufin og rett å slett vemmelig når du svarer folk. Påstår at jeg ikke gidder å bade, bare gir ungen min en ipad, folk som hviler middag med barna sitter på bar hele natten. Hvis du har vært i syden med ungene og de ble brent med faktor så såklart tar du på dem uv-drakt/ er inne å hviler på det varmeste (men du går jo ikke på bar så du hviler jo ikke da). Du hadde jo bestemt deg før du sa noe til svigermor eller skrev her inne. Kunne du ikke sagt i hovedinnlegget at ungene blir brent i Norge med faktor. Trø på ungene dine uv-drakt, for meg kunne de badet i bobledress. Man ligger som man reder. Du begynte å svare ufint, da følger jeg opp. Jeg er ingen dørmatte. Anonymkode: 2ecf3...f58
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #59 Skrevet 21. juni 2017 UV-drakter er genialt, men du bør uansett ta en pause fra sola midt på dagen. I fjor foretrakk min femåring UV-drakt (han fikk velge), så jeg tror ikke noe på at det er så ubehagelig. 😉 Anonymkode: fc55b...15c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #60 Skrevet 21. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: UV-drakter er genialt, men du bør uansett ta en pause fra sola midt på dagen. I fjor foretrakk min femåring UV-drakt (han fikk velge), så jeg tror ikke noe på at det er så ubehagelig. 😉 Anonymkode: fc55b...15c Når jeg tenker meg om har jeg jo en skjorte selv! Den er ikke ubehagelig å ha på. Spesielt fin hvis man snorkler. Anonymkode: fc55b...15c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #61 Skrevet 21. juni 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: UV-drakter er genialt, men du bør uansett ta en pause fra sola midt på dagen. I fjor foretrakk min femåring UV-drakt (han fikk velge), så jeg tror ikke noe på at det er så ubehagelig. 😉 Anonymkode: fc55b...15c Min også. Den han brukte i fjor har blitt for liten, så han spurte om ikke vi kunne kjøpe en ny sist vi var innom en klesbutikk, for han synes det er det beste å gå i på stranda. Det er nok individuelt hva man synes er behagelig og ikke. Anonymkode: c3c49...d1c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #62 Skrevet 21. juni 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Min svigermor kjeftet nesten på meg når jeg sa jeg tenkte å kjøpe uv drakter for å beskytte huden til barna når vi skal til sterk sol. Hun mente de måtte få gå uten og heller smøre med solkrem, men da må vi smøre mye, og også ta mye pauser ellers blir de brent. Hva tenker dere om dette? Er UV drakter så ille? Anonymkode: 2ecf3...f58 Begge deler ut på dagen uv drakt. Anonymkode: c1539...d61
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #63 Skrevet 21. juni 2017 På 20.6.2017 den 10.57, Anonym bruker skrev: Min svigermor kjeftet nesten på meg når jeg sa jeg tenkte å kjøpe uv drakter for å beskytte huden til barna når vi skal til sterk sol. Hun mente de måtte få gå uten og heller smøre med solkrem, men da må vi smøre mye, og også ta mye pauser ellers blir de brent. Hva tenker dere om dette? Er UV drakter så ille? Anonymkode: 2ecf3...f58 What???? 😂😂😂😂😂 finnes UV drakter???? Bruker barna som bor Syden landene det? Kunne aldri falt meg inn å bruke det på barna. Var i Thailand m baby, gikk helt fint! Solkrem, skygge og pauser fra sola er gode stikkord! 😉 Anonymkode: 43c5d...7ff
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #64 Skrevet 21. juni 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: What???? 😂😂😂😂😂 finnes UV drakter???? Bruker barna som bor Syden landene det? Kunne aldri falt meg inn å bruke det på barna. Var i Thailand m baby, gikk helt fint! Solkrem, skygge og pauser fra sola er gode stikkord! 😉 Anonymkode: 43c5d...7ff Velkommen ut av hula... Anonymkode: 2ecf3...f58
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #65 Skrevet 21. juni 2017 På 20.6.2017 den 10.57, Anonym bruker skrev: Min svigermor kjeftet nesten på meg når jeg sa jeg tenkte å kjøpe uv drakter for å beskytte huden til barna når vi skal til sterk sol. Hun mente de måtte få gå uten og heller smøre med solkrem, men da må vi smøre mye, og også ta mye pauser ellers blir de brent. Hva tenker dere om dette? Er UV drakter så ille? Anonymkode: 2ecf3...f58 Hei trådstarter, så mange rare svar du får! Bør barna ha UV-drakter når de er under 6? Det er det ikke noe fasitsvar på. De må ikke ha det - for de fleste så holder det med å smøre og stort sett oppholde seg i skyggen. Er UV-drakter ille? Nei. Jeg tenker folk bruker det om de vil. Det blir litt som å spørre om bord er ille eller parasoller er ille eller kakespader er ille. Det er et produkt som folk bruker om de vil bruke det. Gjør som du selv vil og ignorer svigemor. Hun har valgt en pussig ting å ha veldig sterke meninger om, men det betyr ikke at hun har fasitsvaret. Og så ser jeg at veldig mange her har veldig sterke meninger om dette, og jeg klarer ikke for mitt bare liv å skjønne hvorfor dette skal være noe man har prinsipielle, moralske meninger om. Det er jo litt gøy! Anonymkode: 101f1...08f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #66 Skrevet 21. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei trådstarter, så mange rare svar du får! Bør barna ha UV-drakter når de er under 6? Det er det ikke noe fasitsvar på. De må ikke ha det - for de fleste så holder det med å smøre og stort sett oppholde seg i skyggen. Er UV-drakter ille? Nei. Jeg tenker folk bruker det om de vil. Det blir litt som å spørre om bord er ille eller parasoller er ille eller kakespader er ille. Det er et produkt som folk bruker om de vil bruke det. Gjør som du selv vil og ignorer svigemor. Hun har valgt en pussig ting å ha veldig sterke meninger om, men det betyr ikke at hun har fasitsvaret. Og så ser jeg at veldig mange her har veldig sterke meninger om dette, og jeg klarer ikke for mitt bare liv å skjønne hvorfor dette skal være noe man har prinsipielle, moralske meninger om. Det er jo litt gøy! Anonymkode: 101f1...08f Går ikke ann å stort sett oppholde seg i skyggen når man er i syden da. Skal de sitte under hver sin parasoll og blomstre da eller? Der er det sol, stort sett alle steder man oppholder seg. Og særlig der det skal bades, og det er jo det vi drar dit for... Anonymkode: 2ecf3...f58
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2017 #67 Skrevet 21. juni 2017 Her bruker de uv trøyer alle i sterk sol. De er mellom 5 og 9 år. Ingen har noengang protestert en gang. Uv tørker fort i sola så det er jo ikke som våt t skjorte f eks. Anonymkode: cfcd4...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå