Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #26 Skrevet 20. juni 2017 Du får kjøpt uv-drakt for voksne også...så kjøp i vei. Selv synes jeg få ting er så deilig som å kunne gå med minimalt med klær. Velger ikke badedrakt fremfor bikini. Den samme luksusen får mine barn. Litt styr med smøring, men det er bare noe som må gjøres Anonymkode: 5b68a...d01
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #27 Skrevet 20. juni 2017 29 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev: Nei, det blir det jo absolutt ikke. Er enig med svigermor jeg altså. Har selv barn med lys hud og vi smører med 50. Har gått helt fint det. Men det som er viktig er å smøre nok og ofte! Det er alfa og omega. Men det hjelper ikke å smøre ofte nok når de likevel blir brent? Vi har ikke hud som tåler sol, ikke med solfaktor 50 engang. Vi blir jo brent i Norge også, MED solkrem. Og stoffet til disse UV draktene er jo mye mer svalende å ha på en en T skjorte. Anonymkode: 2ecf3...f58
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #28 Skrevet 20. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får kjøpt uv-drakt for voksne også...så kjøp i vei. Selv synes jeg få ting er så deilig som å kunne gå med minimalt med klær. Velger ikke badedrakt fremfor bikini. Den samme luksusen får mine barn. Litt styr med smøring, men det er bare noe som må gjøres Anonymkode: 5b68a...d01 hehe, det virker som folk ha vanskelig for å forstå at det finnes ulike typer hud? Jeg blir ikke brun, jeg blir rød. Og det gjør mine barn også. Til tross for smøring. Når jeg er i syden har jeg alltid klær over skuldrene, men har ikke funnet noen UV drakt, det hadde jo vært supert! Anonymkode: 2ecf3...f58
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #29 Skrevet 20. juni 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: 5 åringen min må ha det. Vi smører i tillegg ofte med faktor 50 og tar pauser i løpet av dagen. Tar av drakta når hun ikke bader. Har da på andre klær. Allikevel blir hun rød. 9-åringen vil gjerne ha ut-skjorte, selv om hun aldri blir brent, men de finnes vel ikke i så stor str. Anonymkode: 2974f...0fc Nei, virker som de går opp til 128 eller noe. Anonymkode: 2ecf3...f58
Ileus Skrevet 20. juni 2017 #30 Skrevet 20. juni 2017 Vi har alltid brukt UV drakter på ferie i sydligere strøk, de minste blir fort brent. Ikke bra for huden heller å smøre med faktor 50 annenhver time heller. Greit å kunne veksle litt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #31 Skrevet 20. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: De er jo stort sett i vannet da, de skal jo bade. Ikke stå opp og ned i solsteka? Har du aldri vært i syden? Anonymkode: 2ecf3...f58 Hvilke barn klarer å bade i 8 timer i strek? Anonymkode: c78d5...6a9
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #32 Skrevet 20. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilke barn klarer å bade i 8 timer i strek? Anonymkode: c78d5...6a9 Kun de med uv-drakt Anonymkode: 5b68a...d01
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #33 Skrevet 20. juni 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kun de med uv-drakt Anonymkode: 5b68a...d01 Barn med UV-drakt har med andre ord bedre kondis og er mindre trøtte enn barn uten UV-drakt. Så artig Anonymkode: c78d5...6a9
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #34 Skrevet 20. juni 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilke barn klarer å bade i 8 timer i strek? Anonymkode: c78d5...6a9 Eh... mine? De kaster jo i seg litt mat og drikke, og løper på do innimellom, men de er vannrotter alle sammen. Jeg også! Det er jo det en gjør på badeferie... er dere aldri i badeland heller? Det erjo gjerne en hel dag. Anonymkode: 2ecf3...f58
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #35 Skrevet 20. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn med UV-drakt har med andre ord bedre kondis og er mindre trøtte enn barn uten UV-drakt. Så artig Anonymkode: c78d5...6a9 Å herregud for noen kalkehøner dere er! Blir barna deres virkelig så utslitt av å ligge å plaske i vannet, flyte rundt, bade og kose seg at de ikke orker en hel dag med bading (ei hel uke...?)? De er vel mer vant til paden kanskje? Anonymkode: 2ecf3...f58
Roheryn Skrevet 20. juni 2017 #36 Skrevet 20. juni 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, vi er så lyse, og også i Norge blir vi rosa med solfaktor 30. Solfaktor 50 i syden varer heller ikke så lenge før vi er røde, for de dupper jo som du sier i vannskorpa hele ferien. Tenker jeg kjøper drakter jeg, så ikke hele ferien blir ødelagt av sår rød hud. Anonymkode: 2ecf3...f58 Hurra for alt som sikrer solbrentfri ferie, sier nå jeg. Det er så unødvendig å ødelegge ferien med å bli brent når det finnes effektive tiltak. Hilsen 34 år og alltid solfaktor 50+ selv på norgesferie 😣
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #37 Skrevet 20. juni 2017 Det finnes jo ikke noe fasitsvar på dette, og det er ihvertfall ingen grunn til å gå til angrep Jeg har aldri brukt det på mine barn, men om du vil ha det på dine er da det helt greit. Anonymkode: c467b...efc
Øyne som ser!! Skrevet 20. juni 2017 #38 Skrevet 20. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å herregud for noen kalkehøner dere er! Blir barna deres virkelig så utslitt av å ligge å plaske i vannet, flyte rundt, bade og kose seg at de ikke orker en hel dag med bading (ei hel uke...?)? De er vel mer vant til paden kanskje? Anonymkode: 2ecf3...f58 Når ungen er blå på leppene drar jeg han opp av bassenget, det er jo som regel kaldt og nei, min ungen vil heller bade en hel dag en å sitte på nettbrett, men det får han ikke lov til.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #39 Skrevet 20. juni 2017 Jeg hadde uv drakt til min første da hun var lita, hadde den med på de to første utenlandsreisene hennes, men den ble nesten ikke brukt. Det er varmt å ha den på når de leker i sola og ekkelt å ha den på når den er våt og hun var ikke noe glad i den, ville bare ta den av. Kjøpte ikke flere. Prøvde å bruke den på lillesøster også, men den ble fort vrengt av. Har heller smurt dem godt og ofte med faktor 30 og tatt pauser i skyggen. Frem til de er 4-5 har de gjerne sovet en hvil på dagen når vi er i varme land og ellers så tar vi en lunsjpause på 1-2 timer hvor de er i skyggen. Nå er mine mørke og tåler søka godt da, hadde de blitt lett brent hadde vi sikkert brukt uv drakt i større grad. Anonymkode: 5e318...aae
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #40 Skrevet 20. juni 2017 5 minutter siden, Øyne som ser!! skrev: Når ungen er blå på leppene drar jeg han opp av bassenget, det er jo som regel kaldt og nei, min ungen vil heller bade en hel dag en å sitte på nettbrett, men det får han ikke lov til. Kaldt? I syden? Nei, det er det hvertfall ikke, hehe... Er jo derfor vi drar dit da liksom... hvis vi vil bade kaldt kan vi gjøre det mye billigere hjemme altså. Og får ikke lov til? Får ikke ungen lov å bade så mye han vil når dere er i syden? Anonymkode: 2ecf3...f58
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #41 Skrevet 20. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde uv drakt til min første da hun var lita, hadde den med på de to første utenlandsreisene hennes, men den ble nesten ikke brukt. Det er varmt å ha den på når de leker i sola og ekkelt å ha den på når den er våt og hun var ikke noe glad i den, ville bare ta den av. Kjøpte ikke flere. Prøvde å bruke den på lillesøster også, men den ble fort vrengt av. Har heller smurt dem godt og ofte med faktor 30 og tatt pauser i skyggen. Frem til de er 4-5 har de gjerne sovet en hvil på dagen når vi er i varme land og ellers så tar vi en lunsjpause på 1-2 timer hvor de er i skyggen. Nå er mine mørke og tåler søka godt da, hadde de blitt lett brent hadde vi sikkert brukt uv drakt i større grad. Anonymkode: 5e318...aae Sovet på dagen da de er 4-5 ? Oi, såpass ja. Dere er sikkert av de vi ser som sitter med barna i baren til langt på natt dere da? Anonymkode: 2ecf3...f58
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #42 Skrevet 20. juni 2017 Faktor,smør,la barna være barna,spesielt om sommeren. Da skal de ha mindre klær,nyte solen,ikke være innestengt i drakter. Anonymkode: e5de0...a88
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #43 Skrevet 20. juni 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Faktor,smør,la barna være barna,spesielt om sommeren. Da skal de ha mindre klær,nyte solen,ikke være innestengt i drakter. Anonymkode: e5de0...a88 Blir ikke så mye nyting om de blir brente akkurat. Innestengt i drakter? Hehe.. komisk at dere ser slik på det. Anonymkode: 2ecf3...f58
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #44 Skrevet 20. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Sovet på dagen da de er 4-5 ? Oi, såpass ja. Dere er sikkert av de vi ser som sitter med barna i baren til langt på natt dere da? Anonymkode: 2ecf3...f58 Nei vi er ikke på bar i det hele tatt. Men vi er ute og spiser på restaurant med familie og barna legger seg ikke kl 19 slik barn gjør i Norge når vi er på ferie. Derfor tar de seg en hvil på dagen selvom de er 4-5 år, noe som er helt normalt. Anonymkode: 5e318...aae
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #45 Skrevet 20. juni 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir ikke så mye nyting om de blir brente akkurat. Innestengt i drakter? Hehe.. komisk at dere ser slik på det. Anonymkode: 2ecf3...f58 Derfor må du bruke faktor,vettu... Anonymkode: e5de0...a88
Øyne som ser!! Skrevet 20. juni 2017 #46 Skrevet 20. juni 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kaldt? I syden? Nei, det er det hvertfall ikke, hehe... Er jo derfor vi drar dit da liksom... hvis vi vil bade kaldt kan vi gjøre det mye billigere hjemme altså. Og får ikke lov til? Får ikke ungen lov å bade så mye han vil når dere er i syden? Anonymkode: 2ecf3...f58 Hvis du ser at barnet ditt er blå på leppene så tar du han selvfølgelig opp av vannet, greit at det er varmt i vannet men det holder gjerne en temperatur på mellom 25-28 grader, det går ann å dø viss du er for lenge uti. Og nei, han får ikke bade 8 timer i strekk.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #47 Skrevet 20. juni 2017 Min er pålagt av lege å bruke det i sommer etter operasjon. Spent på hvordan det går. Men stoffet er overraskende behagelig Anonymkode: df2d3...bf8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #48 Skrevet 20. juni 2017 Uv genser/t-skjorte er gull når de bader ✌ Tar av når de ikke er i vannet og henger de til tørk. Smører og eventuelt tar på tørr t-skjorte når de er oppe fra vannet. Mine barn tar på seg uv t-skjorta/genseren (har begge deler) med glede. Og så lenge de gjør det, er det jo helt greit å bruke det. Og når de ikke vil det, må vi være enda mer påpasselige med å smøre. Men tro meg, smøring er ikke valgfritt her. Men er ikke til å stikke under en stol at nakke/skuldre er veldig utsatt når unga er i vannet. Så HI, gjør som du syns er best du. Det viktigste er at barna får beskyttelse fra sola 😊 Anonymkode: 7e974...a63
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #49 Skrevet 20. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Derfor må du bruke faktor,vettu... Anonymkode: e5de0...a88 Jeg har skrevet opptil flere ganger at vi blir brent til tross for smørning med faktor 50. Prøv å heng med da. Anonymkode: 2ecf3...f58
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2017 #50 Skrevet 20. juni 2017 1 time siden, Øyne som ser!! skrev: Hvis du ser at barnet ditt er blå på leppene så tar du han selvfølgelig opp av vannet, greit at det er varmt i vannet men det holder gjerne en temperatur på mellom 25-28 grader, det går ann å dø viss du er for lenge uti. Og nei, han får ikke bade 8 timer i strekk. Ja, såklart om barnet blit blått på leppene, men da tror jeg dere har bomma litt på årstid eller noe? Anonymkode: 2ecf3...f58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå