Gå til innhold

jeg har funnet 5 L tomme vodka flasker gjemt i skapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette fornoe?!

Er jeg blind? Hvor kan jeg ringe? Hwlt sjelven over dette.   

Anonymkode: fcc9c...08e

Fortsetter under...

Skrevet

Hvor gammel er barna, og er du alene mamma?

Er barna 14 eller eldre og du ikke er alene snakke med dem..

Anonymkode: 75ea6...80e

Skrevet

Dette er ikke barna de er små. Jeg skjønner ikke dette, han tar noen øl og sovner. Å nå finner jeg dette her ?! Jeg ryddet å vasket dette skapet for en mnd siden. Dette er ikke normalt.

Skrevet

Mannen kommer til å finne ca 7 liter tomme gamle Baileysflasker i kjellern i morgen.ryddet i barskapet...

Men har du ikke luktet sprit av han? Et du redd han, siden du ikke kan snakke med han om dette?

Anonymkode: db43e...ed8

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke barna de er små. Jeg skjønner ikke dette, han tar noen øl og sovner. Å nå finner jeg dette her ?! Jeg ryddet å vasket dette skapet for en mnd siden. Dette er ikke normalt.

Kalles å være skapdranker... Konfronter mannen din, si at du vet alt, og insister på at han søker hjelp. Det fins hjelp!!

Anonymkode: 37f61...df0

Skrevet

Hadde sørget for at han aldri kjører med barna i bilen. Fordi om du ikke merker det i hverdagen, så et det kanskje nok til å være fyllekjøring, nedsatt reaksjonsevne etc. 

Anonymkode: 93e55...9fb

Annonse

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen kommer til å finne ca 7 liter tomme gamle Baileysflasker i kjellern i morgen.ryddet i barskapet...

Men har du ikke luktet sprit av han? Et du redd han, siden du ikke kan snakke med han om dette?

Anonymkode: db43e...ed8

Nettopp - punkt 1 er å snakke med ham, så sant han ikke er voldelig og du er redd ham. " Du Per, de tomme vodkaflaskene som ligger i skapet, aner du hvorfor de ligger der?" Du trenger ikke å beskylde ham for noe som helst, for det finnes jo en liten mulighet for at det er en god grunn til at de ligger der. 

Skrevet

Snakk med mannen.

...og er ikke forklaringen sabla god: Følg ham til fastlegen. Det finnes en blodprøve som vil vise om alkoholinntaket har vært på et skadelig nivå over tid.

Anonymkode: 98073...ff5

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Snakk med mannen.

...og er ikke forklaringen sabla god: Følg ham til fastlegen. Det finnes en blodprøve som vil vise om alkoholinntaket har vært på et skadelig nivå over tid.

Anonymkode: 98073...ff5

Hva slags blodprøve er det?

Anonymkode: ac640...8c5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags blodprøve er det?

Ikke min kommentar, men det er vel noe leverprøver som kan vise? Eller blodprøver som kan vise nedsatt lever funksjon. 

Om du ikke merker noe til at han drikker. Han jobber, yter og bidrar som en kan forvente. Han er grei, snill og involvert. Da har en jo ikke et redusert funksjonsnivå pga drikking. Hadde ikke kastet han ut.

Presiserer igjen, at jeg ikke hadde godtatt bilkjøring. Aldri i livet! Vel så lenge det ikke var naturlig forklaring. Hadde også forventet full avhold, og tatt stikkprøver med alkometer. 

Du får kjøpt engangstester på jula/Biltema og sånne steder. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke min kommentar, men det er vel noe leverprøver som kan vise? Eller blodprøver som kan vise nedsatt lever funksjon. 

Om du ikke merker noe til at han drikker. Han jobber, yter og bidrar som en kan forvente. Han er grei, snill og involvert. Da har en jo ikke et redusert funksjonsnivå pga drikking. Hadde ikke kastet han ut.

Presiserer igjen, at jeg ikke hadde godtatt bilkjøring. Aldri i livet! Vel så lenge det ikke var naturlig forklaring. Hadde også forventet full avhold, og tatt stikkprøver med alkometer. 

Innholdet av ett bestemt B-vitamin  i blodet er veldig lavt hos dem som drikker mye.

Anonymkode: 37f61...df0

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan ikke være leverprøver, for leverskader kan komme av andre ting enn alkohol

Skrevet

Hvordan gikk samtalen med mannen du?

Anonymkode: 8705f...5a3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...