Gå til innhold

Amatørbaker...anbefaler du sukkerpasta eller marsipan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å hvor lenge før kan du lage figurer osv? 

Skal ha dåp om ca 2uker. 

Hvilke kaker egner seg best å bake når du skal trekke den?:-) 

setter pris på tips og triks :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Sukkerpasta er enklere å holde på med synes jeg. Men smaker ikke spes godt.

Ville trekt en sjokoladekake

Anonymkode: 1736e...d54

Skrevet

Marsipan smaker best, på andreplass kommer mmf. Sukkerpasta er ikke særlig godt. 

Jeg bruker marsipan på bløtkake, om jeg skal lage en morsom figurkake e.l til barneselskap trekker jeg en sjokoladekake med mmf 

Anonymkode: ab1c4...5c7

Skrevet

Marsipan til trekking, sukkerpasta til figurer. Ikke trekk hele kaken med SP, smaker dritt! Ville begynt minst en uke før med figurene slik at de får tid til å stivne helt, oppbevar kjølig, mørkt og et sted med veldig lite fukt (ikke i kjøleskapet).

Marsipan som trekk funker fint til bløtkaker, sjokoladekaker.

Lykke til! :)

Anonymkode: c93dd...660

Skrevet

Enklere alternativ er mmf  (marshmallow fondant) ikke like søtt som sukkerpasta 

Skrevet

Bruker marshmallowfondant. Sukkerpasta smaker ikke bra!  Og marsipan syns jeg er vanskelig å jobbe med. 

Annonse

Skrevet

Takk for svar :-) 

husker jeg prøvde å lage hjemmelaga mmf for mange år siden...det ble bare gris😅 Får man kjøpt det en plass? 

Men hvis jeg trekker kaken i marsipan og lager eventuelt figurer av sukkerpasta, høres det ut som en god plan?😊

Skrevet

Kjøpt sukkerpasta smaker høgg, og det kreves litt erfaring for å lage selv. Så jeg ville brukt marsipan. På Cacas ol. kan du få kjøpt Pals marsipan som er veldig god marsipan, selges også hvit. (Pals har også utsalg i Oslo, der er det billigere.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...