Anonym bruker Skrevet 17. juni 2017 #1 Skrevet 17. juni 2017 Sier hun vil bli raskt brun, men jeg er imot slike typer kosttilskudd. Anonymkode: 417e6...2e0
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Så lenge hun har kjøpt ett rent produkt og ikke tar mere enn anbefalt dose ser jeg ikke problemt! Anonymkode: 35a14...a68
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 Som helsepersonell så har jeg møtt noen unge jenter som har blitt syke av dette. Når de er så unge er ikke leveren helt klar for påvirkninger, og betakaroten (a vit) er fettløselig, så om de tar litt for mye (og tester helsekost utsalgs tablettene har vist at det som står på pakken ikke alltid samsvarer med korrekt dose i pillen) lagres det lenge og "hoper seg opp". Det har vist seg i høye leververdier, kvalme, oppkast, slapphet... Studier har vist økt risiko for osteoporose , og lungekreft. Så jeg anser det som unødvendig å ta, det er jo ikke sunt for kroppen eller noe man må ha. Brun blir du heller ikke... Det påvirker ikke pigmentcellene, men det det gjør er at leveren skiller ut giftstoffene fordi den får for mye og dette legger seg i underhuden (ved ordentlig høye doser så ser man det i det hvite i øynene også -rå lekkert 😏) og gir en gulaktig farge. Så min 14-åring hadde ikke fått lov til å ta sånt unødvendig. Men jeg hadde funnet frem masse info om det (ikke blogger☺️), og forklart henne godt, så hun forstår hvorfor. Anonymkode: c8aa4...07a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå