Gå til innhold

Dekker skolen briller som blir borte på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen har mistet de splitter nye brillene sine (brukt i en skoletime...) 
Skolen har lett og finner dem ikke. SFO mener skolen dekker nye.

Anonymkode: 35296...5f1

Fortsetter under...

Skrevet

Her dekker ikke skolen som blir borte eller ødelagt med mindre det er skjedd med "overlegg" fra skolens side. 

F.eks ville de dekket briller dersom de ble ødelagt av en lærer som var uforsiktig, men de ville ikke dekket noe som"blir borte"

Anonymkode: a9c20...892

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her dekker ikke skolen som blir borte eller ødelagt med mindre det er skjedd med "overlegg" fra skolens side. 

F.eks ville de dekket briller dersom de ble ødelagt av en lærer som var uforsiktig, men de ville ikke dekket noe som"blir borte"

Mulig sånt varierer fra skole til skole? Jeg fikk dekket brillene mine ikke mindre enn fire ganger ila barneskolen (samme skole) når en annen elev ødela dem. 
HI

Skrevet

Jeg fikk ikke dekket da brillene til sønnen min ble borte i en kommunal barnehage, men kan godt være andre regler på skolen. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig sånt varierer fra skole til skole? Jeg fikk dekket brillene mine ikke mindre enn fire ganger ila barneskolen (samme skole) når en annen elev ødela dem. 
HI

Forskjell på ødelagte briller og briller som blir borte. 

Anonymkode: f1a74...f06

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

HI

Hvis en annen elev ødelegger brillene, så vil det være denne eleven v/foreldrene som er ansvarlig dersom det er gjort med forsett. Ting som blir ødelagt ved uhell eller ved bruk vil normalt ikke erstattes. 

Man kan jo i såfall tenke seg hvilket rush det ville være av folk som skulle hatt erstattet alt fra klær som blir ødelagt til privat utstyr som sykler, akebrett, ski osv.

her står det veldig tydelig i skolens infohefte at de ikke erstatter private ting som blir borte eller ødelagt med mindre det er uforsvarlig håndtering av de voksne på skolen. F.eks fikk sønnen i huset ikke erstattet PC'n sin da den gikk i gulvet, mens vi fikk erstattet klær minstemann som var ødelagt av maling da vaktmesteren hadde malt en vegg i skoletiden og glemt å sperre av området etterpå slik at ungene som lente seg på veggen etterpå ble fulle av maling.....

Du bør jo undersøke med skolen hva slags policy de har på slike ting. Og så blir vel spørsmålet hvordan barnet greide å miste brillene sine....

Annonse

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Guttungen har mistet de splitter nye brillene sine (brukt i en skoletime...) 
Skolen har lett og finner dem ikke. SFO mener skolen dekker nye.

Du kan ikke mene at du tenker at de skal erstatte noe som din sønn har mistet. Det er jo utrolig frekt.

Anonymkode: 12dee...7d7

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke mene at du tenker at de skal erstatte noe som din sønn har mistet. Det er jo utrolig frekt.

enig i dette, da burde heller du tenkt at han ikke burde ta de på skolen, hvis de var verdifulle

Skrevet

Jeg aner ikke jeg, men SFO mener at skolen har forsikring for slike ting og at brillene kan dekkes. Jeg bare spurte her inne.

Akkurat nå, Blair Waldorf skrev:

enig i dette, da burde heller du tenkt at han ikke burde ta de på skolen, hvis de var verdifulle

Nå er det vel nettopp i skolesammenheng at brillene trengs.

Skrevet

Det har blitt nye regler. Skolen erstatter ikke ødelagte eller mistet briller på skolen og i bhg. Det finnes ett par unntak og da er det med overlegg fra skolen eller bhgs side. Veldih lurt å ha egen forsikring på barnas briller.

Anonymkode: 6b07d...026

Skrevet

Hvis det slik at brillene trengs i skolesammenheng så har han de vel på seg?

Tar han de av må han pakke de ned i etui og legge de i sekken. Det høres litt utrolig ut å "miste" brillene. Han han sikkert lagt de fra seg et sted Og nå husker han ikke hvor? I tilfelle er dette hans uaktsomhet og ikke noe som normalt vil erstattes.

Skrevet

Borte betyr jo at ungen dinhar rotet de bort. Skal skolen dekke at ungen din ikke tar ansvar for egne ting?

Hadde de blitt ødelagt kunne nok saken diskuteres. 

Anonymkode: c3c95...bc5

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det slik at brillene trengs i skolesammenheng så har han de vel på seg?

Tar han de av må han pakke de ned i etui og legge de i sekken. Det høres litt utrolig ut å "miste" brillene. Han han sikkert lagt de fra seg et sted Og nå husker han ikke hvor? I tilfelle er dette hans uaktsomhet og ikke noe som normalt vil erstattes.

Han hadde akkurat fått brillene (dagen før) og lærer hadde bedt ham ta de av seg etter første time (er kun lesebriller) og han satt på plassen sin og tok dem av, læreren la ikke merke til om han la dem i etuiet. Han selv sier han la dem i etuiet og så i sekken, og etuiet lå i sekken og at han ikke skjønte noe etter friminuttet når han skulle hente dem opp igjen. Er snakk om en 1. klassing.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...