Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Ja hvorfor for ikke jeg gave??? Har en tøff stilling men ingen gir meg gave... Ja det høres helt teit ut, Men hvorfor i huleste skall lærere og barnehage ansatte få gave egentlig? Forstår de som slutter og slikt. Men jobber ikke de som vanlige folk? Vert år ved avslutningen vanker det gaver. På skolen vår nå var det altså 200 kroner per elev det blir 400 kroner i gave bare fra oss! Er det flere som lurer på det? Eller er jeg helt på bærtur her? Anonymkode: 8f483...2b2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Jeg er lærer, og jeg lurer.. for jeg liker det ikke, å få gave til jul/sommer. En hyggelig lapp er godt nok, eller en klem eller hadet bra. Og skal jeg først få noe, vin takk.. rødvin.. 😂😜 Anonymkode: 7f00c...ff1
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 Fordi jeg vil vise at jeg setter pris på den gode jobben lærere/bhg gjør.Det liker jeg å gjøre med å kjøpe en liten ting + ett kort der jeg skriver litt om hva vi er fornøyd med og at vi setter stor pris på jobben de gjør. Pleier å kjøpe julegave og en gave når barnet skifter avdeling eller overgang til skole. Anonymkode: 60ea2...39b
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 I min jobb (privatsektor) får vi gave til jul/sommer. Vi har dekt julebord, firmareiser,fester osv. Lærere har lite goder i sin jobb. Alle fortjener å bli verdsatt og gjort stas på spør du meg. De fleste lærere gjør en fantastisk jobb! Om det er en sjokolade til 10kr eller blomster til 400, en oppmerksomhet et aldri feil! Anonymkode: b3414...adf
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja hvorfor for ikke jeg gave??? Har en tøff stilling men ingen gir meg gave... Ja det høres helt teit ut, Men hvorfor i huleste skall lærere og barnehage ansatte få gave egentlig? Forstår de som slutter og slikt. Men jobber ikke de som vanlige folk? Vert år ved avslutningen vanker det gaver. På skolen vår nå var det altså 200 kroner per elev det blir 400 kroner i gave bare fra oss! Er det flere som lurer på det? Eller er jeg helt på bærtur her? Anonymkode: 8f483...2b2 To hundre pr elev??? Galskap! Jeg kunne vært med på 20 pr elev, det blir likevel 600 kroner i ei «standardklasse» på 30 elever. Er lærer selv, og vil helst ikke ha gaver. Jeg gjør jobben min, og jeg vet jeg gjør den bra også, og verbale gaver fra elevene er absolutt nok for meg. Anonymkode: 0e878...7e3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja hvorfor for ikke jeg gave??? Har en tøff stilling men ingen gir meg gave... Ja det høres helt teit ut, Men hvorfor i huleste skall lærere og barnehage ansatte få gave egentlig? Forstår de som slutter og slikt. Men jobber ikke de som vanlige folk? Vert år ved avslutningen vanker det gaver. På skolen vår nå var det altså 200 kroner per elev det blir 400 kroner i gave bare fra oss! Er det flere som lurer på det? Eller er jeg helt på bærtur her? Anonymkode: 8f483...2b2 200 pr elev er jo helt vilt, og fullstendig idiotisk Anonymkode: c7c0c...fc0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 Jeg bruker ikke mye penger på gave til bhg/skole,nå brukte jeg bare ca 150 kr på gaven.Kjøpte bare en barnebok og en pise med Nidar sjokolade,tenker at det tanken som teller Anonymkode: 60ea2...39b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #8 Skrevet 14. juni 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er lærer, og jeg lurer.. for jeg liker det ikke, å få gave til jul/sommer. En hyggelig lapp er godt nok, eller en klem eller hadet bra. Og skal jeg først få noe, vin takk.. rødvin.. 😂😜 Anonymkode: 7f00c...ff1 Vi kan ikke la ungene overekke deg rødvin eller annen alkohol på av sluttningene. Anonymkode: dc0d8...1a3
Lolitalolita Skrevet 14. juni 2017 #9 Skrevet 14. juni 2017 Hos oss går gave til lærerne fra klassekassa, som alle (de som kan/vil), setter inn 100kr på når skolen starter hver høst. Pengene går også til foreldrestyrte aktiviteter som halloween, juleavslutning, vinteraktivitetsdag osv. Jeg får julegaver av kunder og leverandører. Og vi gir julegaver til leverandører. Det er jo ikke veldig uvanlig? Men 200kr per elev syns jeg var mye!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #10 Skrevet 14. juni 2017 5 minutter siden, Lolitalolita skrev: Hos oss går gave til lærerne fra klassekassa, som alle (de som kan/vil), setter inn 100kr på når skolen starter hver høst. Pengene går også til foreldrestyrte aktiviteter som halloween, juleavslutning, vinteraktivitetsdag osv. Jeg får julegaver av kunder og leverandører. Og vi gir julegaver til leverandører. Det er jo ikke veldig uvanlig? Men 200kr per elev syns jeg var mye! Ble litt nysgjerrig.. Hva jobber du med? Jeg har jobbet i to store rådgivende ingeniørbedrifter i Norge, og de siste 5-8 årene har det ikke vært lov å gi julegaver, gi påskjønnelser, spandere middag ol på kunder og leverandører. Det samme gjelder tilsvarende bedrifter jeg kjenner til. Trodde dette hadde blitt kjempestrengt. Anonymkode: 7fbd6...7d9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #11 Skrevet 14. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: I min jobb (privatsektor) får vi gave til jul/sommer. Vi har dekt julebord, firmareiser,fester osv. Lærere har lite goder i sin jobb. Alle fortjener å bli verdsatt og gjort stas på spør du meg. De fleste lærere gjør en fantastisk jobb! Om det er en sjokolade til 10kr eller blomster til 400, en oppmerksomhet et aldri feil! Anonymkode: b3414...adf I helsevesenet jobber de aller fleste i offentlig sektor. Vi må betale julebord selv og får ikke julegave osv. Veldig lite goder altså. Hender sykepleierne får noe sjokolade fra pårørende, men vi andre får aldri noe. Vi gjør absolutt en viktig jobb! Jeg synes forresten det er helt ok å ikke få gaver. Vi gjør jo bare jobben vår, selv om den er slitsom. Har aldri forventet det, men forstår heller ikke hvorfor enkelte yrkesgrupper skal få. Gjør f.eks ikke en lege en like god og viktig jobb som en lærer? Anonymkode: 60c07...4ba
Førstemann Skrevet 14. juni 2017 #12 Skrevet 14. juni 2017 Jeg gir til de jeg føler har fått et ekstra nært forhold til mine barn og gitt noe mer av seg selv ut over jobben sin. Andre får ingenting. I år er det 3 stykker som får.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #13 Skrevet 14. juni 2017 Tenker du på fellesgave fra klassen eller gaver fra enkeltelever? Her får alltid lærerne en blomst e.l på sommeravslutningen, det er bare koselig synes jeg. Snakk om 20 kr pr elev Har også en 7.klassing i år som skal på ungdomsskolen til høsten, der samlet de inn 50 kr pr elev til en gave. Også helt greit. 200 kr pr elev var altfor mye synes jeg. Anonymkode: 0520d...ad7
Lolitalolita Skrevet 14. juni 2017 #14 Skrevet 14. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ble litt nysgjerrig.. Hva jobber du med? Jeg har jobbet i to store rådgivende ingeniørbedrifter i Norge, og de siste 5-8 årene har det ikke vært lov å gi julegaver, gi påskjønnelser, spandere middag ol på kunder og leverandører. Det samme gjelder tilsvarende bedrifter jeg kjenner til. Trodde dette hadde blitt kjempestrengt. Anonymkode: 7fbd6...7d9 Jeg jobber i en bransje som det ikke er særlig mye penger, turisme, så det er ikke snakk om gaver som kan gjøre at vi for fordeler enkelte foran andre osv, altså sett på som bestikkelser osv. Det er snakk om en flaske vin, en tre liter med lokal eplejuice, en konfekt, lokale matvarer osv 😊 altså små oppmerksomheter som takk for samarbeidet det siste året, samt ett hyggelig kort.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2017 #15 Skrevet 14. juni 2017 15 minutter siden, Lolitalolita skrev: Jeg jobber i en bransje som det ikke er særlig mye penger, turisme, så det er ikke snakk om gaver som kan gjøre at vi for fordeler enkelte foran andre osv, altså sett på som bestikkelser osv. Det er snakk om en flaske vin, en tre liter med lokal eplejuice, en konfekt, lokale matvarer osv 😊 altså små oppmerksomheter som takk for samarbeidet det siste året, samt ett hyggelig kort. Hos oss er det ikke lov med en flaske vin, konfekt og slike ting engang. Det eneste som er lov er felles julekort fra bedrift til bedrift. Har blitt veldig strengt. Anonymkode: 7fbd6...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå