Gå til innhold

Bruker du ordet "neger"?

Anbefalte innlegg

Er som sagt veldig imot å bruke det ordet. Men ser ikke noe galt i å beskrive folk med utseendet. Tror de fleste gjør det stadig. Som f. Eks "hun lille lyse", "høye mørke" osv. Jeg er veldig dårlig på navn, så hender jeg må nemlig dette😂 Blir selv beskrevet med utseendet, og tar da meg ikke nær av det. 

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Hvordan kan man vite at en svarting er fra Afrika? De kommer jo fra alle steder nå. Blir ikke det rasistisk da??

Anonymkode: 0d82a...5c5

Du skriver i alle fall mye rasistisk lort. Kanskje du ikke bør beskrive noen som helst. Men heller se deg i speilet litt, og tenke over hvilket menneske du vil være.

På 16.6.2017 den 7.06, *Miss Marple* skrev:

Nå er det ikke hva du mener å føler som er det minste viktig her. Det betyr faktisk ingenting. 

Og du sier kineser og asiat? Hvorfor sier du ikke afrikansk? 

Afrikansk?? DET må da være det verste å si? Personen er kanskje 3 generasjon født og oppvokst i Norge, også skal man anta han er fra Afrika?? 

Anonymkode: 7e589...a9c

Min mor sa det ista og minsta blei skikkelig sinna. Det er ikke lov å si. 

Jeg sliter med å avvende meg det, jeg brukte det ikke i negativ forstand før og hun jeg var bonusmor for frem til nylig brukte det selv. Hun brukte det for å si hva hun var og hun likte ordet. 

Anonymkode: 0743a...fa4

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Afrikansk?? DET må da være det verste å si? Personen er kanskje 3 generasjon født og oppvokst i Norge, også skal man anta han er fra Afrika?? 

Men å kalle  en med asiatisk utseende kinesisk er helt greit? Merkelig logikk. 

Og en med afrikansk utseende har da vel som regel røtter fra Afrika? 

Annonse

8 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Men å kalle  en med asiatisk utseende kinesisk er helt greit? Merkelig logikk. 

Og en med afrikansk utseende har da vel som regel røtter fra Afrika? 

Har jeg sagt det?? Nå må du prøve å henge med da. Og jeg vil si det er minst like rasistisk å bruke afrikansk på dem fordi de stammer fra Afrika en gang tilbake for et par hundre år siden. Hvis pappa var mørk fra USA feks. Mor urnorsk. Også skal man kalle dem afrikansk fordi de har mørk hud?? Da kan man jo like godt bruke neger. Meningen bak blir det samme.

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men uansett er man ikke etnisk norsk om man er svart altså. Etnisk norske er hvite. 

Anonymkode: 1543a...369

Nei, jeg har heldigvis ordforråd nok til å fint klare å ikke bruke ord som store grupper av mennesker finner støtende. Det er sjelden jeg trenger å beskrive utseende til folk, men må jeg gjøre det, så skal jeg nok finne andre ord. 

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor bruke masse energi på dette? Svarte mennesker i Norge må man for all del ikke tråkke på tærne, mens hvite, i vårt eget land, må tåle alt.

Anonymkode: d7a75...0d5

Hvorfor tråkke noen som helst på tærne?

Anonymkode: ae744...3e4

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men uansett er man ikke etnisk norsk om man er svart altså. Etnisk norske er hvite. 

Med norsk mor og afrikansk far er man like etnisk norsk som etnisk afrikansk.

Anonymkode: eb0ff...c71

Gjest Antarctica

Hvorfor bruke masse energi på dette? Svarte mennesker i Norge må man for all del ikke tråkke på tærne, mens hvite, i vårt eget land, må tåle alt.

"Må tåle alt" - i betydningen være majoritet, gå foran i jobbkøene, kunne gli inn i mengden, slippe å bli glodd på, slippe at ambulansesjåføren snur når han ser deg, og heller ikke være de første til å bli mistenkt når en forbrytelse har funnet sted? Fæle greier. 

Annonse

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Genetisk og etnisk er to forskjellige ting. Etnisitet vises ikke i ansiktet. Samer er f eks hvite, men ikke "etnisk norske". De har samisk etnisitet, men norske gener.

Nå er jeg spent! Hvilken urett tåler den hvite mann uten protester? 

• 2 måneder senere...
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes rett og slett at denne tråden er lite intelligent. En australier, en afrikaner, en nordmanne, en svenske. Er dere gått helt fra vettet, eller hadde dere aldri noe?

Anonymkode: 9ae55...61e

Så derfor måtte du dra den 3 månder gamle tråden opp igjen for å si det? Du virker ikke å ha så mye vett du heller....

Anonymkode: 40f28...7c5

På 16.6.2017 den 23.23, Anonym bruker skrev:

Hi her

Hvordan kan man vite at en svarting er fra Afrika? De kommer jo fra alle steder nå. Blir ikke det rasistisk da??

Anonymkode: 0d82a...5c5

Svarting? Jøje meg, du er kort. 

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så derfor måtte du dra den 3 månder gamle tråden opp igjen for å si det? Du virker ikke å ha så mye vett du heller....

Anonymkode: 40f28...7c5

3 måneder siden jeg var pålogget og er veldig glad for å ha stemt FRP nå som valget er over! Vi vant he he he, vi var en haug med folk som bestemte oss for FRP! Lenge leve Norge!

Gjest Antarctica

3 måneder siden jeg var pålogget og er veldig glad for å ha stemt FRP nå som valget er over! Vi vant he he he, vi var en haug med folk som bestemte oss for FRP! Lenge leve Norge!

Og det første du ville gjøre etter 3 måneder var å flagge rasismen din på nytt?

Synd å si det, men du spiller rett opp i mine fordommer mot FrP-velgere. Jeg begynner å tro at jeg har rett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...