Gå til innhold

Hjelp! Forbrukslån...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

På grunn av et ferietrekk som kom brått på meg, og en periode med sykdom, så er inntekten min i sommer drastisk redusert. Jeg tror jeg må ta opp et forbrukslån, for å få betalt regninger osv over sommeren. I august begynner jeg i 100% stilling som sykepleier, og får full lønn den måneden. Jeg har satt opp budsjett, slik at hvis jeg klarer å holde meg til dette budsjettet, så vil jeg ha ca. 17.000 - 20.000 til overs når regningene er betalt etter lønning i august. Det jeg lurer på da er om jeg kan betale ned hele lånet mitt på en gang da? Hvor mye renter kan det bli hvis jeg låner 20.000 nå? Er det noen som har noen erfaring/peiling? Jeg syns det er kjempeskummelt å ta opp et slikt lån, og jeg hadde ikke gjort det hadde det vært noen jeg kunne låne av feks. Pengene skal gå til barnehage, mat, lån o.l i sommer, holder jeg meg til budsjettet blir det ingenting ekstra, men jeg vil helst kvitte meg med dette forbrukslånet så fort som mulig igjen.

Jeg har forresten ingenting av verdi og selge, skal finne fram litt småting som yttertøy osv, men det vil bare genere småpenger i forhold til utgiftene jeg har...

Tusen takk for hjelpen!

Hilsen en mamma som er litt småfortvilet og stresset akkurat nå.

Anonymkode: d721c...acc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 20.000 i to mnd blir jo ikke enorme (alt er relativt..) rentesummer...en tusenlapp kanskje (kommer jo an på renta). Du må jo trolig betale minimumsbeløpet etter en mnd og da...

Anonymkode: 69070...205

Skrevet

Vil bare nevne noe helt annet for deg.

skaff alle papirer fra tidligere arbeidsgivere. Du får nemlig høyere lønn (annsinitet) . Ta kopier av fødselsattestene til barna dine også, de telles også som 1års annsinitet. På den måten kan du få topplønn om du har jobbet 10år på rema 1000 som sykepleier. Dette kan gi deg 70 000kr mer i året og dermed høyere mndlønn.

anngående regninger, ikje Ta forbrukslån. Ring heller å å søk om utsettelse. At du bare betaler renter på huslånet osv, ikke avdrag. Lykke til.

Anonymkode: 7a90b...3fa

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil bare nevne noe helt annet for deg.

skaff alle papirer fra tidligere arbeidsgivere. Du får nemlig høyere lønn (annsinitet) . Ta kopier av fødselsattestene til barna dine også, de telles også som 1års annsinitet. På den måten kan du få topplønn om du har jobbet 10år på rema 1000 som sykepleier. Dette kan gi deg 70 000kr mer i året og dermed høyere mndlønn.

anngående regninger, ikje Ta forbrukslån. Ring heller å å søk om utsettelse. At du bare betaler renter på huslånet osv, ikke avdrag. Lykke til.

Anonymkode: 7a90b...3fa

De fleste steder teller kun relevant arbeidserfaring med i ansienniteten. 

Anonymkode: 40d7d...6c5

Skrevet

Jeg ville også, som nevnt over ringt de som skal ha penger av deg i den tiden og forklart situasjonen. Vedder ganske mye på at du får utsatt det aller meste uten de største problemene. Spesielt hvis du har god betalingshistorikk, har du ikke det så er situasjonen selvfølgelig en annen. 

Skrevet

Kredittkort? 45 dagers rentefritt har vi.

Anonymkode: c0b91...914

Skrevet

Ser ut som lånespørsmålet ordner seg, for jeg får visst ikke lån i noen banker. Har ikke betalingsanmerkninger og er fast ansatt, så syns det er litt merkelig. Har ikke den sprekeste lønningen akkurat nå, jobber 55% pga studiene som nå er ferdig, men er jo fast ansatt. Har bedt om utsettelse, men slipper bare renter i banken. Barnehage og alt annet må betales. Har 3000 kroner på konto nå, og med det skal jeg betale barnehage, mat osv. Er mye i minus bare der. Har kredittkort, men har bare 10.000 på det og har allerede brukt 4000, for å betale en reparasjon på bilen, så det må jo også betales ned. Får man betalt regninger osv med kredittkort da? Kan selvfølgelig bruke det til mat da, det er jo mer enn nok. Har mye i skap osv som kan brukes, kan bake brød og vi trenger jo ikke fersk frukt, yoghurt og slike ting. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få betalt alt her, jeg kan jo ikke betale med penger jeg ikke har.

Anonymkode: d721c...acc

Skrevet

Det er klart du kan betale regninger med kredittkort, bare logg deg inn på nettsiden til kredittselskapet så kan du f.eks overføre til din vanlige bankkonto eller betale regninger i "nettbanken" til kredittselskapet.

Du får garantert utsettelse på barnehageregningen, bare ring kommunen. Alle har forståelse for situasjonen du er i når du akkurat er ferdig med studier og har fast full jobb fra august, det er ikke noe problem.

Mange, Elllos o.l., låner ut uten sikkerhet til ganske høy rente, men om du skal betale tilbake ganske snart overlever du om du må ut med et par hundrelapper i renter også.

Anonymkode: d8eec...03d

• 1 måned senere...
Skrevet

Reklame er fjernet fra tråden.

Kira, moderator 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...