Gå til innhold

Er det noen her med skjeve hornhinner? Hvor skjeve er de?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt usikker på grad og vinkel akkurat nå, men vet at de er veldig skjeve. Bruker briller og linser, mest briller fordi toriske linser ikke retter opp godt nok, så bruker mest linser til fest og når jeg pynter meg. 

Har -0.75 på ene øyet, ingenting i styrke på andre øyet bortsett fra når jeg leser. (Har ikke peiling på hvordan det fungerer, men jeg må iallfall ha avstands/hverdagsbriller OG lesebriller, forskjellig styrke).

Anonymkode: 3b774...b55

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt usikker på grad og vinkel akkurat nå, men vet at de er veldig skjeve. Bruker briller og linser, mest briller fordi toriske linser ikke retter opp godt nok, så bruker mest linser til fest og når jeg pynter meg. 

Har -0.75 på ene øyet, ingenting i styrke på andre øyet bortsett fra når jeg leser. (Har ikke peiling på hvordan det fungerer, men jeg må iallfall ha avstands/hverdagsbriller OG lesebriller, forskjellig styrke).

Anonymkode: 3b774...b55

Er det 0,75 i styrke,eller i skjevhet på hornhinnen?

Anonymkode: 9e267...ed0

Husker ikke helt skjevheten, men det er såpass at jeg bruker data/ TV- briller oppå linsene. Til vanlig er synet mitt fint med linser, men blir sliten om jeg skal fokusere pga hornhinnene. 

Anonymkode: e6d1c...902

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Husker ikke helt skjevheten, men det er såpass at jeg bruker data/ TV- briller oppå linsene. Til vanlig er synet mitt fint med linser, men blir sliten om jeg skal fokusere pga hornhinnene. 

Anonymkode: e6d1c...902

Har du styrke i tillegg til opretting av hornhinner da? Jeg hadde visst styrke på 0, noe som var veldig uvanlig

Hi

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine er:

Høyre øye: sph- +0,25- cyl- -1,75 axe- 101

Venste øye: sph - 0,00 - cyl -0,50 axe- 57

Hva er dine hi?

Anonymkode: df06b...e0f

Jeg har :

Høyre øye : Sf 0      cyl - 3,75      axe 185     

Venstre øye : Sf 0    cyl - 1,75      axe 0        

Min sf tall betyr det som dine sph tall gjør det ikke, de står begge for styrken?

Hi

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har :

Høyre øye : Sf 0      cyl - 3,75      axe 185     

Venstre øye : Sf 0    cyl - 1,75      axe 0        

Min sf tall betyr det som dine sph tall gjør det ikke, de står begge for styrken?

Hi

Ja😃

Anonymkode: df06b...e0f

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Brukt linser fast i 15 år. Det er så mye mer praktisk enn brillene :)

Jeg bruker + 6,25 på høyre, og +6,50 på venstre.

Anonymkode: e45f6...f24

Er det i styrke eller i skjeve hornhinner?

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som har linser, er det dagslinser eller månedslinser? Hvor mye koster de?

Hvis du skal korrigere styrken din helt riktig, må du ha månedslinser. Det er ingen dagslinser som korrigerer så mye skjeve hornhinner. 

Anonymkode: 61ff8...6f4

Annonse

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du skal korrigere styrken din helt riktig, må du ha månedslinser. Det er ingen dagslinser som korrigerer så mye skjeve hornhinner. 

Anonymkode: 61ff8...6f4

Hva er forskjellen på dagslinser og månedslinser? Jeg er helt grønn på dette.

Dagslinser kan du ta ut og kaste.

månedslinser tar du ut og legger i et etui over natten. Skiftes ut etter en måned. Jeg har -75 akse 160 på det ene øyet. Bruker månedslinser. Toriske linser er litt dyrere. Har linseabonnement hos specsavers. 

Anonymkode: 402c3...f4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...