Gå til innhold

Noen som har vert på personlig intervju (ang visum)på den amerikanske ambassade i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg skal om noen uker på intervju på USAs ambassade i Oslo. Er veldig spent på dette og gruer meg masse. Har søkt om ett f1 visum og f2 visum for barnet mitt. Har en del spm, så håper noen kan svare på så mange som mulig. På forhånd takk :)

-Må jeg ta med gamle pass?
-Er det tillatt å ta med en dokumentmappe?
-Hvor lang tid har du, om du har erfaring, måttet vente på å få tilbake passet?
-Noe spesielt jeg må huske å ta med som er lurt?
-Om det er noe annet jeg bør vite, uansett hva det er, ikke nøl med å kommenter det. :)

Og sist men ikke minst, hva slags dokumenter hadde du med deg for å få godkjent? Hadde vært supert med en liste fra noen!

Anonymkode: 26a6d...bc9

Skrevet

Jeg har, men det er leeenge siden. Søkte om fiance visa. Husker ikke hva jeg hadde med meg, men husk på at du ikke får liv til å ta med bagger/vesker (tom håndveske) inn. Står vel i info hva du skal ha med deg? Ble intervjuet av en dame bak en glassvegg og absolutt alle i venterommet kunne høre alt ;-) Husk at ambassaden har flyttet til Huseby!

Anonymkode: fa76e...abc

Skrevet

Hei :) 

Så heldig du er som skal være lenge i USA. Jeg kom hjem i mars og har allerede abstinenser. 

-Må jeg ta med gamle pass? Vi hadde bare med gyldige pass.
-Er det tillatt å ta med en dokumentmappe? Legg dokumentene i en perm som de kan bla i. En stor dokumentmappe er nok to much! 
-Hvor lang tid har du, om du har erfaring, måttet vente på å få tilbake passet? Ca 14 dager til 4 uker. 
-Noe spesielt jeg må huske å ta med som er lurt? Vi søkte om visum fordi vi skulle kjøre rundt i 2 mnd og bo fast et sted i 4 mnd. Måtte bevise at vi hadde jobber når vi kom hjem, selvangivelse, lønnsslipper, brev fra rektor om at eldste hadde skoleplass og lille hadde barnehageplass, bevis på at vi eier huset vårt, med andre ord måtte vi bevise at vi hadde råd til å være der uten å jobbe og at vi skulle hjem igjen.

Intervjuet var ikke koselig og de er mistenksomme. Stiller mange rare spørsmål. Jeg vet ikke hvordan det er på Huseby, men der hvor ambassaden var før kunne alle de andre søkerne høre hva du svarte. Vi fikk ikke godkjent der og da, men måtte ettersende flere dokumenter. Så måtte vi sende inn pass. Lykken stod i taket når de kom tilbake med visum i. 

Hvis du mangler noe får du en lapp om hva du må ettersende.

Vesker og jakker skal kunne passe i en skuff som den du legger ting i på flyplassen så ikke ta med deg noe unødvendig.

Lykke til! Og god tur!  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...