Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Min datter skal snart operere. Hun skal ha narkose, og operasjonen var ca 1 time. Vi har fått beskjed om å møte opp kl 08:30. fastende.. Og så lenge det er dagkirurgi så kan det bli ventetid. Men det jeg lurer på er hvordan gjør det det med barn, sprøyter, og narkose. Jeg har ikke peiling. De gangene jeg har operert så har jeg fått sprøyte i hånden først, men gjør det det på barn? Noen med erfaring som vil dele de med meg? takk for alle svar. Anonymkode: a1ab7...fa3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Har du ikke fått brev fra dagkirurgisk med beskrivelse av hva som skjer og hva du skal forberede barnet på? Anonymkode: 96254...6c6
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 Man får nål i hånda akkurat som voksne. Det er det absolutt tryggeste. Man kan innkedecpå maske og gass også, men da har man ikke mulighet til å gi medikamenter hvis noe ikke går etter planen. Så puster man oksygen på maske til man sovner. Anonymkode: 5d2fe...3ad
litekreativtbrukernavn Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 Min sønn er operert i narkose fire ganger allerede, og er nå 5år. Så litt erfaring har jeg Vi har alltid fått skriv fra avd, men jeg kan gi deg litt erfaringsbasert info Oftest skal barnet få et venekateter (plastrør i blodåren) hvor medisiner og væske skal inn. Det er et sprøytestikk ja, og derfor anbefales man (i skrivet) å kjøpe EMBLA plaster på apoteket og klistre på hånden (håndbakene) en times tid før (se pakken). -Det er lokalbedøvende. Hvis de ikke får til å stikke, eller det blir for traumatisk for barnet feks, så får man puste i maske isteden også sovner de av det og venekateter settes i søvnen. (De får sitte på mammas fang )
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 Mitt barn har hatt narkose mer enn 10 ganger , ta emla plaster på hånden til veneflon. Narkosen taes i sprøyte og ikke maske . Selv med barn kan det ble venting, vi måtte vente helt til kl 13 en gang fastende , da var min 7 men pga mindre barn også i kø ble de mindre tatt først selvfølgelig . Anonymkode: b0fec...249
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn har hatt narkose mer enn 10 ganger , ta emla plaster på hånden til veneflon. Narkosen taes i sprøyte og ikke maske . Selv med barn kan det ble venting, vi måtte vente helt til kl 13 en gang fastende , da var min 7 men pga mindre barn også i kø ble de mindre tatt først selvfølgelig . Anonymkode: b0fec...249 Man kan få narkose på maske jo, men det absolutt beste er å ha veneflon. Vi forsøker alltid det først. Anonymkode: 5d2fe...3ad
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #7 Skrevet 12. juni 2017 Hei. . Jeg har lest igjennom skrivet vi har fått. Står kun at hun skal komme fastende til 8:30. Ikke noe om noen ting ellers. Kun at det er dagkirurgi og narkose. Jeg har hørt om det plasteret før, så da går vi nok til innkjøp av det. Syntes det var rart at det ikke stod noe om noen ting. Får ta en tlf til de i morgen. Tusen takk for alle svar. Anonymkode: a1ab7...fa3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #8 Skrevet 12. juni 2017 Kan jeg spørre hvilken operasjon barnet skal ha? 😊 Anonymkode: aacce...480
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #9 Skrevet 12. juni 2017 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei. . Jeg har lest igjennom skrivet vi har fått. Står kun at hun skal komme fastende til 8:30. Ikke noe om noen ting ellers. Kun at det er dagkirurgi og narkose. Jeg har hørt om det plasteret før, så da går vi nok til innkjøp av det. Syntes det var rart at det ikke stod noe om noen ting. Får ta en tlf til de i morgen. Tusen takk for alle svar. Anonymkode: a1ab7...fa3 Her hos oss setter vi på Emla når de kommer. Samtidig med at de får premedikasjon. Anonymkode: 5d2fe...3ad
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #10 Skrevet 12. juni 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre hvilken operasjon barnet skal ha? 😊 Anonymkode: aacce...480 Hun skal opereres for ekstrem skjeling. Anonymkode: a1ab7...fa3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #11 Skrevet 13. juni 2017 Har da vært i kontakt med sykehuset. Vi trengte ikke å gjøre noe før oppmøtet. Fe satte på slik Embla plaster på sykehuset. 😊 da er det bare å vente på at dagen skal komme . Anonymkode: a1ab7...fa3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #12 Skrevet 13. juni 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun skal opereres for ekstrem skjeling. Anonymkode: a1ab7...fa3 Har dere ikke vært på presamtale med sykepleier? Jeg jobber selv ved en øyeavdeling og vi har en samtale med alle pasientene som skal opereres. Denne samtalen blir tatt ofte rett etter legetimen. Vi gir også ut skriftlig informasjon på det vi har sagt. Til barna har vi en egen bok vi ser igjennom som viser hva som møter barnet den dagen han/hun skal opereres. Anonymkode: a90e1...f38
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #13 Skrevet 13. juni 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har dere ikke vært på presamtale med sykepleier? Jeg jobber selv ved en øyeavdeling og vi har en samtale med alle pasientene som skal opereres. Denne samtalen blir tatt ofte rett etter legetimen. Vi gir også ut skriftlig informasjon på det vi har sagt. Til barna har vi en egen bok vi ser igjennom som viser hva som møter barnet den dagen han/hun skal opereres. Anonymkode: a90e1...f38 Hei. Vi var kun vært hos øyelegen for synstest og testing av sjeling. 1 gang i fjor hvor hun fikk briller i håp om at det skulle hjelpe og 1 time i år hvor hun fikk nye briller og beskjed om at det skulle bli operasjon. Skulle egentlig operere for 3 mnd siden, men har blitt utsatt flere ganger pga nødstilfeller på sykehuset. Nå er det 2 dager igjen til operasjonen og vi har kun fått brev i posten om oppmøtedato og klokkeslett. Og noen sider vi skal fylle ut om helsen hennes. Ringte de i dag og da sa de at vi bare skulle møte opp til avtalt tid og at de hadde på bedøvende plaster så trengte vi ikke å tenke på.. Anonymkode: a1ab7...fa3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #14 Skrevet 13. juni 2017 Vår gutt satt inn dren i går. Kom fastende, satt på Embla plaster, litt ventetid ... Ca 2t . Lenge for en tre åring. Gutten fikk også nesespray ( sovemedisin ) før narkosen . Fikk både veneflon og maske. Satt veneflonen etter han hadde pustet inn gassen. Alt gikk kjempefint. Vært gjennom det samme to ganger før;) lykke til. Anonymkode: 6bc71...7ea
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2017 #15 Skrevet 13. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hei. Vi var kun vært hos øyelegen for synstest og testing av sjeling. 1 gang i fjor hvor hun fikk briller i håp om at det skulle hjelpe og 1 time i år hvor hun fikk nye briller og beskjed om at det skulle bli operasjon. Skulle egentlig operere for 3 mnd siden, men har blitt utsatt flere ganger pga nødstilfeller på sykehuset. Nå er det 2 dager igjen til operasjonen og vi har kun fått brev i posten om oppmøtedato og klokkeslett. Og noen sider vi skal fylle ut om helsen hennes. Ringte de i dag og da sa de at vi bare skulle møte opp til avtalt tid og at de hadde på bedøvende plaster så trengte vi ikke å tenke på.. Anonymkode: a1ab7...fa3 Ok skjønner. Dumt at dere ikke fikk denne samtalen da jeg opplever at foreldre og barn setter pris på det. Da må det være en glipp fra sykehuset sin side. Men godt at du fikk svar på spørsmålene dine 👍 da får du helt sikkert med deg et skriv når dere reiser samt muntlig informasjon. Så vet dere hvordan dere skal forholde dere etter operasjonen 😊 Lykke til 👍 Anonymkode: a90e1...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå