Gå til innhold

Planlegger nytt kjøkken - vannkran med kokende vann?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har det, og bruker den masse! Flere ganger daglig. Til tevann, kaffe (presskanne), vann til pasta, ris, poteter, grønnsaker etc, vasking av kniver og fjøler, baking (blander kokende vann med kaldt til 37 grader) etc. Veldig glad for at vi valgte det. Alle jeg kjenner som har det er svært fornøyde. 

Anonymkode: 6b014...f61

Det hadde jeg ikke tort å ha!

En ting er at de voksne i familien lærer seg å bruke den, men barn i huset, barnas venner, gjester osv. Jeg ville ikke like å ha/føle det ansvaret. Jeg har en gang fått en stygg forbrenning av kokende vann og hadde flaks at jeg ikke fikk permanent skade, så jeg tenker at det er fornuftig at det krever en liten innsats å få kokende vann. Det er ikke noe som bare er der.

Anonymkode: 7c6ae...d73

Jeg har ingen personlig erfaring, men ønsker meg også det til mitt nye kjøkken. Til informasjon er det barnesikring på dem så er ikke like enkelt å få ut det kokende vannet som vanlig vann fra springen.

Dere som har der, hvilken type? Grohe? Quooker? Kombi eller separat kran? Hva anbefales?

Anonymkode: d6ab4...407

Annonse

Vi skal ha mye rart på vårt nye kjøkken, men den kranen har vi valgt bort. På gode induskjonskomfyrer koker vannet kjapt, så synes ikke prisen på kranen lar seg forsvare. Og så har jeg verdens fineste vannkoker til te og slikt....

Ang barn så er det ikke vanlig på og av, den er barnesikret.

Anonymkode: 8870c...b63

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har sånn kran med kokende vann på kjøkkenet? Brukes den eller bortkastet penger?

Anonymkode: 02944...ff8

Jeg elsker den og klarer meg aldri uten. Det er barnesikring og strålen blandes med luft så man blir ikke like brannskadd som ved en vannkoker.

Å lage kakao til ungene på turdag tar meg 5 sekunder. 

Den må du ha...! Jeg bruker den mange ganger om dagen. Så slipper man en stygg vannkoker stående fremme med en stygg ledning 😬

Jeg har quooker...💖💖💖

Anonymkode: 9f25f...d89

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bortkasta penger og miljømessig sløseri.

Anonymkode: 17604...7ec

Om det er bortkastede penger må jo hver enkelt ta stilling til. Men miljømessig sløseri er det ikke. Man koker kun akkurat den mengden vann som trengs. I vannkoker, kjele mm kokes ofte for mye vann, altså unødig bruk av både vann og strøm. 

Vi har ikke, men vurderer enten quooker eller innebygd kaffemaskin i vårt nye kjøkken. Jeg heller nok mot quooker, da den brukes til te, presskannekaffe og i tillegg har mange andre bruksområder. 

Anonymkode: f340c...fee

Annonse

Vi valgte den bort. 6 år siden vi bygde kjøkken og angrer ikke. Synes fortsatt det er noe irdentlig tull.

Vann koker ekstremt fort på obduksjon. Dette er en dings man ikke trenger.

Anonymkode: 062d8...dcb

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal ha mye rart på vårt nye kjøkken, men den kranen har vi valgt bort. På gode induskjonskomfyrer koker vannet kjapt, så synes ikke prisen på kranen lar seg forsvare. Og så har jeg verdens fineste vannkoker til te og slikt....

Ang barn så er det ikke vanlig på og av, den er barnesikret.

Anonymkode: 8870c...b63

Hvor mye koster en sånn kran?

Anonymkode: 2fa2a...ecb

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi valgte den bort. 6 år siden vi bygde kjøkken og angrer ikke. Synes fortsatt det er noe irdentlig tull.

Obduksjon😂

Anonymkode: 505ee...a9f

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en typisk ting man ikke vet man trenger før man har den😉 Vi har også induksjon, men kranen er i bruk flere ganger daglig. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er en typisk ting man ikke vet man trenger før man har den😉 Vi har også induksjon, men kranen er i bruk flere ganger daglig. 

Signére denne!

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke ha for mye dill som kan bli ødelagt på kjøkkenet. Dette er en av tingene vi valgte bort.

Anonymkode: c92df...b99

Det er en kran. Kran må man jo uansett 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...