Gå til innhold

hva er forskjellen på tomatsaus og pizzasaus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kresen gutt som gjerne ville hatt samme middag hver dag om han fikk lov til det :P Nå leiter jeg etter en ny helgemiddag å kom over en oppskrift som han sikkert vil like.Men det står at jeg skal bruke ett glass med tomatsaus,kan jeg bruke pizzasaus i stedet? :P pizzasausen vet jeg hvertfall at han liker :P  Resten av oppskriften er kjøttpølse og pasta.

Anonymkode: 53aac...b61

Skrevet

Hovedforskjellen er vel krydderet. Men tror ikke jeg ville brukt Pizzasaus jeg nei. 

Skrevet

Hmm får se om jeg finner en tomatsaus han kanskje vil like da.Han er ikke glad i tomatsausene med "klumper" i.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm får se om jeg finner en tomatsaus han kanskje vil like da.Han er ikke glad i tomatsausene med "klumper" i.

Her du prøvd å lage selv? 

Bruker finhakkede tomater, løk og hvitløk. Med stavmikser blir det ingen klumper. Så er det bare å krydre som man selv vil. La den stå lenge og småkoke, da blir den skikkelig god. Mye bedre enn det man får kjøpt. 

Anonymkode: ca2b8...459

Skrevet

Hjelp... Her ville jeg nok heller tatt problemet ved roten, lært barnet å smake på, og venne seg til nye smaker. Ved å bare lage mat han liker, syr du putene under armene hans større og større. 

Anonymkode: d9664...805

Skrevet

Selvsagt lar jeg han smake på nye ting hele tiden! Men om lørdagen vil jeg lage noe kosemat som begge liker,å er lei av det vi pleier å ha.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da kjører du en stavmikser i glasset....det gjør vi.

Skrevet

Bruk tomatsuppepulver om han liker det, lag det tykkere enn suppe og spe på med melk. Da blir det "tomatsaus".

Skrevet
5 timer siden, +++ skrev:

Da kjører du en stavmikser i glasset....det gjør vi.

Ja det kan jeg prøve :)

Skrevet

Pizzasaus er som regel en type tomatsaus.

Venn gutten til nye smaker. Ikke gi etter for kresenheten.

Anonymkode: 01e9d...bf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...