Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Jeg synes alltid det blir litt kleint når jeg skal betale hos frisøren, og føler de nesten "forventer" at man gir dem noe i tips. Gjør man det? Ei venninne av meg sa at man skal gi frisører tips, at dette er vanlig. Ble overrasket når hun sa det, så spør dere om dere vet dette. Gir dere tips til frisører? Evt hvor mye skal man gi?? Anonymkode: 50bbc...113
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Aldri i Norge, alltid i utlandet. Anonymkode: 029e2...a34
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 Tips, nei det gir jeg aldri. Det er dyrt nok å klippe meg, om jeg ikke skal tipse og. Har aldri følt at de forventer det heller. Anonymkode: 5ef06...6d3
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 Nei. De tar seg veldig godt betalt allerede. Anonymkode: f9ed0...aea
It's all about me Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 Er din venninne frisør kanskje?? Nei, frisører tipser jeg aldri i Norge.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 Nei, aldri hørt om. Sikkert vanligere i utlandet. Nå kom jeg til å tenke på at det har dukket opp en del frisørsalonger drevet av nye landsmenn, der prisen er rimeligere. Kanskje det er fordi de beregner tips? Det må jeg i tilfelle "tipse" mannen min om. Han går til en av disse. Anonymkode: b9bf6...a1e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 38 minutter siden, +++ skrev: Er din venninne frisør kanskje?? Nei, frisører tipser jeg aldri i Norge. Ja, det er hun faktisk hehe. Og nå siterer jeg henne: "en del av mine kunder gir meg tips, og de liker jeg. Og det er faktisk vanlig å tipse frisører. Du liker dine kunder ut ifra om de tipser deg eller ei. Og så gir du service ut ifra det". Jeg ble stum og paff. Men nå tenker jeg at hun kanskje bare tuller med meg, siden dere ikke tipser frisører. Men hun var bare så alvorlig da hun sa det og hun er frisør, så tenkte at det kanskje er jeg som er gammeldags/gjerrig. Men ja, frisører tar seg jo godt betalt så enig i at man ikke bør måtte tipse dem i tillegg. Anonymkode: 50bbc...113
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 Det er ikke vanlig! Dessuten er det andre skatteregler for tips, så det måtte ha blitt tastet inn som nettopp tips. Anonymkode: 49b3f...5af
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #10 Skrevet 9. juni 2017 Jeg har aldri gitt driks til frisørene mine, og har aldri hørt om noen som har gjort det, heller. Jeg tror venninnen din ønsker at flere skal gi driks. Anonymkode: e0420...fc8
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 Selvsagt ikke! Tipser du i matbutikker eller klesbutikker også? Synes tips er en uting. Ansatte i Norge har grei nok lønn uten tips. Tipser kun på litt finere restauranter fordi jeg "må". Anonymkode: aa62c...a7e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #12 Skrevet 9. juni 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt ikke! Tipser du i matbutikker eller klesbutikker også? Synes tips er en uting. Ansatte i Norge har grei nok lønn uten tips. Tipser kun på litt finere restauranter fordi jeg "må". Anonymkode: aa62c...a7e Jeg er frisør og tjener 152 kr timen. Jeg får tips i ny og ned. Anonymkode: 415f7...bb9
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #13 Skrevet 9. juni 2017 Det skjer ikke ass. Og jeg har et svært nært forhold til min frisør. Hun får som regel julegave da, men mest pga at hun er venninne også. Anonymkode: 6d7e4...199
Snøfnugget Skrevet 9. juni 2017 #14 Skrevet 9. juni 2017 Nei hadde aldri falt meg inn. Akkurat som jeg ikke tipser i matbutikken, hos fysioterapeuten, legen eller andre steder der folk gjør jobben sin heller.
SharonNeedles Skrevet 9. juni 2017 #15 Skrevet 9. juni 2017 Jeg er selv frisør og opplever å få tips av enkelte. De er stort sett utenlandske selv og sikkert vant til at dette er vanlig å gjøre. Å få tips er ikke vanlig og ikke noe jeg forventer. Er mest en positiv overraskelse😊 Men julegaver, det får jeg alltid hvert år. Alt fra vinflasker til godteri, te og stearinlys. Heller ikke vanlig tror jeg, men så hyggelig. Dette får jeg av faste kunder som ja, for mange betaler mye for å få fikset håret sitt. Men alikevel er så glade og takknemlige for den servicen og behandlingen jeg gir dem at de ønsker å gi meg en julegave.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #16 Skrevet 9. juni 2017 Gir du kassadama på Kiwi tips?😂 Anonymkode: 724e6...043
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #18 Skrevet 9. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er hun faktisk hehe. Og nå siterer jeg henne: "en del av mine kunder gir meg tips, og de liker jeg. Og det er faktisk vanlig å tipse frisører. Du liker dine kunder ut ifra om de tipser deg eller ei. Og så gir du service ut ifra det". Jeg ble stum og paff. Men nå tenker jeg at hun kanskje bare tuller med meg, siden dere ikke tipser frisører. Men hun var bare så alvorlig da hun sa det og hun er frisør, så tenkte at det kanskje er jeg som er gammeldags/gjerrig. Men ja, frisører tar seg jo godt betalt så enig i at man ikke bør måtte tipse dem i tillegg. Anonymkode: 50bbc...113 Hvor ofte gir hun tips til læreren til barna, dama på statoil, den barnehageansatte, legen, han i kassa på rema osv?Tror jeg skal begynne å behandle foreldre og barn i barnehagen ut i fra om de gir eg tips eller ei Anonymkode: 5ef06...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå