Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Min sjef har sendt inn timelistene til økonomisjef, men korrigert timelistene mine fordi han MENER jeg har jobbet mindre enn jeg har. Noe som ikke stemmer. Dette har han ikke tatt opp med meg før han sendte inn korrigering. Har han i det hele tatt lov til dette? Venter på telefon fra han i dag & vil gjerne vite om jeg har rett! Anonymkode: bdf84...88a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 En sjef har lov til å rette timelisten hvis det er feil i dem, men du må jo få vite at det er gjort. Anonymkode: 07c7a...c07
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Jeg er butikksjef og må gå gjennom timelistene til mine ansatte før de sendes inn til lønningskontoret, jeg må sjekke mot vaktlister og endre om noe er feil. Så jeg har lov å endre timelistene ja. Men jeg har aldri endret noe uten å snakke med den ansatte først da, det har hendt at f.eks to stykker har byttet vakt og ført opp samme vakta. Men har aldri oppdaget feil som ikke den ansatte er enig i at er feil. Nå har vi akkurat begynt med stempling, det er veldig greit egentlig, da slipper vi skrive timelister. Anonymkode: d5093...0ca
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 Noen ganger er det veldig opplagt at det har skjedd noe feil. Jeg husker jeg hadde en som hadde ført opp fulle dager på 29. 30. og 31. februar Anonymkode: 07c7a...c07
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 HI her. Dette er snakk om at jeg er satt opp på vakter 21.00 - 04.00, men sjef har endret til at jeg dro 03.30 osv. Noe som ikke stemmer. Synes det er helt rart at han korrigerer uten å vite eller uten å informere. Anonymkode: bdf84...88a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 Det høres jo veldig drøyt ut. Hvorfor tror han at du gikk tidligere? Har han noe "bevis"? Anonymkode: 76b3d...fab
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 På 9.6.2017 den 11.13, Anonym bruker skrev: Det høres jo veldig drøyt ut. Hvorfor tror han at du gikk tidligere? Har han noe "bevis"? Anonymkode: 76b3d...fab En ansatt kom 03.15 for å drikke øl før ansatte skulle bli hentet. Bandet som spilte i baren satt også der, så jeg ventet med å "kaste" de ut til klokken ble 4 siden vakten min uansett er ferdig da. Sjefen mente at jeg sto der frivillig & kunne kastet de ut klokken halv 4. Så han mener jeg ikke skal få betalt for siste 30 minutter selv om jeg vasket & ryddet mens de drakk ferdig. Anonymkode: bdf84...88a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 Dersom din vakt gikk til klokken 4, så kan du jo ikke gå kl 03.30? Ta dette opp med arbeidsgiver på en ryddig måte, så ordner det seg vel? Finnes det andre overarbeidsgivere eller medeiere eller noe som du kan snakke med? Anonymkode: 45bf9...a62
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #9 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dersom din vakt gikk til klokken 4, så kan du jo ikke gå kl 03.30? Ta dette opp med arbeidsgiver på en ryddig måte, så ordner det seg vel? Finnes det andre overarbeidsgivere eller medeiere eller noe som du kan snakke med? Anonymkode: 45bf9...a62 Vel, hadde jeg de ut til halv 4 så kunne jeg jo egentlig ha dratt da. Men ville være hyggelig mot den ansatte & bandet som hadde reist hit. Og hadde småting jeg kunne gjøre for å rydde opp i baren osv. Skal ha møte med overordnede til uken. Anonymkode: bdf84...88a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #10 Skrevet 10. juni 2017 Hadde jeg kastet de ut** Anonymkode: bdf84...88a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #11 Skrevet 10. juni 2017 Men du sier jo egentlig at sjefen har rett i at du var der helt frivillig..?.. Helt flott at turnusen viser arbeidstid som strekker seg forbi stengetid for at man skal få betalt for jobben man er pålagt å gjøre etter stenging (rydding, oppgjør etc.), det er ikke alltid tilfelle om man jobber i butikk feks men om tingene du måtte gjøre var unnagjort og du bare fant på ekstra småting å gjøre så syns jeg ikke sjefen din har veldig feil.. Anonymkode: 0db92...573
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #12 Skrevet 10. juni 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, hadde jeg de ut til halv 4 så kunne jeg jo egentlig ha dratt da. Men ville være hyggelig mot den ansatte & bandet som hadde reist hit. Og hadde småting jeg kunne gjøre for å rydde opp i baren osv. Skal ha møte med overordnede til uken. Anonymkode: bdf84...88a Men altså, når du er satt opp til fire så har du jo lov å jobbe så lenge selv om baren er tom? Mener han at ansatte skal prøve å gjøre seg ferdig tidligere for at arbeidsgiver skal slippe å betale for fulle vakter? Anonymkode: 5f79c...280
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #13 Skrevet 10. juni 2017 Hva er arbeidstiden din? Til 03.30? Kan skjønne at en halvtimes overtid på natta ikke er noe arbeidsgiver ønsker hvis det ikke er helt nødvendig. Anonymkode: c2ce0...455
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #14 Skrevet 10. juni 2017 På 9.6.2017 den 8.53, Anonym bruker skrev: HI her. Dette er snakk om at jeg er satt opp på vakter 21.00 - 04.00, men sjef har endret til at jeg dro 03.30 osv. Noe som ikke stemmer. Synes det er helt rart at han korrigerer uten å vite eller uten å informere. Anonymkode: bdf84...88a Så ikke dette svaret. Nei da er sjefen din helt urimelig. Du jobber selvsagt ut vakten din. Anonymkode: c2ce0...455
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå