Gå til innhold

40 årsdag, ingenting spesielt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan feiret dere 40 årsdag?Er det bare jeg som føler meg veldig ensom på slike dager?Vi er i utlandet nå, og mannen har ikke gjort noe ut av dagen bortsett fra å gratulere meg med dagen og spurte om vi skulle kjøpe en liten kake når vi var å handlet.Han foreslo at han kunne overføre penger til meg, men jeg vil at han skal bruke litt "energi" på å finne noe til meg.Jeg har hintet masse, men det er ingenting som han "tar"🙈Vi er en plass hvor han virkelig kunne ha gjort noe ut av dagen min, men men....vennene mine bor i en helt annen by og det blir ikke noe venninnefeiring heller.Dagens syt🙈Hvordan feirer dere rund-dager?

Anonymkode: d4605...507

Fortsetter under...

Skrevet

Mannen min er skikkelig tafatt på det området, så gave må jeg ønske meg ganske spesifikt, og fest må jeg organisere selv. Men det er greit, jeg kjenner ham nå og forventer lite innsats fra den kanten 😄

Anonymkode: b1045...70d

Skrevet

Den ble feiret i total ensomhet, fikk ikke en eneste gave. Fikk bare noen upersonlige meldinger på fb, og det er jo bare fordi bursdagen min er registrert der. Jeg har lenge vært veldig syk, og var bedt i noen 40-årsdager samme år som jeg fylte. Jeg kunne ikke gå i noen av de pga sykdom, men ga gave til alle. Fikk ikke en eneste igjen, og det var vel fordi jeg ikke hadde selskap.Ganske trasig

Anonymkode: c2210...f8c

Skrevet

Gratulerer med dagen!!🎈💃

Jeg gjør mye ut av andre sin bursdag. Ingenting ut av min egen. Blir like skuffet hvert år ettersom ingen andre heller gjør noe ut av dagen min, og føler meg like barnslig hvert år over at jeg blir skuffet.. 

Anonymkode: 7b2ec...2de

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den ble feiret i total ensomhet, fikk ikke en eneste gave. Fikk bare noen upersonlige meldinger på fb, og det er jo bare fordi bursdagen min er registrert der. Jeg har lenge vært veldig syk, og var bedt i noen 40-årsdager samme år som jeg fylte. Jeg kunne ikke gå i noen av de pga sykdom, men ga gave til alle. Fikk ikke en eneste igjen, og det var vel fordi jeg ikke hadde selskap.Ganske trasig

Så leit å høre 😔 Jeg har erfart at når man er syk over lengre tid og ikke kan delta så mye sosialt, så er det lett å bli glemt. Håper du snart får en bursdag med masse oppmerksomhet, kake og gaver!

Gratulerer med dagen HI 🎉🇳🇴🥂

Jeg skjønner at du blir skuffet, men mannfolk er ofte ekstremt dårlige på hint. Ihvertfall min! Si det rett ut at du gjerne vil at han skal finne noe til deg. At du liker at det er en tanke bak gaven, og at det er det som betyr mest.

Både mannen og jeg blir 40 til neste år. Vi har bestemt oss for en helgetur til utlandet uten barn en eller gang i løpet av året. Det blir vår gave til hverandre og den eneste feiringen. 

Skrevet
1 minutt siden, Kira skrev:

Så leit å høre 😔 Jeg har erfart at når man er syk over lengre tid og ikke kan delta så mye sosialt, så er det lett å bli glemt. Håper du snart får en bursdag med masse oppmerksomhet, kake og gaver!

Gratulerer med dagen HI 🎉🇳🇴🥂

Jeg skjønner at du blir skuffet, men mannfolk er ofte ekstremt dårlige på hint. Ihvertfall min! Si det rett ut at du gjerne vil at han skal finne noe til deg. At du liker at det er en tanke bak gaven, og at det er det som betyr mest.

Både mannen og jeg blir 40 til neste år. Vi har bestemt oss for en helgetur til utlandet uten barn en eller gang i løpet av året. Det blir vår gave til hverandre og den eneste feiringen. 

Som singel og barnløs syk, så har jeg erfart at jeg ikke er verdt en dritt desverre

Annonse

Skrevet

Følte meg litt ensom i forkant da flere av venninnene mine er i livssituasjoner som gjør feiring vanskelig nå og så har jeg ikke grusomt mange. 

Men mannne min overrasket meg med en helg på the thief med spa og massasje. Deretter 5 retters middag og etter middagen så ble jeg overrasket av 2 kompiser fra Australia som har kommet langt for å møte meg igjen. Han ene var det 16 år siden sist. 😍 En venninne kom også og vi drakk og koste oss til 3 om natta. Dagen etter møttes vi alle til middag i Oslo med vin for så et frokostmøte før kompisene dro videre for å utforske Norge når de først var her. Fra å ikke skulle feire til å ha en så fin helg var utrolig hyggelig. 

Skrevet
6 minutter siden, Gemini77/ skrev:

Følte meg litt ensom i forkant da flere av venninnene mine er i livssituasjoner som gjør feiring vanskelig nå og så har jeg ikke grusomt mange. 

Men mannne min overrasket meg med en helg på the thief med spa og massasje. Deretter 5 retters middag og etter middagen så ble jeg overrasket av 2 kompiser fra Australia som har kommet langt for å møte meg igjen. Han ene var det 16 år siden sist. 😍 En venninne kom også og vi drakk og koste oss til 3 om natta. Dagen etter møttes vi alle til middag i Oslo med vin for så et frokostmøte før kompisene dro videre for å utforske Norge når de først var her. Fra å ikke skulle feire til å ha en så fin helg var utrolig hyggelig. 

Nina?

Skrevet

Mannen her er livredd for å kjøpe feil og at jeg ikke skal bli glad, så han ønsker spesifikk liste med ting, str, farge, form etc. Sørger for å ha såpass stor liste at glemmer noe jeg har ønsket meg. Han har blitt flinkere å finne noe på egenhånd med årene, men jeg får fortsatt "hovedgaven" fra ønskelista. Ikke hint, vær klar over hva du ønsker deg. Hos enkelte går ikke hint inn. Hvis du ønsker feiring så må du si fra om det, selv om det er bare for deg og mannen. "du, nå synes jeg vi skal gjøre det og det siden jeg har bursdag, forresten ønsker jeg med xx og yy i rosa og blå" Verre er det faktisk ikke ;)

Skrevet

Jeg gir ekstremt klare hint, det skal ikke være mulig å misforstå 😉 I tillegg nevner jeg det støtt og stadig når det nærmer seg "nå er det bare to uker igjen, jeg er så spent på hva du har funnet på!" Jeg er barnslig når det gjelder bursdager, trenger ikke være dyrt, men det skal være noe. 

Eller, litt dyrt kan det gjerne være😁

Anonymkode: 9cea7...5d3

Skrevet

40 årsdagen min ble forbigått nesten i stillhet. 

Siden jeg ikke har bursdag på FB, var det ingen som gratulerte meg der. Ingen som sendte sms eller ringte heller. Ingen gaver eller noe. 

Lagde en kake på trass, insisterte på at vi SKULLE feire litt vi familien, men fikk ingen gave fra hverken mann eller barn.  Ble skuffet, jeg ordner BESTANDIG gave til mannen både fra meg og barna. 

Hadde faktisk også forventet å få gave fra søsken og svigerfamilien. Er tradisjon å gi ca 1.000 kr pr familie til runde dager. Vi har gitt til alle andre - fest eller ei. Jeg fikk ikke gave fra noen. 

Dvs jeg fikk 500 fra mamma etter 3 uker, litt kjipt når jeg vet at både mine søsken og deres samboere har fått kr 1000 i 40 års gave. Følte meg elsket da...  

Jeje, føles bestandig godt å bli glemt 😝

Anonymkode: 9f247...1ff

Skrevet

Ble vekket grytidlig med beskjed om at jeg måtte opp og pakke kofferten fordi vi skulle til Roma. Han hadde snakket med sjefen min for å ordne fri og fikset barnevakt. På den første restauranten vi gikk på i Roma dukket det opp venner og familie på løpende bånd. En langhelg jeg aldri vil glemme 😊

Anonymkode: accfc...949

Skrevet (endret)

Ut av offerrollen folkens. Dere må ta ansvar for egen lykke. Da jeg ble 40 ( Noen mnd siden) Så hadde jeg 35 gjester, lokale, mat og en flott kveld.

Men gjett, jeg ORDNET ALT SELV.. Hadde jeg ikke invitert så hadde ingen kommet med pakke heller. Min mann er håpløs på sånt, så det hadde nok blitt en kake han selv liker og en blomst eller noe. Jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Jeg organiserer for min egen del jeg, da får jeg det jeg vil ha. Jeg er ikke så innrammet at jeg ikke skjønner at alle har nok med seg selv, og jeg vet de er glad i og setter pris på meg uansett

Endret av Eliseflisa

Annonse

Skrevet

Jeg var langtidssykemeldt og ikke i fantastisk form, så vi hadde det hjemme med familien. Flere fine gaver, og mannen min hadde endelig oppfylt mitt ønske jeg hadde gnålt om i årevis, nemlig en diamantring på 0,5 karat (han slo på stortromma, ble faktisk 0,6).

Til 50-årsdagen vil jeg gjerne ha 1 karat. :tongue:

Anonymkode: 37793...041

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan feiret dere 40 årsdag?Er det bare jeg som føler meg veldig ensom på slike dager?Vi er i utlandet nå, og mannen har ikke gjort noe ut av dagen bortsett fra å gratulere meg med dagen og spurte om vi skulle kjøpe en liten kake når vi var å handlet.Han foreslo at han kunne overføre penger til meg, men jeg vil at han skal bruke litt "energi" på å finne noe til meg.Jeg har hintet masse, men det er ingenting som han "tar"🙈Vi er en plass hvor han virkelig kunne ha gjort noe ut av dagen min, men men....vennene mine bor i en helt annen by og det blir ikke noe venninnefeiring heller.Dagens syt🙈Hvordan feirer dere rund-dager?

Anonymkode: d4605...507

Hadde det vært meg, så hadde jeg tatt med meg ballonger, pynt og kakelys! Og tatt på meg den mest partykjolen jeg hadde! 😃 Jeg hadde tatt det helt ut! Noe jeg gjør hver bursdag. Hehe. Jeg er stille og rolig. Veldig få venner pga sykdom. 

Men barna elsker det at jeg tar av innimellom ! Hehe.  Hadde jeg ventet på at mannen eller venner skulle gjort noe, hadde jeg blitt så utrolig skuffet.

Har dere Barn?

Anonymkode: 1564e...1d5

Skrevet
1 time siden, Eliseflisa skrev:

Ut av offerrollen folkens. Dere må ta ansvar for egen lykke. Da jeg ble 40 ( Noen mnd siden) Så hadde jeg 35 gjester, lokale, mat og en flott kveld.

Men gjett, jeg ORDNET ALT SELV.. Hadde jeg ikke invitert så hadde ingen kommet med pakke heller. Min mann er håpløs på sånt, så det hadde nok blitt en kake han selv liker og en blomst eller noe. Jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Jeg organiserer for min egen del jeg, da får jeg det jeg vil ha. Jeg er ikke så innrammet at jeg ikke skjønner at alle har nok med seg selv, og jeg vet de er glad i og setter pris på meg uansett

Jada, man skal kanskje også kjøpe sin egen gave og betale for den og aldri forvente noe fra andre. Men da regner jeg med at andre kan ordne det samme - kjøpe sine egne gaver og ordne alt for seg? Blir koselig samfunn dette. Gir du aldri gaver til din mann, eller er det bare enveiskjørt hele veien? Her valgte samboer å tilbringe dagen med sin daværende elskerinne da jeg fylte 30. Ikke gave, ikke kake, ikke feiring. Vi har gått fra hverandre, men funnet tilbake igjen senere og er sammen i dag. Jeg har dessverre sluttet å feire bursdager etter dette sviket og vil nok boikotte min egen 40-årsdag og hans 40-årsdag som er om 2 år (vi har avtalt på mitt initiativ at man ikke skal feire de voksnes bursdager her i hus etter at jeg er blitt oversett på min dag i flere år).

Anonymkode: 5bd8b...b2d

Skrevet
1 time siden, Eliseflisa skrev:

Hvis din mann har så nok med seg selv at han ikke kan kjøpe en gave til deg en gang i året, så er det noe som er grunnleggende feil i deres forhold.

Skrevet

Både jeg og mannen fyller 40 i år, og han vil gjerne at vi skal feire sammen. Jeg ser ikke poenget - jeg har ingen venner å invitere. Orker ikke lage fest for å understreke hvor venneløs jeg er... Har mange flotte kolleger, som jeg forsåvidt regner som venner også, men synes det blir på grensen til pinlig å bare invitere kolleger + min søster, så da vil jeg heller la det være... Bursdagen er midt i sommerferien, så på selve dagen er vi på tur. Mannen pleier å være veldig flink til å gjøre noe ut av dagen, så tviler ikke på at jeg vil bli husket på.

Anonymkode: da82c...63f

Skrevet (endret)
På 8.6.2017 den 11.04, Anonym bruker skrev:

Jada, man skal kanskje også kjøpe sin egen gave og betale for den og aldri forvente noe fra andre. Men da regner jeg med at andre kan ordne det samme - kjøpe sine egne gaver og ordne alt for seg? Blir koselig samfunn dette. Gir du aldri gaver til din mann, eller er det bare enveiskjørt hele veien? Her valgte samboer å tilbringe dagen med sin daværende elskerinne da jeg fylte 30. Ikke gave, ikke kake, ikke feiring. Vi har gått fra hverandre, men funnet tilbake igjen senere og er sammen i dag. Jeg har dessverre sluttet å feire bursdager etter dette sviket og vil nok boikotte min egen 40-årsdag og hans 40-årsdag som er om 2 år (vi har avtalt på mitt initiativ at man ikke skal feire de voksnes bursdager her i hus etter at jeg er blitt oversett på min dag i flere år).

Det der ER jo offerrollen jeg snakker om...At mannen din tilbragte dagen sammen med elskerinnen er ikke tema her. Og at dere ikke feirer bursdager som voksne, pga DINE opplevelser er jo håpløst og ødeleggende. Også for dine barn og familien. Det skinner igjennom at du synes synd på deg selv, og det er en offerrolle. 

Endret av Eliseflisa
Skrevet
På 8.6.2017 den 11.05, Anonym bruker skrev:

Hvis din mann har så nok med seg selv at han ikke kan kjøpe en gave til deg en gang i året, så er det noe som er grunnleggende feil i deres forhold.

Vi har ikke noe problemer i vårt forhold. Vi har felles økonomi, og kjøper ting til sammen. Og jeg er fornøyd med en blomst jeg, seriøst. Ønsker jeg meg en telefon så får jeg det også

Skrevet

Jeg synes det er synd at han ikke på eget initiativ gjør mer stats på deg.

Når det er sagt, så høres du utrolig tafatt ut. Du har hintet masse og det er ingenting han tar sier du. Hva med å bare si det rett ut istedenfor å sende koder han tydeligvis ikke forstår? Mulig han er tett i pappen, men å kommunisere rett frem og ha en liten forventningsavklaring i forkant av bursdagen er helt lovlig det også. Jeg ønsker å gjøre noe morsomt på min bursdag, dette selv om vi er på ferie.

Kan du ikke fikse andre, får man fikse seg selv. Det er tross alt du som er missfornøyd med situasjonen. 

Anonymkode: 71675...5fa

Skrevet

Jeg pleier å invitere til fest selv

I år hadde jeg rund dag og tenkte å gjøre litt mer enn vanlig ut av det, men så skjedde det noen ting som gjorde at jeg bestemte meg for å utsette feiringen til høsten. Overraskelsen var derfor stor da det plutselig dukket opp folk og festen var ordnet av noen andre. 

Får heller lage en større fest selv neste år :)

Anonymkode: 25e96...f8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...