Krussemynte Skrevet 25. juni 2017 #26 Del Skrevet 25. juni 2017 Litt brun utflod i gĂ„r og i dag, 4-5 dpo. Bruker aldri Ă„ ha det fĂžr rett fĂžr mens, vet ikke om det er et godt tegn eller ikkeđ Ămme bryster i morges, men er vel litt tidlig Ă„ begynne symptomjakt, kanskjeđ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148457328 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AkkMa Skrevet 25. juni 2017 #27 Del Skrevet 25. juni 2017 2 timer siden, Krussemynte skrev: Litt brun utflod i gĂ„r og i dag, 4-5 dpo. Bruker aldri Ă„ ha det fĂžr rett fĂžr mens, vet ikke om det er et godt tegn eller ikkeđ Ămme bryster i morges, men er vel litt tidlig Ă„ begynne symptomjakt, kanskjeđ Oi! Det synes jeg hĂžrtes spennende ut! HĂ„per det er et godt tegn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148457487 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AkkMa Skrevet 26. juni 2017 #28 Del Skrevet 26. juni 2017 Eltestene har bare blitt svakere siden lĂžrdag, sĂ„ da tror jeg at jeg kan si med sikkerhet at el kom tidligere enn forventa denne perioden! Helt ok det, da er jeg 2 dpo i dag. Fryktelig treig og kjip i magen.. Hadde vĂŠrt fint om fĂžlelen av forstoppethet ble kompensert med ... f.eks. to streker til helga! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148457710 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
MammaMĂž85 Skrevet 26. juni 2017 #29 Del Skrevet 26. juni 2017 1 dpo her, tror jeg. Clearblue testen har slutta Ă„ lyse nĂ„, men kan jeg bruke den en gang til fĂžr Ă„ se om el er over, om det blinker eller er sirkel? StĂ„r at man ikke skal teste mer etter Ă„ ha fĂ„tt fast for da skal egglĂžsningen vĂŠre i lĂžpet av 48 t.... Jeg har melkespreng enda, kommer tilogmed gjennomsiktig vĂŠske ut hvis jeg klemmer, mĂ„tte bare sjekke om det var noe der. HĂ„per det er et bra tegn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148457872 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AkkMa Skrevet 26. juni 2017 #30 Del Skrevet 26. juni 2017 42 minutter siden, MammaMĂž85 skrev: 1 dpo her, tror jeg. Clearblue testen har slutta Ă„ lyse nĂ„, men kan jeg bruke den en gang til fĂžr Ă„ se om el er over, om det blinker eller er sirkel? StĂ„r at man ikke skal teste mer etter Ă„ ha fĂ„tt fast for da skal egglĂžsningen vĂŠre i lĂžpet av 48 t.... Jeg har melkespreng enda, kommer tilogmed gjennomsiktig vĂŠske ut hvis jeg klemmer, mĂ„tte bare sjekke om det var noe der. HĂ„per det er et bra tegn. Jeg er ikke kjent med Clearblue sine eltester, sĂ„ det tĂžr jeg ikke uttale meg om. Men det er jo mange "regler" for hvordan eller nĂ„r man skal bruke og avlese gtester ogsĂ„, og de jeg bryr jeg meg veldig lite om Melkespreng? Er det et vanlig tegn pĂ„ el for deg? Hehe, mye mer spennende enn min treige mage, liksom. Og sĂ„ hĂžres det mye mer ut som et godt tegn Har du vĂŠrt gravid fĂžr? Jeg har bare rukket Ă„ vĂŠre gravid i noen uker Ă©n gang fĂžr (eller to, egenlig, men det er sĂ„ lenge siden), og da kjente jeg fĂŠrre symptomer enn noen gang fĂžr. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148457894 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
MammaMĂž85 Skrevet 26. juni 2017 #31 Del Skrevet 26. juni 2017 Har hatt melkespreng med rĂ„melk fĂžr ogsĂ„, uten at legen fant ut hvorfor. SĂ„ det trenger ikke bety noe, kanskje litt tidlig Ă„ kjenne symptomer uansett?  Hender jeg har litt spreng, men nĂ„ har det vĂŠrt ekstra ille. Jeg har hatt 4 sa, den siste i mai 2015, og ett fullgĂ„tt. NĂ„ er det en del Ă„r siden sĂ„ jeg husker ikke Ă„ssen det var da jeg ble gravid med jenta mi. Kjenner at spenninga stiger! Skal ta eltest etterpĂ„. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148457975 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #32 Del Skrevet 26. juni 2017 Sniker meg med her jeg, klarer knapt Ă„ vente med Ă„ teste! Har sĂ„ lyst at det skal sitte denne gangen! Hadde egentlig bestemt meg for Ă„ vente med Ă„ teste til 8/7 (to dager etter forhĂ„pentligvis IKM) og hadde selvsagt bestemt meg for Ă„ ikke fĂ„ for hĂžye forhĂ„pningene ogsĂ„.. men har vĂŠrt inne og lest pĂ„ mars 2018 (og 2017; I know...) gruppen og klarer ikke holde hodet mitt igjen lenger! NĂ„r tenker dere Ă„ ta fĂžrste test?  Hadde vĂŠrt perfekt timing mtp aldersforskjell til nevĂžen min som nĂŠrmer seg syv mĂ„neder... (er veldig nĂŠr sĂžsteren min, og Ăžnsker at barna vĂ„re kan vĂŠre like nĂŠre som jeg var med fetteren min... +at det har vĂŠrt hĂžyeste Ăžnske i mange Ă„r ofc...) Blah, the wait is killing me!  Anonymkode: c59cc...51d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458016 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AkkMa Skrevet 26. juni 2017 #33 Del Skrevet 26. juni 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sniker meg med her jeg, klarer knapt Ă„ vente med Ă„ teste! Har sĂ„ lyst at det skal sitte denne gangen! Hadde egentlig bestemt meg for Ă„ vente med Ă„ teste til 8/7 (to dager etter forhĂ„pentligvis IKM) og hadde selvsagt bestemt meg for Ă„ ikke fĂ„ for hĂžye forhĂ„pningene ogsĂ„.. men har vĂŠrt inne og lest pĂ„ mars 2018 (og 2017; I know...) gruppen og klarer ikke holde hodet mitt igjen lenger! NĂ„r tenker dere Ă„ ta fĂžrste test?  Hadde vĂŠrt perfekt timing mtp aldersforskjell til nevĂžen min som nĂŠrmer seg syv mĂ„neder... (er veldig nĂŠr sĂžsteren min, og Ăžnsker at barna vĂ„re kan vĂŠre like nĂŠre som jeg var med fetteren min... +at det har vĂŠrt hĂžyeste Ăžnske i mange Ă„r ofc...) Blah, the wait is killing me!  Anonymkode: c59cc...51d Hehehe, kjenner meg igjen, ja! Var "iskald og kul" for bare to dager siden, og nĂ„ er jeg helt pĂ„ tuppa igjen. Tenker Ă„ teste til helga, da er jeg ca 8-9 dpo. Veit det er tidlig, men klarer ikke Ă„ vente. Eier ikke selvdisiplin, og sĂ„ ble jeg sĂ„ paff av den tidlige egglĂžsninga Dagene gĂ„r helt sykt sakte nĂ„r man er i dpo-land, men samtidig - mĂ„nedene hadde vĂŠrt helt uutholdelig lange hvis jeg ikke var for at jeg synes at akkurat disse dagene er sĂ„ spennende. Skuffa blir je jo uansett om det ikke funker. Det perfekte tidpunktet var egentlig da jeg ble gravid fĂžr jul. Da passa det med jobb og flytting og alt mulig. NĂ„ er det mer sĂ„nn "helst sĂ„ fort som mulig", som gjelder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458041 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
MammaMĂž85 Skrevet 26. juni 2017 #34 Del Skrevet 26. juni 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sniker meg med her jeg, klarer knapt Ă„ vente med Ă„ teste! Har sĂ„ lyst at det skal sitte denne gangen! Hadde egentlig bestemt meg for Ă„ vente med Ă„ teste til 8/7 (to dager etter forhĂ„pentligvis IKM) og hadde selvsagt bestemt meg for Ă„ ikke fĂ„ for hĂžye forhĂ„pningene ogsĂ„.. men har vĂŠrt inne og lest pĂ„ mars 2018 (og 2017; I know...) gruppen og klarer ikke holde hodet mitt igjen lenger! NĂ„r tenker dere Ă„ ta fĂžrste test?  Hadde vĂŠrt perfekt timing mtp aldersforskjell til nevĂžen min som nĂŠrmer seg syv mĂ„neder... (er veldig nĂŠr sĂžsteren min, og Ăžnsker at barna vĂ„re kan vĂŠre like nĂŠre som jeg var med fetteren min... +at det har vĂŠrt hĂžyeste Ăžnske i mange Ă„r ofc...) Blah, the wait is killing me!  Anonymkode: c59cc...51d Jeg skjĂžnner hva du mener, jeg klarer ikke holde hodet kaldt jeg heller. Tenkte Ă„ teste 8.7, men spĂžrs om jeg klarer Ă„ vente Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458042 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
MammaMĂž85 Skrevet 26. juni 2017 #35 Del Skrevet 26. juni 2017 Tok el test nĂ„, den viste sirkel som betyr lav fertilitet, i sĂ„fall har vi truffet skikkelig bra denne gangen! NĂ„ tok jeg ikke denne pĂ„ fĂžrste urin som de forrige, men hĂ„per det ikke har sĂ„ mye Ă„ si đ€ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458048 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #36 Del Skrevet 26. juni 2017 1 time siden, AkkMa skrev: Hehehe, kjenner meg igjen, ja! Var "iskald og kul" for bare to dager siden, og nĂ„ er jeg helt pĂ„ tuppa igjen. Tenker Ă„ teste til helga, da er jeg ca 8-9 dpo. Veit det er tidlig, men klarer ikke Ă„ vente. Eier ikke selvdisiplin, og sĂ„ ble jeg sĂ„ paff av den tidlige egglĂžsninga Dagene gĂ„r helt sykt sakte nĂ„r man er i dpo-land, men samtidig - mĂ„nedene hadde vĂŠrt helt uutholdelig lange hvis jeg ikke var for at jeg synes at akkurat disse dagene er sĂ„ spennende. Skuffa blir je jo uansett om det ikke funker. Det perfekte tidpunktet var egentlig da jeg ble gravid fĂžr jul. Da passa det med jobb og flytting og alt mulig. NĂ„ er det mer sĂ„nn "helst sĂ„ fort som mulig", som gjelder. SĂ„ dumt at det ikke klaffet fĂžr jul! Er en enorm smerte Ă„ miste... đ Mistet selv for syv Ă„r siden og har egentlig fĂžlt meg tom etter det, som om en del av meg mangler. FĂžlte at litt av den delen kom tilbake da nevĂžen min ble fĂždt for et halvt Ă„r siden, og kan ikke forestille meg gleden VI alle her fĂ„r nĂ„r testen viser positiv om forhĂ„pentligvis ikke sĂ„ lenge! (Selv om det fĂžles slik..) Bra det ikke bare er meg som verker etter Ă„ tisse pĂ„ en pinne!! đ Jeg var syykt cool fĂžr helgen, men sĂ„ pĂ„ fredag gikk det opp for meg at kanskje dette er det jeg har ventet pĂ„ hele livet, og plutselig hadde jeg levd gjennom de neste 20 Ă„rene med alle mulige scenarioer... 1 time siden, MammaMĂž85 skrev: Jeg skjĂžnner hva du mener, jeg klarer ikke holde hodet kaldt jeg heller. Tenkte Ă„ teste 8.7, men spĂžrs om jeg klarer Ă„ vente  Sant 8/7 er aaaaalt for lenge Ă„ vente?! Aner ikke hvordan vi skal klare det.. vet ikke om jeg tĂžrr Ă„ teste fĂžr, er sĂ„ redd for Ă„ bli unĂždvendig deppa... forrige gang testet jeg fĂžr tiden, var negativ og bare fornektet det helt til langt etter mens, uansett hvor mange tester jeg tok: DET KUNNE JO VĂRE .... denne gangen hĂ„per jeg Ă„ vĂŠre mer realistisk đ Hva med dere, klarer dere Ă„ akseptere resultatene nĂ„r de kommer? Og hvordan takler dere det hele? Anonymkode: c59cc...51d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458131 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
MammaMĂž85 Skrevet 26. juni 2017 #37 Del Skrevet 26. juni 2017 Klarer ikke akseptere negativ nei. Blir deppa, men tenker at sĂ„ lenge ikke mensen har kommet sĂ„ er det fortsatt hĂ„p. OgsĂ„ kommer mensen da....... og jeg har testa etter ogsĂ„ jeg fordi det var en rar/kort mens feks. Jeg blir skuffa, vil gi helt opp, men sĂ„ nĂŠrmer det seg egglĂžsning igjen ogsĂ„ er det like spennende. Rare er at jeg ble sĂ„ dĂ„rlig etter forrige, fĂždselsdepresjon og alt var vondt og jĂŠvlig og jeg lovte meg selv Ă„ aldri bli gravid igjen...men nĂ„ sitter jeg her da. Litt skrekkblandet fryd egentlig. Er redd for at det samme skal skje igjen, men det gikk jo bra pĂ„ et vis likevel sĂ„ det kan vel ikke bli stort verre hĂ„per jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458146 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AkkMa Skrevet 26. juni 2017 #38 Del Skrevet 26. juni 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: SĂ„ dumt at det ikke klaffet fĂžr jul! Er en enorm smerte Ă„ miste... đ Mistet selv for syv Ă„r siden og har egentlig fĂžlt meg tom etter det, som om en del av meg mangler. FĂžlte at litt av den delen kom tilbake da nevĂžen min ble fĂždt for et halvt Ă„r siden, og kan ikke forestille meg gleden VI alle her fĂ„r nĂ„r testen viser positiv om forhĂ„pentligvis ikke sĂ„ lenge! (Selv om det fĂžles slik..) Bra det ikke bare er meg som verker etter Ă„ tisse pĂ„ en pinne!! đ Jeg var syykt cool fĂžr helgen, men sĂ„ pĂ„ fredag gikk det opp for meg at kanskje dette er det jeg har ventet pĂ„ hele livet, og plutselig hadde jeg levd gjennom de neste 20 Ă„rene med alle mulige scenarioer...  Sant 8/7 er aaaaalt for lenge Ă„ vente?! Aner ikke hvordan vi skal klare det.. vet ikke om jeg tĂžrr Ă„ teste fĂžr, er sĂ„ redd for Ă„ bli unĂždvendig deppa... forrige gang testet jeg fĂžr tiden, var negativ og bare fornektet det helt til langt etter mens, uansett hvor mange tester jeg tok: DET KUNNE JO VĂRE .... denne gangen hĂ„per jeg Ă„ vĂŠre mer realistisk đ Hva med dere, klarer dere Ă„ akseptere resultatene nĂ„r de kommer? Og hvordan takler dere det hele? Anonymkode: c59cc...51d Hehe, det er som Ă„ lese om meg sjĂžl! Myyyser og myyyser, holder meg og tester igjen. Har ogsĂ„ testa selv etter at heksa har kommet, fordi den har vĂŠrt "annerledes" đđ Jeg planlegger ogsĂ„ Ă„ prĂžve Ă„ la vĂŠre Ă„ ta helt av denne mĂ„neden. Men det er jo sĂ„ vanskelig Ă„ ikke tenke framover i tid ogsĂ„, "hvis sĂ„nn og sĂ„nn", da er det den mĂ„neden som gjelder, og sĂ„ videre. Jeg mĂ„ prĂžve Ă„ ikke sjekke sĂ„nt, det var nesten som om det var det som fĂžltes verst fĂžr jul, som om jeg hadde tenkt altfor lang fram i tid, sett ting for meg og sĂ„ videre. At tomrommet pĂ„ en mĂ„te er alt det man sĂ„ for seg, kanskje? đ Jeg har ogsĂ„ en liten nevĂž som det hjelper veldig Ă„ holde pĂ„ innimellom đ Men - jeg krysser alt jeg har for at det hagler doble streker i denne gruppa om noen dager, og at vi fĂ„r helt andre ting Ă„ overfokusere pĂ„ đ (Og hvis det ikke gjĂžr det sĂ„ kommer jeg nok til Ă„ trenge noen dager pĂ„ Ă„ akseptere det, sĂ„ er det pĂ„'n igjen â)  Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458163 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AkkMa Skrevet 26. juni 2017 #39 Del Skrevet 26. juni 2017 Jeg tulla over her. Er ikke 8-9 dpo til helga, er 7-8 đŽ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458167 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #40 Del Skrevet 26. juni 2017 35 minutter siden, MammaMĂž85 skrev: Klarer ikke akseptere negativ nei. Blir deppa, men tenker at sĂ„ lenge ikke mensen har kommet sĂ„ er det fortsatt hĂ„p. OgsĂ„ kommer mensen da....... og jeg har testa etter ogsĂ„ jeg fordi det var en rar/kort mens feks. Jeg blir skuffa, vil gi helt opp, men sĂ„ nĂŠrmer det seg egglĂžsning igjen ogsĂ„ er det like spennende. Rare er at jeg ble sĂ„ dĂ„rlig etter forrige, fĂždselsdepresjon og alt var vondt og jĂŠvlig og jeg lovte meg selv Ă„ aldri bli gravid igjen...men nĂ„ sitter jeg her da. Litt skrekkblandet fryd egentlig. Er redd for at det samme skal skje igjen, men det gikk jo bra pĂ„ et vis likevel sĂ„ det kan vel ikke bli stort verre hĂ„per jeg. Samme her, tror jeg tok to-tre prĂžver etter mens forrige gang + hos legen #flaut... Men vi blir jo helt tussete! Det er jo noe sĂ„ stort og sĂ„ viktig i livene vĂ„res! Det blir jo vendepunktet... skjĂžnner veldig godt at det er skummelt! HĂ„per virkelig det gĂ„r bedre for deg denne gangen og at du fĂ„r nyte bĂ„de graviditet og tiden etter fĂždsel uten noe slit! Kan ikke forestille meg hvordan det mĂ„ vĂŠre Ă„ ha fĂždselsdepresjon :/ <3   9 minutter siden, AkkMa skrev: Hehe, det er som Ă„ lese om meg sjĂžl! Myyyser og myyyser, holder meg og tester igjen. Har ogsĂ„ testa selv etter at heksa har kommet, fordi den har vĂŠrt "annerledes" đđ Jeg planlegger ogsĂ„ Ă„ prĂžve Ă„ la vĂŠre Ă„ ta helt av denne mĂ„neden. Men det er jo sĂ„ vanskelig Ă„ ikke tenke framover i tid ogsĂ„, "hvis sĂ„nn og sĂ„nn", da er det den mĂ„neden som gjelder, og sĂ„ videre. Jeg mĂ„ prĂžve Ă„ ikke sjekke sĂ„nt, det var nesten som om det var det som fĂžltes verst fĂžr jul, som om jeg hadde tenkt altfor lang fram i tid, sett ting for meg og sĂ„ videre. At tomrommet pĂ„ en mĂ„te er alt det man sĂ„ for seg, kanskje? đ Jeg har ogsĂ„ en liten nevĂž som det hjelper veldig Ă„ holde pĂ„ innimellom đ Men - jeg krysser alt jeg har for at det hagler doble streker i denne gruppa om noen dager, og at vi fĂ„r helt andre ting Ă„ overfokusere pĂ„ đ (Og hvis det ikke gjĂžr det sĂ„ kommer jeg nok til Ă„ trenge noen dager pĂ„ Ă„ akseptere det, sĂ„ er det pĂ„'n igjen â)  Satser pĂ„ at vi klarer Ă„ holde oss til ikm! -med trykk pĂ„ IKKE kommende   uff, nĂ„ er det mange Ă„r siden jeg mistet, men jeg fĂžler sĂ„ sykt med deg! Er helt forferdelig!! Og tomrommet er nok helt sikkert alt man plutselig mister... og sĂ„ godt at du har en liten nevĂž! Er noe helt spesielt med Ă„ holde se smĂ„ i armene og bare klemme dem hardt. -En ting er sikkert: min nevĂž skal aldri lure pĂ„ om han er elsket!!  Forrige graviditet var ikke planlagt for meg, er syv Ă„r siden og stikker fremdeles hardt i hjertet nĂ„r jeg tenker pĂ„ datteren min i himmelen... fĂžr graviditeten... Hadde aldri klart Ă„ miste igjen, sĂ„ krysser alt som krysses kan, og ber sikkert tusen bĂžnner om at dette mĂ„ sitte. Og det mĂ„ det! Er jo slit Ă„ telle pĂ„ egglĂžsning og sex og alt man skal gjĂžre for at det skal "sitte"..!  à ÄÄ, mĂ„ det bare bli positiv etter positiv her inne! Det er definitivt tĂžft nĂ„r testene er negative.. i to-tre uker har vi jo gĂ„tt "som gravide", det gjĂžr hvertfall jeg! FĂ„r lyst Ă„ fortelle alle at jeg er gravid, for det kjennes jo sĂ„ ekte! -Symptomjakt til tusen, og ALT kan jo vĂŠre symptom!! đ đ Flere enn meg som gjĂžr det, eller? đđ Anonymkode: c59cc...51d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458202 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
MammaMĂž85 Skrevet 26. juni 2017 #41 Del Skrevet 26. juni 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme her, tror jeg tok to-tre prĂžver etter mens forrige gang + hos legen #flaut... Men vi blir jo helt tussete! Det er jo noe sĂ„ stort og sĂ„ viktig i livene vĂ„res! Det blir jo vendepunktet... skjĂžnner veldig godt at det er skummelt! HĂ„per virkelig det gĂ„r bedre for deg denne gangen og at du fĂ„r nyte bĂ„de graviditet og tiden etter fĂždsel uten noe slit! Kan ikke forestille meg hvordan det mĂ„ vĂŠre Ă„ ha fĂždselsdepresjon Tusen takk đ Det verste med fĂždselsdepresjonen for meg var at jeg ikke visste hvor vanlig det er. Jeg var sĂ„ livredd for Ă„ gjĂžre noe galt. Jeg var sĂ„ sliten, grĂ„t og grĂ„t og angret pĂ„ hele greia. Ungen skreik 24/7 pga kolikk. Det var en fĂŠl opplevelse som jeg ikke unner noen. MEN DET GĂ R OVER! Og jeg elsker den lille snuppa mi mer enn noe, men kjĂŠrligheten kom ikke rett etter fĂždsel som jeg trodde. Det vokste litt pĂ„ meg, og det tror jeg er ganske vanlig, vi er bare redde for Ă„ si det. Men det trengs Ă„ bli sagt, sĂ„ ikke andre sliter med skyldfĂžlelse fordi de fĂžler seg utslitte og tomme. Satser pĂ„ bare positive tester her framover sĂ„ vi kan fĂžlge hverandre videre đ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458287 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2017 #42 Del Skrevet 26. juni 2017 8 minutter siden, MammaMĂž85 skrev: Tusen takk đ Det verste med fĂždselsdepresjonen for meg var at jeg ikke visste hvor vanlig det er. Jeg var sĂ„ livredd for Ă„ gjĂžre noe galt. Jeg var sĂ„ sliten, grĂ„t og grĂ„t og angret pĂ„ hele greia. Ungen skreik 24/7 pga kolikk. Det var en fĂŠl opplevelse som jeg ikke unner noen. MEN DET GĂ R OVER! Og jeg elsker den lille snuppa mi mer enn noe, men kjĂŠrligheten kom ikke rett etter fĂždsel som jeg trodde. Det vokste litt pĂ„ meg, og det tror jeg er ganske vanlig, vi er bare redde for Ă„ si det. Men det trengs Ă„ bli sagt, sĂ„ ikke andre sliter med skyldfĂžlelse fordi de fĂžler seg utslitte og tomme. Satser pĂ„ bare positive tester her framover sĂ„ vi kan fĂžlge hverandre videre đ Gosh, det hĂžres helt forferdelig ut! Bra at du stĂ„r pĂ„ for Ă„ spre det videre! HĂ„per virkelig jeg slipper noe slikt, mĂ„ vĂŠre fĂŠlt etter Ă„ ha Ăžnsket og elsket barnet sĂ„ lenge fĂžr det blir fĂždt, for sĂ„ Ă„ fĂžle seg "feil" pĂ„ en mĂ„te... Anonymkode: c59cc...51d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458316 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AkkMa Skrevet 27. juni 2017 #43 Del Skrevet 27. juni 2017 10 timer siden, MammaMĂž85 skrev: Tusen takk đ Det verste med fĂždselsdepresjonen for meg var at jeg ikke visste hvor vanlig det er. Jeg var sĂ„ livredd for Ă„ gjĂžre noe galt. Jeg var sĂ„ sliten, grĂ„t og grĂ„t og angret pĂ„ hele greia. Ungen skreik 24/7 pga kolikk. Det var en fĂŠl opplevelse som jeg ikke unner noen. MEN DET GĂ R OVER! Og jeg elsker den lille snuppa mi mer enn noe, men kjĂŠrligheten kom ikke rett etter fĂždsel som jeg trodde. Det vokste litt pĂ„ meg, og det tror jeg er ganske vanlig, vi er bare redde for Ă„ si det. Men det trengs Ă„ bli sagt, sĂ„ ikke andre sliter med skyldfĂžlelse fordi de fĂžler seg utslitte og tomme. Satser pĂ„ bare positive tester her framover sĂ„ vi kan fĂžlge hverandre videre đ Jeg tror akkurat det du sier der er nĂžkkelen - til ganske mye. Begynner Ă„ skjĂžnne at "ting" er sĂ„ myyye vanligere enn det vi tror. Jeg synes det er helt merkelig hvor mange jeg kjenner som har hatt bĂ„de spontanaborter og blighted ovumer`er Ăłg fĂždselsdepresjoner, men INGEN snakker om det. Og sĂ„ plutselig stĂ„r du midt oppe i det, "aleine" og aner ikke hva du skal fĂžle. Jeg var skuffa over kroppen min i ukesvis, synes den svikta meg. Og at det var "feil" at jeg ble sĂ„ lei meg, for det hadde jo tross alt ikke gĂ„tt mer enn 10 uker, eller hva det var. Hemmelig var det jo ogsĂ„. Den andre nĂžkkelen er som du sier; det gĂ„r over  Enig med Anonym, flott at du sprer det videre! Og takk for at du deler. Jeg var SĂ Ă glad da ho ene venninna mi fortalte at ho hadde gĂ„tt gjennom akkurat det samme, Ăłg var helt ĂŠrlig om hvor sliten ho var etter fĂždsel, og alt det "hemmelige" ho tenkte pĂ„. Hehe, en kveld med mye prosecco skulle det vise seg at hver eneste Ă©n av jentene i gjengen hadde en "sĂ„nn" historie, som de egentlig ikke hadde fortalt om til noen.. Det er sĂ„ mye der ute vi kan ha dĂ„rlig samvittighet for, at det er bra Ă„ skrelle bort noen av de tinga som egentlig bare er naturlige, og helt tilfeldige. Bra vi kan fĂ„ utlĂžp for noen av tankene og bekymringene vĂ„r her - hĂ„per virkelig det klaffer for oss, sĂ„ vi kan fĂžlge hverandre videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458524 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AkkMa Skrevet 27. juni 2017 #44 Del Skrevet 27. juni 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Samme her, tror jeg tok to-tre prĂžver etter mens forrige gang + hos legen #flaut... Men vi blir jo helt tussete! Det er jo noe sĂ„ stort og sĂ„ viktig i livene vĂ„res! Det blir jo vendepunktet... skjĂžnner veldig godt at det er skummelt! HĂ„per virkelig det gĂ„r bedre for deg denne gangen og at du fĂ„r nyte bĂ„de graviditet og tiden etter fĂždsel uten noe slit! Kan ikke forestille meg hvordan det mĂ„ vĂŠre Ă„ ha fĂždselsdepresjon :/ <3   Satser pĂ„ at vi klarer Ă„ holde oss til ikm! -med trykk pĂ„ IKKE kommende   uff, nĂ„ er det mange Ă„r siden jeg mistet, men jeg fĂžler sĂ„ sykt med deg! Er helt forferdelig!! Og tomrommet er nok helt sikkert alt man plutselig mister... og sĂ„ godt at du har en liten nevĂž! Er noe helt spesielt med Ă„ holde se smĂ„ i armene og bare klemme dem hardt. -En ting er sikkert: min nevĂž skal aldri lure pĂ„ om han er elsket!!  Forrige graviditet var ikke planlagt for meg, er syv Ă„r siden og stikker fremdeles hardt i hjertet nĂ„r jeg tenker pĂ„ datteren min i himmelen... fĂžr graviditeten... Hadde aldri klart Ă„ miste igjen, sĂ„ krysser alt som krysses kan, og ber sikkert tusen bĂžnner om at dette mĂ„ sitte. Og det mĂ„ det! Er jo slit Ă„ telle pĂ„ egglĂžsning og sex og alt man skal gjĂžre for at det skal "sitte"..!  à ÄÄ, mĂ„ det bare bli positiv etter positiv her inne! Det er definitivt tĂžft nĂ„r testene er negative.. i to-tre uker har vi jo gĂ„tt "som gravide", det gjĂžr hvertfall jeg! FĂ„r lyst Ă„ fortelle alle at jeg er gravid, for det kjennes jo sĂ„ ekte! -Symptomjakt til tusen, og ALT kan jo vĂŠre symptom!! đ đ Flere enn meg som gjĂžr det, eller? đđ Anonymkode: c59cc...51d Takk for gode ord! Selv om det er trist, sĂ„ hjelper det Ă„ hĂžre om andre som har opplevd det samme. Og nevĂžer, altsĂ„  Jeg satser pĂ„ at vi ikke opplever noe sĂ„nt igjen. Og at neste ikke er en nevĂž  Krysser det jeg har! Hehehe, fĂžler meg gravid noen uker hver mĂ„ned, ja.. Og kjenner etter symptomer sĂ„ jeg blir helt tussete. PrĂžver Ă„ notere det ned i appen ogsĂ„, sĂ„ jeg kan sammenligne fra gang til gang, men nĂ„ synes jeg det er urovekkende stille her, altsĂ„. Synes til og med at magen har flata ut litt. Aner ikke om det er bra eller dĂ„rlig. Det har pleid Ă„ vĂŠre myyye aktivitet de siste mĂ„neden - men da har det jo vĂŠrt heksa som har herja, ikke en liten spire.. En ting, jeg synes det er veldig vanskelig Ă„ holde meg unna kalde utepils nĂ„ om sommeren. Og sĂ„ har jeg enda ikke klart Ă„ slutte helt med snus.. Hvor forsiktige er dere? Har jo vĂŠrt mer eller mindre avholds 50 % av tida det siste Ă„ret, kjenner det begynner Ă„ ta pĂ„, sĂŠrlig nĂ„ som det er sĂ„ fint vĂŠr Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458529 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
PinkPeon Skrevet 27. juni 2017 #45 Del Skrevet 27. juni 2017 Jeg er ny! PrĂžver meg pĂ„ forum sĂ„ jeg ikke driver mannen til vanvidd med for mye prĂžveprat 30 Ă„r, PP1, positiv el-test 23, IKM ca 8 juli Sluttet pĂ„ ppiller i april og startet prĂžvingen nĂ„. Har hatt litt ustabil syklus siden pilleslutt sĂ„ er usikker pĂ„ sykluslengden, men fikk fast smilefjes pĂ„ test fredag ettermiddag. Lagt inn "aksjer" torsdag, lĂžrdag og sĂžndag. Negativ el-test igjen i gĂ„r. Er forberedt pĂ„Â at det ikke klaffer, men man blir jo litt ivrig da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458753 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2017 #46 Del Skrevet 27. juni 2017 4 timer siden, AkkMa skrev: Takk for gode ord! Selv om det er trist, sĂ„ hjelper det Ă„ hĂžre om andre som har opplevd det samme. Og nevĂžer, altsĂ„  Jeg satser pĂ„ at vi ikke opplever noe sĂ„nt igjen. Og at neste ikke er en nevĂž  Krysser det jeg har! Hehehe, fĂžler meg gravid noen uker hver mĂ„ned, ja.. Og kjenner etter symptomer sĂ„ jeg blir helt tussete. PrĂžver Ă„ notere det ned i appen ogsĂ„, sĂ„ jeg kan sammenligne fra gang til gang, men nĂ„ synes jeg det er urovekkende stille her, altsĂ„. Synes til og med at magen har flata ut litt. Aner ikke om det er bra eller dĂ„rlig. Det har pleid Ă„ vĂŠre myyye aktivitet de siste mĂ„neden - men da har det jo vĂŠrt heksa som har herja, ikke en liten spire.. En ting, jeg synes det er veldig vanskelig Ă„ holde meg unna kalde utepils nĂ„ om sommeren. Og sĂ„ har jeg enda ikke klart Ă„ slutte helt med snus.. Hvor forsiktige er dere? Har jo vĂŠrt mer eller mindre avholds 50 % av tida det siste Ă„ret, kjenner det begynner Ă„ ta pĂ„, sĂŠrlig nĂ„ som det er sĂ„ fint vĂŠr  Ja, nĂ„ hĂ„per jeg vi er ute fĂžr sĂžskena vĂ„re denne gangen, sĂ„ kan de fĂ„ noen nevĂžer og nieser fra oss heller! đ Jeg har ikke peiling pĂ„ hva som er godt og ikke godt, men innbiller meg at alle tegn er gode tegn og tar gleden skikkelig pĂ„ forskudd! FĂžrste uken fĂžlte jeg meg sykt gravid, og hadde sĂ„ og si alle symptomer jeg har hatt forrige gang jeg ble gravid, samt alle jeg har lest om! NĂ„ kjenner jeg ikke sĂ„ mye, har bare en "fĂžlelse" som om This is it (men det har jeg vel ogsĂ„ hver gang). Kaster opp en del og innbiller meg at det er et (sykt tidlig) tegn, men det gjorde jeg fĂžr egglĂžsning ogsĂ„, sĂ„ der er det bare innbilning đ  Hehe, kjenner at jeg sliter med det samme, frister veldig med en drink i sommervarmen! Spesielt nĂ„r negativiteten slĂ„r inn. Mange fester som villt frem til de finner ut at de er gravide (og da finner de det jo ut mye senere enn oss, OG det gĂ„r fint..). Jeg holder meg unna til testen er tatt, men kommer mensen og testen er negativ, er det nok mulig at jeg tar en "sĂžrgerunde". Jeg prĂžver Ă„ vĂŠre sĂ„Â forsiktig som mulig, Vil jo helst vĂŠre "perfekt" men gĂ„r pĂ„ noen medisiner som ikke anbefales Ă„ bruke i graviditet (alle kan til nĂžds brukes i graviditet, sĂ„ skal jo ikke vĂŠre sĂ„Ă„ farlig, men tenker jo pĂ„ det..), og slutter det sekundet testen er positiv; trapper ogsĂ„ ned og tar kun det som virkelig den nĂždvendig, slik at det bare er Ă„ slutte der og da. -Mange holder seg unna hele tiden de prĂžver, men jeg vet ikke om jeg hadde orket smertene uten et synlig mĂ„l... Anonymkode: c59cc...51d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458754 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2017 #47 Del Skrevet 27. juni 2017 1 minutt siden, PinkPeon skrev: Jeg er ny! PrĂžver meg pĂ„ forum sĂ„ jeg ikke driver mannen til vanvidd med for mye prĂžveprat 30 Ă„r, PP1, positiv el-test 23, IKM ca 8 juli Sluttet pĂ„ ppiller i april og startet prĂžvingen nĂ„. Har hatt litt ustabil syklus siden pilleslutt sĂ„ er usikker pĂ„ sykluslengden, men fikk fast smilefjes pĂ„ test fredag ettermiddag. Lagt inn "aksjer" torsdag, lĂžrdag og sĂžndag. Negativ el-test igjen i gĂ„r. Er forberedt pĂ„Â at det ikke klaffer, men man blir jo litt ivrig da Velkommen i gjengen! HĂ„per det klaffer pĂ„ fĂžrste forsĂžket pĂ„ deg! Bable med oss, er vel derfor vi er her..! Her er det "hemmelig" til testen er positiv, sĂ„ er godt Ă„Â fĂ„ ut tanker og fĂžlelser med andre som faktisk forstĂ„r!  Anonymkode: c59cc...51d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458755 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
minera2011 Skrevet 27. juni 2017 #48 Del Skrevet 27. juni 2017 Mulig jeg havner her.. litt usikker pĂ„ nĂ„r egglĂžsning var enten sĂžndag eller mandag sist uke. Og forventet ikm 3 juli.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458805 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Krussemynte Skrevet 27. juni 2017 #49 Del Skrevet 27. juni 2017 Her fikk jeg en liten frisk blĂždning i gĂ„r, litt brun utflod etter det. Et lite temperaturfall i morges, leste meg opp litt pĂ„ temping, dersom den gĂ„r opp igjen sĂ„ kan det ha vĂŠrt et sĂ„kalt festedipp. Satser pĂ„ at det er festeblĂždning og festedipp istedenfor annet kluss med syklusen min đ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148458809 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AkkMa Skrevet 28. juni 2017 #50 Del Skrevet 28. juni 2017 Yes! Ăn veldig sĂ„r brystvorte! Jeg la fĂžrst merke til det igĂ„r pĂ„ ettermiddagen, men det er jaggu sĂ„nn i dag ogsĂ„. Hehe, enda et symtom jeg ikke har hatt fĂžr (I forrige pp kjente jeg de berĂžmte stikkene nĂ„r jeg reiste meg fort opp av stoler etc. for fĂžrste gang! Men det var jo ikke akkurat et graviditetstegn for min del, skulle det vise seg.)! Synes alltid jeg leser om Ăžmme og tunge pupper som gode tegn, gjelder det Ă©n sĂ„r brystvorte ogsĂ„, tru? Hvor mange dpo er dere nĂ„, damer? Jeg tror jeg er 4 dpo. KlÞÞÞr etter Ă„ teste! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321614-ikm-uke-27-%F0%9F%90%9D/page/2/#findComment-148459397 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ