Gå til innhold

Reiser ikke Nordmenn til Kypros på sommeren ?

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, ja, hvorfor ellers dra til "syden" im ikke for varmen? Du later til å hate sol IG varme og da har du jo ikke noe der å gjøre. Merkelig at det opereres med så ulike temperaturer, og at guidende regelrett lyver, for det må de jo gjøre om "din" værmelding er mer rett enn yr. Men da trenger vi ikke bekymre oss for at det blir kjølig! Herlig! 

Anonymkode: af87d...346

Du takler nok varmen, men det er ikke sikkert barna dine gjør det!!! Hvor gamle er egentlig barna dine? Er de under 4 år synes jeg det er galskap å reise på sommeren til Kypros.

Fortsetter under...

4 minutter siden, Øyne som ser!! skrev:

Du takler nok varmen, men det er ikke sikkert barna dine gjør det!!! Hvor gamle er egentlig barna dine? Er de under 4 år synes jeg det er galskap å reise på sommeren til Kypros.

Nja, er det så varmt der nå som dere skal ha det til kommer jeg til å klage. For vi bestilte tur til sted som ikke var kokvarmt i beg juni, passet for små barn. Selgeren hadde vært der på denne tida selv. Alle værmeldinger både reiseselskapet, og guidende sier det er rundt 26, ikke 36, så da lurer de meg i tilfelle. Eeeeeller så er det typiske dibere som bare "må ha rett" og overdriver eller finner opp ting... tja, time will show! 

Jeg var i Fig tree bay i fjord, fra 6 juni. Da lå det på 27 grader på dagen. Og en god del vind. Vi syntes det ble litt for kjørlig med den vinden på kveldene faktisk. Hadde over hode ikke bruk for aircondition. Brukte tynn cardigan når vi spiste middag. Havet var også ganske kaldt enda så tidlig på sommeren.

Men uten tvil en av de fineste "syden"feriene jeg har hatt. Bare å glede seg.

Anonymkode: 81b9f...beb

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var i Fig tree bay i fjord, fra 6 juni. Da lå det på 27 grader på dagen. Og en god del vind. Vi syntes det ble litt for kjørlig med den vinden på kveldene faktisk. Hadde over hode ikke bruk for aircondition. Brukte tynn cardigan når vi spiste middag. Havet var også ganske kaldt enda så tidlig på sommeren.

Men uten tvil en av de fineste "syden"feriene jeg har hatt. Bare å glede seg.

Dette er det jeghar hørt, så dette er det vi forventer så tidlig i juni. Takk for deling! 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nja, er det så varmt der nå som dere skal ha det til kommer jeg til å klage. For vi bestilte tur til sted som ikke var kokvarmt i beg juni, passet for små barn. Selgeren hadde vært der på denne tida selv. Alle værmeldinger både reiseselskapet, og guidende sier det er rundt 26, ikke 36, så da lurer de meg i tilfelle. Eeeeeller så er det typiske dibere som bare "må ha rett" og overdriver eller finner opp ting... tja, time will show! 

Ikke varmt der i juni! Tro meg, ble aldri over 27 midt på dagen da vi var der i fjord, og året før. Faktisk litt kjørlig på kveldstid, vil anbefale å pakke tynn genser/jakke og sokker til barna til kveldene.

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver først at guidene/reiseselskapet sa det var kjølig på kveldene å dere måtte ha med dere bukser, så sier du de har sagt det er 26 grader. Så du ikke bilde av storm.no,?? Tror du jeg gidder å lyve til deg for å få rett? dessuten er det vannvittig høy luftfuktighet som bare gjør set verre. God tur hvertfall, får håpe det ikke blir for varmt .

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er det jeghar hørt, så dette er det vi forventer så tidlig i juni. Takk for deling! 

Bare hyggelig:) Fikk en ekstrem trang til å oppklare med egene erfaringer etter å ha lest alle de "negative" kommentarene du fikk. 

Kos dere på tur:) 

8 minutter siden, Øyne som ser!! skrev:

Du skriver først at guidene/reiseselskapet sa det var kjølig på kveldene å dere måtte ha med dere bukser, så sier du de har sagt det er 26 grader. Så du ikke bilde av storm.no,?? Tror du jeg gidder å lyve til deg for å få rett? dessuten er det vannvittig høy luftfuktighet som bare gjør set verre. God tur hvertfall, får håpe det ikke blir for varmt .

Eh ja, maks temp på dag ca 26, ned i 18 på kveld. Og jeg har sett på både storm og yr og de også viser jo maks temp. Luftfuktighet ligger på 40-50% så vanvittig høyt er det jo ikke akkurat? Hvor henter du dine "data" fra?? 

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare hyggelig:) Fikk en ekstrem trang til å oppklare med egene erfaringer etter å ha lest alle de "negative" kommentarene du fikk. 

Kos dere på tur:) 

😊 Ja, litt merkelig, men ikke overraskende her på DIB. Hva de får ut av det lurer jeg fælt på..? 

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kypros erfantastisk flott men veldig veldig varmt i juli/august 😯

Anonymkode: 26662...096

Ja da håper jeg det for deres del :) 

God tur ☀️

Anonymkode: 26662...096

Nå har jeg feriert i Kypros siden 2000 og hatt med unger fra 6 ukers alder, og kan med hånden på hjerte si at de hverken har fått heteslag eller noe verre. Sørg for skygge, aircondition på lugn kjøling - ca 15-20 grader. Venner deg lett til å ha det litt varmt på rommet, så ikke de ikke blir utsatt 35+ og deretter 10 grader omhverandre. Lett for å pådra seg luftveisinfeksjoner når det forskjellen blir for stor om du skjønner :)

Som jeg skrev i sted, så blåser det endel på denne tiden og kjekt med en tynn cardigan til dere alle, og helseteppe/pledd om noen sitter i vogn. Bukser blir for klamt, tro meg. Men knebukser er innafor. Kan være høy fuktighet til tider, særlig om kvelden. Ta med deg flere kjoler, shortser og nok singleter. På 14 dager så har jeg med meg dette: 2 skjørt, 2 shorts, 3 kjoler, nok singlet, to strandkjoler, 4 par bikini, 2 knebukser og noen matchende topper som passer både skjørt, knebukser og shorts. 

God tur og kanskje sees vi, om dere er der i 14 dager :D

Annonse

Eldste var 1 år første gang han var der. Yngste var 5 uker første gang han var der. Ingen av de har tatt noen skade av det. Eller vært plaget av varme. Bruk sunn fornuft. Samme man gjør når det er -20 her hjemme og. Tenker at det virkelig er skadelig. Hilsen meg som har vært 15 år på rad på Kypros.

Anonymkode: 9d9c0...f72

15 timer siden, KellyTaylor skrev:

Nå har jeg feriert i Kypros siden 2000 og hatt med unger fra 6 ukers alder, og kan med hånden på hjerte si at de hverken har fått heteslag eller noe verre. Sørg for skygge, aircondition på lugn kjøling - ca 15-20 grader. Venner deg lett til å ha det litt varmt på rommet, så ikke de ikke blir utsatt 35+ og deretter 10 grader omhverandre. Lett for å pådra seg luftveisinfeksjoner når det forskjellen blir for stor om du skjønner :)

Som jeg skrev i sted, så blåser det endel på denne tiden og kjekt med en tynn cardigan til dere alle, og helseteppe/pledd om noen sitter i vogn. Bukser blir for klamt, tro meg. Men knebukser er innafor. Kan være høy fuktighet til tider, særlig om kvelden. Ta med deg flere kjoler, shortser og nok singleter. På 14 dager så har jeg med meg dette: 2 skjørt, 2 shorts, 3 kjoler, nok singlet, to strandkjoler, 4 par bikini, 2 knebukser og noen matchende topper som passer både skjørt, knebukser og shorts. 

God tur og kanskje sees vi, om dere er der i 14 dager :D

Tusen takk😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...