Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Vel, hadde det bare vært en "vanlig" invitasjon ville jo ikke dette vært så vanskelig Vi giftet oss i fjor, liten borgerlig seremoni kun med de aller nærmeste tilstede. Dette var alt vi hadde råd til på det tidspunktet. Nå skal vi invitere til stor bryllupsfest med hele storfamilien og alle vennene våre! Dette blir en velsignelse av det allerede inngåtte ekteskapet. Skal ha ha kurvfest, koselig sommerfeiring i et lokale som minner om en gammel låve. Vi stiller med en del mat og drikke til maten, men ber gjester om å ha med til eget forbruk til festen. Hva skriver man i invitasjonen? Noen som har noen gode forslag? Anonymkode: afcf2...278
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Men da er det ikke bryllup? Kun en vanlig sommerfest? Da skriver dere det. Håper dere ikke forventer bryllupsgaver? Kurvfest er helt ok til en sommerfest, ikke til bryllupsfeiring (med mindre dere er 20 år eller noe). Anonymkode: 0669a...f13
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 Jo, det er bryllup og bryllupsfest. I vår familie er det ikke uhørt med kurvfest.. Poenget med et bryllup er vel og feire kjærligheten med venner og familie? Ikke at man skal blakke seg til grensen til å måtte ta opp lån for å koste på kalaset? Problemstillingen min er hva vi skriver i invitasjonen når dette er en velsignelsesseremoni - vi skal ha det i kirke med prest og forlovere til stede. HI Anonymkode: afcf2...278
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 Så rart å late som dere "gifter dere" (i kirken og greier) når dere faktisk har vært gift ett år. Gjør virkelig den norske kirken det? Man inviterer ikke flere gjester enn man har råd til. Man trenger ikke blakke seg dersom man skal ha 25 gjester, f.eks. Men må man på død og liv ha 100, da koster det ofte litt. Man må ikke bruke en formue på kjole, fotograf osv. Handler om å prioritere innenfor det budsjettet man har. Jeg ville synes det var rart å bli invitert til et liksombryllup og å bli bedt om å ta med mat til et bryllup. Har aldri hørt om noe liknende! Anonymkode: 0669a...f13
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 så konstruktivt svar... akkurat det jeg spurte om.. har ikke tenkt å invitere deg uansett - men takk! ha en fortsatt fin kveld Anonymkode: afcf2...278
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 Ja - kjole og full pakke.. grunnen til at vi "haste-giftet" oss i fjor var at jeg var utsatt for en alvorlig ulykke og vi visste faktisk ikke om jeg kom til å overleve.. jeg har trosset alle legers spådommer og har jobbet meg tilbake til et "normalt" liv. så da ønsker vi å gjennomføre det bryllupet vi alltid ønsket oss HI Anonymkode: afcf2...278
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 Dette liksom- bryllupet må dere da dekke selv? Ellers, må det bli noe sånt; Velkommen til vårt bryllup. Jeg overlevde heldigvis, så da feirer vi skikkelig nå. Vi har litt mat, men vi ser helst at dere tar med egen mat til eget forbruk. Helst ikke en vanlig matpakke, da dette trodd alt er et BRYLLUP. Bryllupsgave er frivillig, tihii Håoer dere kan være med å feire vår kjærlighet.
Yellow Brick Road Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 Kan dere ikke bare skrive bare skrive som det er da? Noe av typen "Som dere vet giftet vi oss i fjor, men da hadde vi ikke anledning til å feire." Og så at dere håper at "Du / dere" vil være med å feire nå og litt om hva dere inviterer til?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 Takk Det var et godt forslag! HI 3 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Kan dere ikke bare skrive bare skrive som det er da? Noe av typen "Som dere vet giftet vi oss i fjor, men da hadde vi ikke anledning til å feire." Og så at dere håper at "Du / dere" vil være med å feire nå og litt om hva dere inviterer til? Anonymkode: afcf2...278
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk Det var et godt forslag! HI Anonymkode: afcf2...278 Du må jo nevne at de må ha med seg egen mat et sted da? Jeg hadde aldri hatt med niste i et bryllup, hadde jeg ikke fått tydelig beskjed om det
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #12 Skrevet 4. juni 2017 hun nevnte jo det, "og litt om hva dere inviterer til" HI Anonymkode: afcf2...278
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #13 Skrevet 4. juni 2017 Så flott at du har blitt bedre. Tror du må være tydelig på at det skal være spleisefest, siden det ikke er vanlig. Anonymkode: c5d82...f1e
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #14 Skrevet 4. juni 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: hun nevnte jo det, "og litt om hva dere inviterer til" HI Anonymkode: afcf2...278 Jeg tenkte at "litt om hva dere inviterer til" er det kinkige med hele denne invitasjonen?
Yellow Brick Road Skrevet 4. juni 2017 #15 Skrevet 4. juni 2017 2 minutter siden, Evablaum skrev: Jeg tenkte at "litt om hva dere inviterer til" er det kinkige med hele denne invitasjonen? Det er det slettes ikke. "Velsignelse i Vår-by's kirke kl xx, etter kirken blir det kurvfest på Låven. Vi holder brød, smør, noen salter og annet tilbehør samt drikke til maten." Folk som er vant med kurvfester vil lett skjønne hva de skal ha med seg. Helt uten problemer, spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #16 Skrevet 4. juni 2017 Det blir bryllupsfest uten vielse, og mat må man ha med selv. Herlighet så pinlig. Inviter til sommerfest for å feire ett år som gift! "Da vielsen gikk litt fort unna håper vi dere heller vil være med å feire et år som gift. Så velkommen til kurvfest xx.xx.2017. Vi stiller med xxx, dere tar med en ting dere synes hører med og drikken dere vil innta etter maten. Så håper dere har anledning til å komme for å hedre kjærligheten, sommeren og gode vennskap." Anonymkode: 2b3ac...cec
Himmel og hav Skrevet 4. juni 2017 #17 Skrevet 4. juni 2017 Så fint at det gikk bra med deg. Skjønner godt at dere vil feire. Hva med: Kjære.... Som du/dere sikkert vet, så giftet vi oss i hui og hast i fjor. Nå vil vi gjerne gjøre det litt mer ordentlig, og vi håper at du/dere vil dele dagen med oss. Det blir velsignelse i ...kirke klokka ... Etter det samles vi alle i låven til en hyggelig fest. I stedet for gaver ønsker vi at dere tar med det dere ønsker å spise (kurvfest). Vi holder drikke, brød og salat. Ut på kvelden blir det kaker og kaffe. Vennlig hilsen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå