Gå til innhold

Hvor mye klær for en uke i syden?

Anbefalte innlegg

Herlighet nå føler jeg meg skikkelig dum asså, men hvor mye klær bør en ha med til barn under 5 for ei uke i varmere strøk? De svetter og stinker ikke slik som vi, men kan vel bli solkrem, sand og is på. Eller har man knapt klær på i det hele tatt? Blir badetøyet brukt mest? Ikke vært i syden med barn før, og ikke akkurat vant til varme og badeliv her hjemme. 

Anonymkode: 6f3e9...c17

Fortsetter under...

Reiste med en på 1.5 så det blir gjerne ikke det samme men... Hadde pakket sinnsykt mye, men i.l.a hele uka brukte jeg 1 body/tskjorte daglig, og shorts hadde han på 1 gang. Ellers bare badetøy/uv-tøy og badebleier. 

Hadde i tillegg med en tynn genser, en bukse og en collegejakke. Greit å ha på kvelden når det ble kjølig men tror det bare var buksa som ble brukt, om ikke flyplass/flytur teller :) ) ellers to par sokker og joggesko, og sandaler (som ble brukt hele tiden. Joggeskoene var egentlig bare i bruk på flyplassen og reise til/fra i norge..).  

Bruker ikke noe særlig på dagtid, da er det badetøy for det meste. Hvis du putter en serviett under haka når de spiser så kan som regel en kjole eller t-skjorte brukes 2 kvelder, så det trengs svært lite tøy er min erfaring. Drar du såpass tidlig som nå så husk at det kan være kjølig om kveldene, En liten kardigan, sokker og en tights el tynn bukse kan være lurt å ha med.

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehe...😂 Er nok litt for lenge siden, er nok mange her inne som ikke var her da... 

Anonymkode: fd5ce...43d

Greidde ikkje å la vere, men ikkje til forkleinelse for hi, eg endar alltid opp med å ta med enten alt for mykje kle, eller alt for lite. Gjerne annakvar gong😐😂😂. Så har nok ikkje nokon gode konstruktive svar å kome med desverre. 

Jar alltid med Biotex så jeg kan vaske litt underveis (selv om det er kjedelig i ferien 😜). Så tar jeg med en t-skjorte/singlet pr dag + et par til. Noen finere skjorter til middag o.l og flere enkle t-skjorter (jeg har gutter). Tar med alle shortsene vi har, dvs 4-5 pr barn. Vi reiser alltid i bukse, så har vi en av det også hvis vi trenger. Synes det er kaldt på flyet. Tar med en tynn genser til hver også, det er greit om man blir veldig solbrent også. 

Et par sandaler og tøysko til hver + evt badesko. Capser, solbriller, solhatt som dekker nakken for de minste. Tar med masse masse truser, alle vi har (små barn, så det blit av og til uhell). Et par sokker eller to til hver også.

Selv går jeg mest med en enkel solkjole på dagtid, evt shorts og singlet, og litt finere kjole eller shorts og bluse på kvelden.

Men jeg kommer alltid hjem med ubrukte klær, så jeg er kanskje ikke den beste å spørre...

Anonymkode: 49b32...9b0

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jar alltid med Biotex så jeg kan vaske litt underveis (selv om det er kjedelig i ferien 😜). Så tar jeg med en t-skjorte/singlet pr dag + et par til. Noen finere skjorter til middag o.l og flere enkle t-skjorter (jeg har gutter). Tar med alle shortsene vi har, dvs 4-5 pr barn. Vi reiser alltid i bukse, så har vi en av det også hvis vi trenger. Synes det er kaldt på flyet. Tar med en tynn genser til hver også, det er greit om man blir veldig solbrent også. 

Et par sandaler og tøysko til hver + evt badesko. Capser, solbriller, solhatt som dekker nakken for de minste. Tar med masse masse truser, alle vi har (små barn, så det blit av og til uhell). Et par sokker eller to til hver også.

Selv går jeg mest med en enkel solkjole på dagtid, evt shorts og singlet, og litt finere kjole eller shorts og bluse på kvelden.

Men jeg kommer alltid hjem med ubrukte klær, så jeg er kanskje ikke den beste å spørre...

Anonymkode: 49b32...9b0

Hvis du kommer hjem med mye ubrukt med det du beskrev så vil det si at min plan er 75% for mye😂 Men vi bruker/bytter kanskje mer klær enn dere sånn til vanlig. Hvis vi skulle tatt med alle shortser og truser feks hadde det blitt en koffert bare det.. Har tenkt ett sett klær til hver dag pluss finere skift til middag. Sokker hver kveld (kunne bli kjølig på kveld..?), og langermet til hver dag og. Settet med klær brukt på flyet er for meg definert som skittent og ikke til bruk flere ganger, feks. 

Men takk! Har fått litt å tenke på. 

Anonymkode: 6f3e9...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...