Gå til innhold

Hvor lenge før fellesperioden er slutt må pappa søke foreldrepenger for pappaperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 82aad...81b

Fortsetter under...

Skrevet

Henger meg på😊

Anonymkode: 2ec99...34f

Skrevet

Pappa må søke før hans periode skal begynne. Ville søkt ett par mnd før.

Anonymkode: 6553a...e32

Skrevet

Senest dagen før fellesperioden er over. Søker du en dag etter så mister far en dag av fedrekvoten og søkes det en uke etter så mister far en uke fedrekvote osv... 

Skrevet

Trodde den måtte søkes om når mor søkte permisjon jeg.... 

Anonymkode: e393a...973

Annonse

Skrevet

Lurt å sjekke hvor lang behandlingstid din kommune har og gjerne søke enda noen uker tidligere...

Anonymkode: 2648a...82a

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurt å sjekke hvor lang behandlingstid din kommune har og gjerne søke enda noen uker tidligere...

Anonymkode: 2648a...82a

I Rogaland er det 12 uker. Hans periode skal begynne 11 sept. Meeeeen min perm med utbetaling av foreldrepenger er ferdig 4. AUG. Jeg skal etter dette ha ferie til 11 sept. Må han da ha søkt før 4. Aug eller 11 sept? Og en annen ting som forvirrer meg er: det står han må søke før fellesperioden er over, men det er 12 uker behandlingstid? Er ikke det selvmotsigende? Hva med dem som begynner permen dagen etter fellesperioden er over? Og søker feks dagen før, når behandlingstiden er 12 uker? Nav forvirrer meg! 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Rogaland er det 12 uker. Hans periode skal begynne 11 sept. Meeeeen min perm med utbetaling av foreldrepenger er ferdig 4. AUG. Jeg skal etter dette ha ferie til 11 sept. Må han da ha søkt før 4. Aug eller 11 sept? Og en annen ting som forvirrer meg er: det står han må søke før fellesperioden er over, men det er 12 uker behandlingstid? Er ikke det selvmotsigende? Hva med dem som begynner permen dagen etter fellesperioden er over? Og søker feks dagen før, når behandlingstiden er 12 uker? Nav forvirrer meg! 

Mor må søke i god tid og ta hensyn til saksbehandlingstiden. Far må søke innen fellesperioden er over/ du er ferdig. I deres tilfelle før 4. August. Søker han ikke før 11. Sept mister han/dere de ukene der. 

Hvis du ikke blander sammen avsnittene er det veldig klart.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er selvmotsigende?  Eks fra oss. Fellesperioden var ferdig 22. Januar, etter det hadde jeg fire uker ferie fram til 20.februar. Samboeren søkte om foreldrepenger rett før jul, og fikk ikke innvilget disse før i begynnelsen av mars dvs et par uker etter at han hadde startet permisjon ( men siden vi søkte før fellesperioden gikk ut fikk han selvfølgelig etterbetalt) 

Anonymkode: 0360b...1ce

Skrevet

Far kan søke med én gang barnet er født, så det er vel ingenting å vente med? Søk nå, dere. 

Anonymkode: 65e84...e0e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er selvmotsigende?  Eks fra oss. Fellesperioden var ferdig 22. Januar, etter det hadde jeg fire uker ferie fram til 20.februar. Samboeren søkte om foreldrepenger rett før jul, og fikk ikke innvilget disse før i begynnelsen av mars dvs et par uker etter at han hadde startet permisjon ( men siden vi søkte før fellesperioden gikk ut fikk han selvfølgelig etterbetalt) 

Anonymkode: 0360b...1ce

Skjønner takk. Handler bare om at jobben hans evt får etterbetalt etter nav er ferdig med saksbehandling. Handler om å søke før (i mitt tilfelle)4.aug. Takk for at dere gidder å svare 😘

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...