Gå til innhold

Hvilke aktiviteter i 14-årsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nærmer seg 14-årsdag for jenta vår. Hun har hatt et tungt første år på ungdomsskolen. Hun har blitt sviktet og utelatt fra de gamle venninnene sine, og det er veldig vanskelig å bli godkjent av andre.

Nå blir hun altså 14. Hun har veldig lyst å invitere jentene i klassen. Det som er det største "hinderet" er aktiviteter! Vi har landet på at selskapet skal vare etpar timer. De skal jo spise, og antar at det tar ei stund. Men så er det jo en times tid, der en må tenke å ha en eller annen form for aktivitet. Jeg har foreslått pakkelek eller et brettspill, men heg er visst helt på viddene😜!

Noen som har forslag?

Anonymkode: 302e5...ca1

Fortsetter under...

Skrevet

Pakkelek er jo gøy da ! 😃hmmm hva annet ? 🤔 

Anonymkode: c1863...c52

Skrevet

MÅ hun ha aktiviteter? Vil hun det selv? Hadde jeg foreslått det for mi som blir 13 så hadde hun bare ledd. Jeg skal sende de på Peppes, så får de ringe når de er ferdig. Det er sånn de gjør det når de har blitt så store 

Anonymkode: 8be3d...218

Skrevet

Når de er 14 bør de komme på ting å gjøre selv. 

Hold dere unna, la henne ha huset for seg selv. 

Anonymkode: 470bb...644

Skrevet

Jeg er forsåvidt helt enige med dere over her, men hun har igrunnen ingen gode venner i klassen. Derfor har hun bedt om tips, for hun frykter at hun selv blir holdt utenfor viss ikke!

Da vi bor på landet, ville nok flere ha meldt avbud om vi hadde det feks på Dolly/ Peppes. Derfor hjemme!

Hi

Skrevet

Hm, har barn på 13 og 16 år selv, og det er lenge siden jeg har aktivisert de i selskap altså.

De har det enten på peppes, bowlinga e.l. eller de har filmkveld med pizza og popcorn hjemme.

I fjor hadde eldste 3 kamerater og 4 venninner hit hjem, vi foreldre og søsken ble sendt på dør også lagde de åtte taco sammen, spiste og bakte brownies sammen. Da vi kom hjem hadde de ryddet etter seg og satt i kjellerstuen og så på film.

Hvor mange jenter er de i klassen da? 

Anonymkode: c3d51...9fa

Annonse

Skrevet

Siste bursdagen jeg feiret med venner var vel 13 års dagen min, flasketuten peker på var gøy da, men dette er jo 20 år siden, så er jo ikke sikkert det fortsatt er gøy. Husker noen av venninnene mine hadde overnattingsbursdag. Danseleker kan det være noe?

Anonymkode: b4f20...0be

Skrevet

Takker for tips!

Bare så det er sagt, vi voksne og søsken skal ikke være hjemme altså. Så hun skal ha selskapet hjemme på egenhånd😉. Men hun ønsker å ha en aktivitet eller to i bakhånd, viss det blir mye "dødtid"!

Hi

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for tips!

Bare så det er sagt, vi voksne og søsken skal ikke være hjemme altså. Så hun skal ha selskapet hjemme på egenhånd😉. Men hun ønsker å ha en aktivitet eller to i bakhånd, viss det blir mye "dødtid"!

Hi

Lurt!

Nødt eller sannhet var jo alltid gøy i den alderen.

Skrevet

Tegneleken. Deler inn i 2-3 lag, spørs på antall. På forhånd lager man 20 oppgaver, feks kjendiser, kjente byer/bygninger. En fra hvert lag skal tegne og de andre gjette. Den som gjetter får neste oppgave. Laget som først har gjettet alle vinner. Veldig gøy, hadde det på konfirmasjonsleir.

dere kan lage en kahoot på forhånd. Eller kjøpe inn ett brettspill for alderen? 

Anonymkode: d7f5e...4cd

Skrevet

14-åringen her var i bursdag i går. Der var det både gutter og jenter.

De spiste taco, hadde en eller annen pakkelek med godteri og et slags spill som jeg ikke kjente til. Dessuten så de på film.

bursdagen varte i 4 timer, egentlig 3 men da var de ikke ferdig med å se film. Mor og far bihulene var hjemme, men oppholdt seg i en annen del enn ungdommene  

Anonymkode: 69bd3...2b2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lurt!

Nødt eller sannhet var jo alltid gøy i den alderen.

Nødt eller sannhet er en "farlig" lek. Det er lett at de nederst på rangstigen blir lurt eller latterliggjort. Det er morsomt når alle stoler på hverandre, men ikke noe jeg vil anbefale hvis jenta er utenfor ellers.

Kahoot kan være morsomt.

Ellers synes jeg dere skal sørge for at det er noen voksne i huset, men ikke sammen med ungdommene.

Anonymkode: 022ec...a34

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nødt eller sannhet er en "farlig" lek. Det er lett at de nederst på rangstigen blir lurt eller latterliggjort. Det er morsomt når alle stoler på hverandre, men ikke noe jeg vil anbefale hvis jenta er utenfor ellers.

Kahoot kan være morsomt.

Ellers synes jeg dere skal sørge for at det er noen voksne i huset, men ikke sammen med ungdommene.

Anonymkode: 022ec...a34

Hun er veldig på at vi foreldre IKKE skal være hjemme. Har lurt litt på om storebror skal få sitte på rommet sitt. 

Hun har sendt ut invitasjon. Har ikke fått noen "ja" eller "nei", bare spørsmål om hvem andre som er invitert..! Hun har ei veldig god venninne (vært venner siden 1. klasse) som støtter jenta mi uansett. Hun skal også komme. Hun går for å være ei av de populære på trinnet, så det gir også en trygghet😊

Annonse

Skrevet

Jeg ville latt det være filmkveld om hun er usikker sosialt i gruppen. Da er det ikke så opplagt å bli holdt utenfor eller latterliggjort. 

Anonymkode: 8827f...a1d

Skrevet

Quiz? Klippe ut bilder fra Se og Hør eller ungdomsblad, av skuespillere, kjendis, musikere...spørre hvilket band de synger i, hvem de er gift med, hvilken serie de spiller i osv. Noe som kan fenge aldersgruppen. Gå sammen 2-3 stykker og sende arkene på rundgang før fasit og premieutdeling (kjærlighet på pinne i trøstepremie, noe litt større godis til de som vinner).

Anonymkode: de995...e4f

Skrevet

Om hun er alene hjemme og ikke særlig populær ville jeg satset filmkveld, eller sjokoladefontene eller noe. Å ikke være populær og alene måtte ymte frempå at "eh...dere, jeg har laget quiz,jeg, eller vil dere ha danselek?" kan fort gå galt.

Hvordan feirer de andre i klassen bursdag? Og er hun sikker på at hun ikke bare vil feire med de nærmeste venninnene, kle seg opp og gå på "fin" restaurant eller noe? Spadag, få negler laget, evnt noe sportslig om hun er slik?

Anonymkode: 8aaa6...7f8

Skrevet

Filmkveld er det tryggeste. Taco eller pizza, kake, godteri, chips. Det ville jeg ha satset på. Jeg ville ikke ha latt dem være alene hjemme. 

Hilsen mor til ei i samme årskull 

Anonymkode: 0e850...165

Skrevet

Lage pizza/taco/sushi, se film og pynte cupcakes til dessert. Lag 2-3 forskjellig sorter cupcakes og frostinger, diverse strøssel ol.

Jenter flest på den alderen liker cupcakes.

Anonymkode: 37e26...9ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...