Gå til innhold

Vet jeg virker utakknemlig men.. En billig potteblomst til 40 årsdagen fra mannen..?

Anbefalte innlegg

Ja jeg ble rett og slett lei meg da mannen kom med med rosa ildtopp til 59,90..

Greit nok at jeg sa jeg heller ville ha blomst enn gave men likevel da.. 

Jeg føler at det blir så dumt og at han ikke bryr seg..

Men det er jeg som føler meg som ei utakknemlig bitch nå. 

Hadde du blitt lei deg over dette?

Anonymkode: b25ee...178

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei. Ikke hvis jeg hadde sagt det du sa. 

Blomst er blomst liksom. 😁😂😁

Anonymkode: 2dc20...598

Joda men en mann har vel hjerne nok til å bry seg eller tenke. Hilsen hi.

Anonymkode: b25ee...178

jeg hadde vel ikke blitt lei meg om jeg fikk en blomst når jeg sa jeg ønsket meg en blomst i stede for gave.

om du mente du ønsket deg en blomst + finn på noe og overrask meg med, så måtte du vel ha nevnt det.

jeg kjenner ikke din mann, men alle menn jeg har truffet til nå er ikke synske og skjønner ikke at det man konkret sier er ikke det man aldeles mener.

Anonymkode: 335e0...ebe

Om du har sagt du heller vil ha en blomst enn en gave kan du ikke bli sur når du får en blomst. Menn er ikke tankelesere altså...

Kanskje du får en heidundrende runde i senga i kveld i tillegg ;)

Anonymkode: 67bd1...552

Annonse

Gjest Antarctica

Jeg ønsker meg også blomster til bursdagene mine. Store, ekstravagante buketter med roser og liljer, som koster det hvite ut av øynene og er ledsaget av et fint kort med vakre ord på.

Men i manneverden, HI, så er en blomst bare en blomst, og han tok den første han så på coop... Skjønner godt at du ikke syns det var veldig romantisk. Foreslår at du bestiller en pompøs bukett pr. bud til deg selv, uten noe kort på, og later som om du trodde den kom fra ham. Kast deg om halsen på ham og si "tusen, tusen takk, elskede, du lurte meg nesten, men jeg SKJØNTE jo at den lille kjipe potteplantem bare var en spøk!"

Endret av Pashla

Haha, gjør det Pashla sier :)

Men ellers har du lov til å bli litt sur, synes jeg. Nå er det ikke pengene som teller, altså, men når han gir vekk en gave i 40års presang til sin kone (!) som koster mindre i både tid, penger og krefter enn en pakke ost, DA er man kjip!

Anonymkode: b6b5b...21d

Jeg forstår godt at du er skuffet. Jeg tror du må være mer tydelig på dine ønsker. Til min 40-års dag ønsket jeg meg en reise til et spesielt land og reisefølge med mann og barn. Kunne ikke fått en bedre gave. Det kommer jo an på økonomi. 

Anonymkode: 86d2b...895

Hvilke idioter av mannfolk har dere andre vært borti lurer jeg på? Kjæresten min er på ingen måte mindre oppegående enn meg, altså, og forstår helt av seg selv at de som ønsker seg blomster til bursdag ikke mener slike typer.

Jeg skjønner godt du er skuffa, Hi, man føler seg ikke akkurat prioritert med en slik "gest".

Gratulerer med dagen som var, håper den var flott ellers :)

Anonymkode: 26d3a...415

Synes det er mange her som kverulerer, "blomst er blomst" - bruker dere å gi en pakke twist til kollegaer i 40-årsdag? Ikke? Det her er RUND dato altså, ikke "vanlig" bursdag. Å kjøpe blomst fra dagligvaren, ikke en gang fra blomsterbutikken (sikkert for å spare tid og penger) er så upersonlig at jeg nesten ikke har ord. Jeg forstår at HI er skuffet. Ja, hun ønsket seg en blomst - da prøver man å finne ut hvilke blomster hun liker og gå til gartneri/blomsterbutikk for å velge blomst med omhu. Man drar ikke på Rema1000 og tar det første og beste til 50 kroner altså. 50 kroners gave i 40-årsdag til KONA? Hva bruker han å kjøpe til kompisene sine på slike dager?

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår godt at du er skuffet. Jeg tror du må være mer tydelig på dine ønsker. Til min 40-års dag ønsket jeg meg en reise til et spesielt land og reisefølge med mann og barn. Kunne ikke fått en bedre gave. Det kommer jo an på økonomi. 

Nå nekter jeg å tro at de fleste voksne i Norge er så dårlig stilt økonomisk at de ikke har råd til å kjøpe noe mer enn 50 kroners gave fra matbutikken i 40-årsdag til ektefellen sin...

Det var en kjip gave! 

Jeg ønsket meg blomster til 35 årsdagen , ute , er på sommeren. 

Mannen snekret en knallfin blomsterkasse på 1x3 m og fylte den med nydelige blomster + at han kjøpte syrinbusk, pæretre og rododendronbusk. 

Det er gaven sin det👏🏻

Annonse

1 time siden, MrsRiddick skrev:

Nå nekter jeg å tro at de fleste voksne i Norge er så dårlig stilt økonomisk at de ikke har råd til å kjøpe noe mer enn 50 kroners gave fra matbutikken i 40-årsdag til ektefellen sin...

Det er fult mulig at noen har så dårlig råd. Det er ganske mange med dårlig råd i Norge. En god del sper på sitt forbruk med kredittkort, og kjøper dyr gave uten egentlig å ha råd. Mye handler nok om prioriteringer. Hvis man ikke har råd, har man ofte prioritert andre ting. Jeg selv har flere ganger gjennom livet hatt dårlig råd, vært student med barn over 4 år, huskjøp. Jeg har sagt til mannen min at jeg ikke ønsket gave hverken jul eller bursdag i flere år. Gaver har ikke vært så viktig. Ville heller prioritere regninger. Jeg fikk barn tidlig i livet og materielle ting var ikke viktig. Det er det fremdeles ikke.. Derfor ønsker jeg meg reise i gave nå som økonomien er mye bedre. Viktig å prate med partner hva man ønsker, da er sjansen større for å få det man ønsker.

Hadde blitt dritsur rett og slett. Med mindre dere har ekstremt dårlig økonomi. (Men selv da hadde jeg forventet at han hadde funnet på noe kreativt for å glede meg istedet).. 

Hadde det vært 39 årsdagen kunne jeg levd med det.., men til og med rundt år??

Anonymkode: 4227a...4c9

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Ikke hvis jeg hadde sagt det du sa. 

Blomst er blomst liksom. 😁😂😁

Blir helt overraska over hvor lave forventninger noen har til menn. Kommer det av dårlige erfaringer? "Menn er ikke tankelesere"... nei, det er ikke jeg heller. Men når mannen min sier "nye sokker eller fiskesluker hadde vært fint" når jeg spør ham om hva han ønsker seg til bursdagen sin, så gjør jeg en liten innsats for å finne noe mer moro å gi enn som så. Intellektet mitt oppfatter at han ikke kommer på noe annet å ønske seg, eller han mener det er for frekt å si at han ønsker seg noe som koster mye penger.

Helt ærlig: hvis en venninne kommer i 40-årslaget ditt med en ildtopp hun har kjøpt på Coop Extra til 50 spenn... hadde du ikke følt det LITT rart? Eller er det annerledes med kvinner, for de er selvsagt bedre tankelesere enn menn?

Anonymkode: aea4b...dd1

Herregud hvorfor er det så lave forventninger til mannfolk???

Selvsagt burde han ha omløp nok i hodet til å forstå at han kjøper en ordentlig bukett!!!

Anonymkode: c380b...ad7

Til og med mannen min som sjeldent leser i mellom linjene, hadde kommet med en bukett fra en blomsterforhandler. Hadde kanskje klinka på med noe ekstra som en kinotur, siden han selv synes blomster er dølle gaver ;)

Ja jeg hadde blitt skuffet, ingen tvil... 

Uansett! Gratulerer med 40 år :D!!!

2 timer siden, MrsRiddick skrev:

Synes det er mange her som kverulerer, "blomst er blomst" - bruker dere å gi en pakke twist til kollegaer i 40-årsdag? Ikke? Det her er RUND dato altså, ikke "vanlig" bursdag. Å kjøpe blomst fra dagligvaren, ikke en gang fra blomsterbutikken (sikkert for å spare tid og penger) er så upersonlig at jeg nesten ikke har ord. Jeg forstår at HI er skuffet. Ja, hun ønsket seg en blomst - da prøver man å finne ut hvilke blomster hun liker og gå til gartneri/blomsterbutikk for å velge blomst med omhu. Man drar ikke på Rema1000 og tar det første og beste til 50 kroner altså. 50 kroners gave i 40-årsdag til KONA? Hva bruker han å kjøpe til kompisene sine på slike dager?

Poenget mitt var at for enkelte mannfolk ER en blomst en blomst. 

Hi kunne sagt roser eller liljer. Man MÅ spesifisere hva man ønsker seg. 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt var at for enkelte mannfolk ER en blomst en blomst. 

Hi kunne sagt roser eller liljer. Man MÅ spesifisere hva man ønsker seg. 

Tull og tøys! Sist jeg sjekket hadde mannfolk også hjerne!

Anonymkode: c380b...ad7

En av de teiteste kildene til samlivsproblemer er mangelen på innfrielse av forventninger. Derfor må man alltid være tydelig på hva man forventer. Få ting er så urettferdig og urimelig som en kjæreste som ikke sier hva en forventer, og etterpå blir sur fordi en er skuffet.

Klargjør alltid forventninger. Ikke anta at andre skjønner hva du forventer dersom du ikke har vært tydelig. 

Anonymkode: 8bc0c...ffc

5 timer siden, Pashla skrev:

Jeg ønsker meg også blomster til bursdagene mine. Store, ekstravagante buketter med roser og liljer, som koster det hvite ut av øynene og er ledsaget av et fint kort med vakre ord på.

Men i manneverden, HI, så er en blomst bare en blomst, og han tok den første han så på coop... Skjønner godt at du ikke syns det var veldig romantisk. Foreslår at du bestiller en pompøs bukett pr. bud til deg selv, uten noe kort på, og later som om du trodde den kom fra ham. Kast deg om halsen på ham og si "tusen, tusen takk, elskede, du lurte meg nesten, men jeg SKJØNTE jo at den lille kjipe potteplantem bare var en spøk!"

Takkars mann😂 Men hadde vært morsomt om du gjorde det... ikke vet jeg hvorfor han kjøpte så billig blomst. Han bør jo fatte at det ikke er det beste valget til 40 års dagen... men igjen, kanskje ikke? Kanskje han trodde du elsket den. 🤔

Anonymkode: 434fa...b18

Altså... Når mannen din er i blomsterbutikk ,( hvis han ikke kjøpte den på rema da..) så ser han flotte vakre blomsterbuketter overalt. At han klarte å finne en ildtopp og tenke at : Wow! Denne blomsten blir kona glad for! Jeg blir litt matt. Jeg er ikke kravstor, men det pleier å koste en hundrings for noen roser feks som er et bedre alternativ. 

Men hey.. kanskje han tenkte at siden du liker rosa, så kommer du til å elske den ildtoppen. Menn altså 

Anonymkode: a05b3...0f4

Så sant dere ikke er på randen økonomisk så tenker jeg at selv en mann burde klare å tenke seg til at en potteplante til 59.90 ikke holder som gave når du runder førti. Og det på tross du sa du ønsker deg blomster. Trenger ikke å være tankeleser for å koble den altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...