Gå til innhold

Hvor mye gir du til veldedighet?

Anbefalte innlegg

(Siden jeg leser at folk har vesker til 65,000kr)

Jeg er alenemor med stram økonomi, men har i alle år donert 500kr per måned til et barnehjem i Asia. I tillegg jobber jeg som frivillig i perioder. Donerer også barnetøy, leker og sko til barnehjem.

Jeg bare lurer litt på hvilke mekanismer som er i bruk hos folk som bruker oppimot 100,000kr på en veske? 

Anonymkode: a6a9a...cf7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321214-hvor-mye-gir-du-til-veldedighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir ca 3-4000,- i året til veldedighet ifølge selvangivelsen. Gir til SOS- barnebyer, Kirkens nødhjelp, Blindeforbundet, LHL og litt til diverse andre. Pluss alt tomgods til Røde Kors lotteriet. 

Har lite vesker og sko, ingen verdt over 1200,- Bryr meg ikke om sånt. 

Anonymkode: 24119...813

Jeg er SOS fadder, gir 275 kr i måneden. Så gir jeg 100 kr i måneden til amnesty. Gir til andre iblant i løpet av året og. Gir og bort leker og klær osv. Jobber som frivillig for Røde Kors, og på en familieleir på sommeren. Jeg er enslig mor, med lav inntekt.

Anonymkode: f880b...d37

Gjest Antarctica

Fast trekk på 400 pr måned til Redd Barna. Tidvise donasjoner til andre (HAMU, Leger uten grenser, Redningsselskapet). 

Alle mine vesker er enten loppefunn eller bursdagsgaver, og jeg tror ikke engang bilen min kan være verd 65 K. Så jeg lever nok i en helt annen verden enn visse andre her...

Annonse

Gir når det er et eller annet i media som fanger oppmerksomheten min, eller når jeg får ulike katastrofe- meldinger på mobilen, samt at barnekreftforeningen får 1000kr fra hver av oss 4 i familien til jul. 

Jeg har som skrevet en Mulberry til 10- 12 000, samt flere Marc Jacobs, Modalu etc. 

Annonse

22 minutter siden, Evablaum skrev:

Hva så du der?

Hun har helt sikkert sett noe om hvordan bistandsmidler i en del organisasjoner blir brukt og hvor lite som kommer frem. Deretter er hun ute av stand til å skilne mellom disse og andre organisasjoner. 

Leger uten grenser feks er en av de organisasjonene som får mest ut av pengene sine. 

On 02/06/2017 at 11:52 AM, Anonym bruker said:

Jeg er alenemor med stram økonomi, men har i alle år donert 500kr per måned til et barnehjem i Asia. I tillegg jobber jeg som frivillig i perioder. Donerer også barnetøy, leker og sko til barnehjem.

Jeg bare lurer litt på hvilke mekanismer som er i bruk hos folk som bruker oppimot 100,000kr på en veske? 

Hvorfor kan man ikke bruke 100.000 på en veske om man kan og vil? Folk kjøper jo hus, biler, ferier og allslags luksus til langt mer enn det? Tenker at du gir kvinner et slags hovedansvar for å ta tak i verdens elendighet her. Dessuten slår ikke det ene det andre ihjel. Fattigdom og elendighet er et system man må få has på, det hjelper ikke å bare slenge inn penger til bistand hver måned.

Anonymkode: 603b9...ad7

Jeg sender ingenting til utlandet. Gir til organisasjoner jeg brenner for. 356kr til norske luftambulanse i året, og støtter kreftforeningen da dem kommer på døra. Gir en liten slant til frelsesarmen før jul. Hvorfor skal jeg sende penger til andre land? Da måtte det evt ha blitt et fadderbarn.

Anonymkode: f942f...5ce

På 2.6.2017 den 11.52, Anonym bruker skrev:

Opp mot 30 000 i året tror jeg. Som vi har på sånn fast avtalegiroer. Det Har aldri klart å gå forbi noen uten å si nei... Så gir vi i tillegg når det er noe spesielt. Og det er jo ganske ofte. Også noen hundrelapper til Romaen som sitter på hjørnet en gang i mnd. Og ofte rundt jul blir det noe vi støtter. 

Når det er sagt er jeg også veldig glad i ting da... Jeg er veldig opptatt av estetikk og vil gjerne ha et pent hjem og pene omgivelser og pene klær, osv. Vi kjøper ikke vesker til 65 000, men et par tusenlapper kan jeg kjøpe veske for. har litt over to gjennomsnittlige lønner å leve for.

Anonymkode: fd9bb...e8b

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Opp mot 30 000 i året tror jeg. Som vi har på sånn fast avtalegiroer. Det Har aldri klart å gå forbi noen uten å si nei... Så gir vi i tillegg når det er noe spesielt. Og det er jo ganske ofte. Også noen hundrelapper til Romaen som sitter på hjørnet en gang i mnd. Og ofte rundt jul blir det noe vi støtter. 

Når det er sagt er jeg også veldig glad i ting da... Jeg er veldig opptatt av estetikk og vil gjerne ha et pent hjem og pene omgivelser og pene klær, osv. Vi kjøper ikke vesker til 65 000, men et par tusenlapper kan jeg kjøpe veske for. har litt over to gjennomsnittlige lønner å leve for.

Oy, her var det mange feil 🙈 Har aldri klart å bare gå forbi noen og si nei, mente jeg ☺️

Jeg donerer alt av klær og utstyr vi vokser fra 

Jeg kjøper gatemagasinet 

Jeg støtter hjelp oss og hjelpe, ekstra i høytider som jul og påske 

Jeg støtter også et par lokale aktører som jobber mot hjemløse, rusmisbrukere o.l

Jet gir godt med penger en gang i året når skolen barna mine går på samler inn penger til et barnehjemprosjekt de støtter i Kambodsja. 

Jeg gir til aksjoner, som når russen, konfirmantene o.l har sine årlige bøsseaksjoner. 

Har aldri regnet på hva det blir i løpet av et år, men det blir en del 

Anonymkode: 97a81...334

Ga 8000 i fjor i faste trekk . Så kommer alt utenom som oppfordring på SMS, støtte til kreftforeningen, Syria etc 

Dyre vesker har jeg ikke. Jeg har riktignok 5 par skeethers  (Eller hva det heter) sko og de er for min lommebok dyre. Men de har jeg pga dårlig kropp. Tjener igrunn for lite til å kunne bruke flere tusen i året på veldedighet, men jeg tenker at jeg får bistå der jeg kan 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...