Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder meg veldig mye. Noen andre som har barn som holder på med hest?

Anonymkode: 90257...618

Skrevet

Hei :)

Vår jente holder på med hest, og vi kjøpte hest som kom til oss i fjor. Han er en familiehest, men det er datteren vår som tar det daglige ansvaret. Jeg har selv hatt hest i mange år da jeg var yngre, og jeg nyter å være i stallen og putle med hesten for meg selv. Det er også veldig koselig å være i stallen sammen med barna. Hest er best, altså :) Det er mye jobb, og et stort ansvar, men det er verdt det!

Anonymkode: 07b58...645

Skrevet

Vi har også hest, veldig koselig og veldig mye jobb!! Det koster oss mellom 15-20.000,- hver mnd i faste utgifter så heg synes egentlig det er litt for dyrt. 

Anonymkode: fe68b...9c6

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har også hest, veldig koselig og veldig mye jobb!! Det koster oss mellom 15-20.000,- hver mnd i faste utgifter så heg synes egentlig det er litt for dyrt. 

Oi. Hvordan kan det bli så dyrt. Her kommer det på 8-10000 avhengig av hvor mange privattimer de skal ha i mnd. 

Skrevet

Så moro, det står på ønskelisten her i huset også :) Både jeg og 10 åringen min rir, men siden jeg er alenemor med stram økonomi så går det ikke pr i dag. Jeg har to venninner som har hver sin stall og vi er så heldige at vi kan ri så mye vi vil gratis. 10 åringen får også mye gratis instruksjon og skal ta grønt kort ila sommeren. Hun elsker sprang, jo høyere jo bedre, dressuren er ikke like moro, men hun tar det også seriøst.

Med barn som blir stadig flinkere så blir det uansett ikke lett å finne en god konkurranseponni til rimelig pris, så vi er jo glade for å kunne hjelpe til i stallen, ri og kose oss selv om ingen av hestene er våre. Det hyggeligste med det hele er at det er godt miljø i begge stallene, ingen sure fjes og alle er hjelpsomme og hyggelige :) 

Anonymkode: bd7fc...05f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så moro, det står på ønskelisten her i huset også :) Både jeg og 10 åringen min rir, men siden jeg er alenemor med stram økonomi så går det ikke pr i dag. Jeg har to venninner som har hver sin stall og vi er så heldige at vi kan ri så mye vi vil gratis. 10 åringen får også mye gratis instruksjon og skal ta grønt kort ila sommeren. Hun elsker sprang, jo høyere jo bedre, dressuren er ikke like moro, men hun tar det også seriøst.

Med barn som blir stadig flinkere så blir det uansett ikke lett å finne en god konkurranseponni til rimelig pris, så vi er jo glade for å kunne hjelpe til i stallen, ri og kose oss selv om ingen av hestene er våre. Det hyggeligste med det hele er at det er godt miljø i begge stallene, ingen sure fjes og alle er hjelpsomme og hyggelige :) 

Så heldige dere er😃  Det høres jo ut som om det er nesten like bra som å ha egen hest. Forskning viser jo at hestejenter greier seg veldig bra. Det er sprang som er mest populært her og v

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så heldige dere er😃  Det høres jo ut som om det er nesten like bra som å ha egen hest. Forskning viser jo at hestejenter greier seg veldig bra. Det er sprang som er mest populært her og v

Ja, jeg føler av og til at vi skummer fløten, men vi hjelper også mye til. Jeg koser meg med stallarbeidet og ikke minst sette seg i solveggen etterpå og skravle med en kaffekopp, mens ungene gjør klar ponniene sine :) Beste hobbyen i verden.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg føler av og til at vi skummer fløten, men vi hjelper også mye til. Jeg koser meg med stallarbeidet og ikke minst sette seg i solveggen etterpå og skravle med en kaffekopp, mens ungene gjør klar ponniene sine :) Beste hobbyen i verden.

Skravler ikke med kaffekoppen da ;) 

Skrevet

Gratulerer! Hadde hest selv når jeg var ung og har alltid håpt å få hestejenter/gutter, men guttene mine liker bare ting med hjul viser det seg. Kos dere med det nye familiemedlemmet :)

Anonymkode: b7439...79f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer! Hadde hest selv når jeg var ung og har alltid håpt å få hestejenter/gutter, men guttene mine liker bare ting med hjul viser det seg. Kos dere med det nye familiemedlemmet :)

Anonymkode: b7439...79f

Det er hjul på roadcarten min... :-p

Anonymkode: 7cdcd...855

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi. Hvordan kan det bli så dyrt. Her kommer det på 8-10000 avhengig av hvor mange privattimer de skal ha i mnd. 

Stallplass med mat koster mellom 6-7000,-. Privattimer ca 3500,-. Sko hver 8 uke 2000,-. Stevner og stevnehjelp, 1-2 ganger i mnd koster alt fra 1000-5000,- pr gang. Veterinær, hesteavgift, rytteravgift, FEI pass (hvert 4 år) osv utgjør noen hundrelapper i mnd. Det går aldri en mnd uten at det brukes noen rusen enten på utstyr til hest eller rytter (hjelm, sikkerhetsvest, bukser, stevnejakker,hansker, ridesokker etc etc). Sommerbeite 4500,-. Transport til og fra stevner alt fra 500-2000,-. I tillegg kommer jo hotellovernattinger/ restaurantbesøk osv når man er på stevne men det har jeg ikke regnet med.😩

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Stallplass med mat koster mellom 6-7000,-. Privattimer ca 3500,-. Sko hver 8 uke 2000,-. Stevner og stevnehjelp, 1-2 ganger i mnd koster alt fra 1000-5000,- pr gang. Veterinær, hesteavgift, rytteravgift, FEI pass (hvert 4 år) osv utgjør noen hundrelapper i mnd. Det går aldri en mnd uten at det brukes noen rusen enten på utstyr til hest eller rytter (hjelm, sikkerhetsvest, bukser, stevnejakker,hansker, ridesokker etc etc). Sommerbeite 4500,-. Transport til og fra stevner alt fra 500-2000,-. I tillegg kommer jo hotellovernattinger/ restaurantbesøk osv når man er på stevne men det har jeg ikke regnet med.😩

Og forsikring.. det kommer jo helt ann på hvor dyr hest man har..

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og forsikring.. det kommer jo helt ann på hvor dyr hest man har..

Mye dyrere hos deg da ser jeg. Her koster stallplass inkl alt 4200, sko 800-1200, så det er nok noe forskjellig fra sted til sted. Har bare tenkt å bruke ca 150000 , så vi kommer ikke til å kjøpe så dyr ponni/hest i første omgang. 

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge det er greit for de, og at dere ikke bruker deres tid med hestene. Og at dere hjelper til med stall arbeid, måker møkk osv. Er vel det greit 

Anonymkode: 21bee...5aa

• 2 uker senere...
Skrevet
På 2.6.2017 den 17.13, Anonym bruker skrev:

Mye dyrere hos deg da ser jeg. Her koster stallplass inkl alt 4200, sko 800-1200, så det er nok noe forskjellig fra sted til sted. Har bare tenkt å bruke ca 150000 , så vi kommer ikke til å kjøpe så dyr ponni/hest i første omgang. 

Hvordan skal dere kunne kjøpe hest, utstyr og betale på stallplass for bare 150.000,-?? Hvis dere betaler 8000-10000 i mnd holder jo ikke det til mer enn utgiftene i litt over ett år?? (Uten utgiftene til kjøp av hest og utstyr). Vi hadde ikke noe utstyr fra før og måtte handle utstyr for mellom 100-150.000,-! Husk alt dere trenger, det blir myyyyye penger!!

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal dere kunne kjøpe hest, utstyr og betale på stallplass for bare 150.000,-?? Hvis dere betaler 8000-10000 i mnd holder jo ikke det til mer enn utgiftene i litt over ett år?? (Uten utgiftene til kjøp av hest og utstyr). Vi hadde ikke noe utstyr fra før og måtte handle utstyr for mellom 100-150.000,-! Husk alt dere trenger, det blir myyyyye penger!!

Pengepresset i denne sporten tar helt av....

Jeg har og hest, utstyret hans ligger kanskje på 30-40 000 og Da tar jeg hardt i. (Har til og med freejump på salen til datteren min 🤣🤣)

Det trenger faktisk ikke hete Kingsland, ps, micklem, horseware osv for å være mere enn godt nok.

Vi stoppet på en bensinstasjon og møtte der noen som var på vei til stevne. De 2 jentene trasket rundt i klær til 10 000 pluss, og da snakker vi ikke om klærne de skulle bruke i selve konkurransen....

Hi: kos dere med hesten. Ja det er en dyr sport, men den trenger ikke gjøre den enda dyrere enn nødvendig.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg skulle kjøpt nytt alt utstyret jeg har per i dag hadde jeg kommet opp i ca 30 000 kr. Jeg har alt jeg trenger. Har hatt hesten i mange år, så jeg vet at jeg ikke kommer til å bli overrasket over noe som plutselig mangler. Det er forøvrig fult mulig å ligge på langt under 8-10000 i mnd, min kommer på ca 5.500. Men det spørs selvsagt på hva slags stall man velger, hvor mye man gjør selv, og generelle priser i området. 

Anonymkode: 7cdcd...855

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har tenkt å bruke det på å kjøpe selve hesten. Alt utstyr fikk vi med for 12000. 

Skrevet

Jeg betaler 1500 for stallplass inkl. grovfôr til min. Kraftfôr kommer på ca 400 i mnd, og hovslageren skor gratis mot en gjentjeneste. Utstyret mitt med to saler og sele + vogn koster 25 000 til sammen, kjøpte alt brukt. Har nettopp investert i to nye dekken til 1500pr stk, men da vet jeg det holder lenge. 

Betaler 800 i mnd for instruksjon en gang i uka, og har alt av stevner veldig lokalt, så blir ikke mange hundrelapper pr mnd for det. 

Jeg interesserer meg ikke for merkeklær osv, bruker utstyr som er komfortabelt for meg og hesten. 

Kunne selvfølgelig satt hesten på en stall med ridehus osv til 2000kr mer i mnd, men det hadde gått såpass ut over utetiden  hans at det er uaktuelt.  Vi kjører heller til hallen på vinterstid og trener. 

Anonymkode: f1be8...8ff

Skrevet

Jeg føler meg heldig. Betaler 1000 kr i mnd for leie av tom boks. Stalleier forer ved lunsj og ved midnatt. Utslipp og innslipp deler vi leietakere på. Ridebane har vi ved stallen.

Betaler ca 400 år mnd for grovfôr og kanskje 2-300 i kraftfôr og det samme i spon. Smeden tar rundt 1000 år gang inkludert nye sko. (Mindre dersom skoene kan brukes om igjen)

Så hesten min koster meg rundt 2500 i mnd.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...