Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde min første legetime forrige uke hvor det ble regnet frem termin 3.januar. Kjempespennende! :D

..men må si jeg ble tatt litt på sengen av dette med jordmor.. jeg trodde dette var noe man fikk "tildelt" ved sykehuset, jeg (venter min første, om det ikke var klart nok. hehehe). 
Men så skal man skaffe seg privat? Jeg fikk beskjed fra legen min at jeg må bare google jordmortjenester? What? Blir det ikke fryktelig dyrt med jordmor som driver privat? Blir den jordmoren man skal snakke med også med hele veien til fødsel? Helt forvirra.. 

Holder til i Sandnes-Stavanger området forresten, så om noen har noen gode tips så tar jeg i mot de med glede :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144321042-forvirring-ang-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kun jordmor for å gå til kontroller, du kan velge om du vil gå til lege, jordmor eller begge deler. På føden får du selvfølgelig bare den jordmoren som er på vakt når du kommer inn, ingen stress! :) Helsestasjonen er en fin plass å gå til jordmor under graviditeten, og gratis :)

Anonymkode: 8c201...82e

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er kun jordmor for å gå til kontroller, du kan velge om du vil gå til lege, jordmor eller begge deler. På føden får du selvfølgelig bare den jordmoren som er på vakt når du kommer inn, ingen stress! :) Helsestasjonen er en fin plass å gå til jordmor under graviditeten, og gratis :)

Åååååå! Jeg fikk inntrykk av at jeg MÅTTE ordne meg privat-jordmor, jeg.. 
Hva skal man med jordmortimer OG legetimer? Vet du? :sjenert:

Legen sjekker at alt er bra med dere, jordmor gjør det samme, men snakker også mye om fødsel, den første tiden og amming ++ jeg valgte å gå til begge med første, men kun lege med nummer to, nå med nummer tre tenker jeg også kun å bruke legen, syns det var greit sist gang. Der kommer selvfølgelig også an på hvilkennlege du har osv. 

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Legen sjekker at alt er bra med dere, jordmor gjør det samme, men snakker også mye om fødsel, den første tiden og amming ++ jeg valgte å gå til begge med første, men kun lege med nummer to, nå med nummer tre tenker jeg også kun å bruke legen, syns det var greit sist gang. Der kommer selvfølgelig også an på hvilkennlege du har osv. 

Åja. Takk :)
Da ser jeg litt an. Legen sa nemlig at jeg ikke trengte å snakke med noen jordmor før rundt uke 20-22. :P

Jeg skal ta første kontrollen til fastlegen og resten til jordmor. Egentlig mest for å gjøre det effektivt. De gangene jeg skal til lege, så er det ca 45min venting.. de gangene jeg har vært til jordmor har døra stått åpen når jeg har kåmmet:)

Annonse

På 31.5.2017 den 20.33, Togepi skrev:

Åååååå! Jeg fikk inntrykk av at jeg MÅTTE ordne meg privat-jordmor, jeg.. 
Hva skal man med jordmortimer OG legetimer? Vet du? :sjenert:

Her går jeg til begge deler. Legen min følger meg opp på det medisinske, mens Jm og jeg prater mer om følelser og praktikaliteter rundt fødsel (traumatisk første fødsel, skal ha hjemmefødsel nå). De to utfyller hverandre , føler jeg :) 

på hs her er Jm gratis, men vet om mange som velger privat da dekningen ikke er like god over hele landet. 

Litt om sv.skaps oppfølging: https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...