Gå til innhold

Jeg har skaffet meg vaskehjelp bak mannens rygg

Anbefalte innlegg

Eg regner nesten med at du traller. En ting er at det koster penger og at du slipper en fremmed inn i huset uten at noen av dere er hjemme. (Du vet at du ikke får noe på forsikringen om vaskehjelpen stjeler.) Hadde manne min gjort det hadde jeg blitt rasende, men det hadde gått over.

At han med vilje hadde begått skatteundragelse ville jeg hatt vanskeligere for å godta. Det er direkte motbydelig.

Anonymkode: a3b27...360

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eg regner nesten med at du traller. En ting er at det koster penger og at du slipper en fremmed inn i huset uten at noen av dere er hjemme. (Du vet at du ikke får noe på forsikringen om vaskehjelpen stjeler.) Hadde manne min gjort det hadde jeg blitt rasende, men det hadde gått over.

At han med vilje hadde begått skatteundragelse ville jeg hatt vanskeligere for å godta. Det er direkte motbydelig.

Nei jeg traller ikke. Hun vasker hos halve nabolaget her så tviler på at hun stjeler. Uansett skal jeg legge bort smykker o.l 

Det går nok helt fint 👍 

H.i

Anonymkode: bed5f...6a3

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg traller ikke. Hun vasker hos halve nabolaget her så tviler på at hun stjeler. Uansett skal jeg legge bort smykker o.l 

Det går nok helt fint 👍 

H.i

Jeg syns det høres koselig ut at du traller, jeg. Det er for lite tralling i verden for tiden. 

Anonymkode: 3f6dc...00e

Jeg syns det høres koselig ut at du traller, jeg. Det er for lite tralling i verden for tiden. 

Ja helt enig! Trolling er jo noe helt annet. Anonym mente jo at jeg trallet. Noe jeg ikke gjør 😄😄 

H.i

Vi har fått oss vaskehjelp og! Vi begynte med hver uke, men ser at vi kan gå ned til annenhver. Fyttikatta så herlig det er! Hun kommer om fredagen, og vi kommer hjem til et strøkent hus. 

Det er verd hver eneste krone spør du meg. Og det er mye lettere å holde det når man får den hjelpen innimellom. 

Vi har gjennom et byrå. 

Anonymkode: b4500...21c

• 3 år senere...
På 30.5.2017 den 22.53, Anonym bruker skrev:

Men da må denne mannen begynne å vaske. Det er bare å lette på ræva og bidra. Når han ikke ønsker å bidra, må han godta at tjenesten settes bort til andre. Rart at ingen reagerer at man ansetter snekker, rørlegger, maler, elektriker osv for å fikse huset, men å ansette noen for å vaske er visst helt gærent. Er det fordi det er "kjerringplikt" å vaske?

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke enklere med robotstøvsuger?

Anonymkode: da73d...bfc

Hvordan kan en robotstøvsuger erstatte vasking? 🤔 Slike tar støv og smuler der den har tilgang til å rulle. Utover det gjør den ikke rent. Tar den toalettskålen, servanter og benker og trapper og vindu og vasking av gulv? 

Nei nettopp.... 🥴

Anonymkode: bfd15...46c

På 30.5.2017 den 21.05, Anonym bruker skrev:

Nei han mener det er bortkastede penger men nekter begge deler. Han skulle egentlig pusse opp rommet til minstemann men endte opp med å sette det bort, svart, så vi er jo like ille begge to.

image.jpeg

Men seriøst, HI. Bare informer mannen om at du hyrer inn vaskehjelp. Og sleng den oppussingen i fleisen på ham om han synes det er "unødvendig". Hvis han selv ikke klarer å sette av tid til et engangsprosjekt som å pusse opp et stakkars lite soverom, har han ingenting med å diktere hva du skal ha tid til.

Endret av Mostly Harmless
På 30.5.2017 den 22.43, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt vanlig og naturlig at den som er hjemme tar seg av det meste av det daglige husarbeidet. 

Eh. Nei. Man har ikke permisjon for å være den andres hushjelp og ta seg av oppgaver som andre voksne i huset vanligvis klarer ved siden av jobb. Man har permisjon fordi man trenger å fokusere på babyen og på å lande igjen i egen kropp etter den påkjenningen svangerskap og fødsel er.

Anonymkode: 18ac6...38d

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan en robotstøvsuger erstatte vasking? 🤔 Slike tar støv og smuler der den har tilgang til å rulle. Utover det gjør den ikke rent. Tar den toalettskålen, servanter og benker og trapper og vindu og vasking av gulv? 

Nei nettopp.... 🥴

Anonymkode: bfd15...46c

Mange robotstøvsugere vasker gulv ja... 🙄 

Anonymkode: 5836f...f22

Annonse

På 30.5.2017 den 20.40, Anonym bruker skrev:

Skjønner deg godt :) Det er til stor hjelp at noen vasker hele huset annenhver/tredjehver uke. Jeg er likevel langt fra arbeidsledig på husarbeidfronten, men det er definitivt lettere å holde huset rent og ryddig når det ikke er så lenge mellom hver gang hele huset blir vasket. Det er en lettelse. Verdt hver krone. 

Anonymkode: 39b42...bb0

Det er rett å slett latskap. Du burde være flau. 

Anonymkode: e5658...b83

Det er rett å slett latskap. Du burde være flau. 

Anonymkode: e5658...b83

Du vet at det er en 3 år gammel tråd som er blitt bumpet av en helt ny bruker, kun for å kunne drive med reklame?

Anonymkode: 05163...841

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...