Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #1 Skrevet 28. mai 2017 Er det plass? Og hvilke seter har dere? Vi vurderer en 2015-modell, men venter nr 3 til høsten. Så det må være plass til en nyfødt, en 2-åring og en 6-åring. Pluss vogn. Anonymkode: 631db...e33
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #2 Skrevet 28. mai 2017 Tror ikke det er mulig altså... Anonymkode: 43445...67b
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tror ikke det er mulig altså... Anonymkode: 43445...67b Har du prøvd? Har hørt fra flere at det går, men vil gjerne ha konkrete eksempler på hvilke seter o.l. HI Anonymkode: 631db...e33
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 Har plass til to britax beltestoler i vår og ikke prøvd presse noe i mellom dem men det er ikke store bilen altså. Du skal ha en liten og nett vogn da isåfall . Er ikke så stor den bilen. Anonymkode: 6345f...923
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #5 Skrevet 28. mai 2017 Mulig det går med en britax max way i midten, en smal beltestol bak sjåfør og en babystol festet med belte bak passasjer. Anonymkode: 5dc9b...c40
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #6 Skrevet 28. mai 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mulig det går med en britax max way i midten, en smal beltestol bak sjåfør og en babystol festet med belte bak passasjer. Anonymkode: 5dc9b...c40 Har hørt det samme, men på et tidspunkt vil jo minste måtte over på sete nr 2 og. Anonymkode: 631db...e33
It's all about me Skrevet 28. mai 2017 #7 Skrevet 28. mai 2017 Det er mulig å stille tre seter ved siden av hverandre, men ikke mulig å komme til beltene for å feste dem. Eneste muligheten er å sette ett sete foran. Har tre barn og Leaf som nr. 2 bil, så har prøvd. Når en er ute av sete og to sitter i beltestol går det derimot supert.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 Har man tre barn så må man ha kjøretøy deretter. Du kan ikke mene å kjøre i en liten blikkboks med et trillebårhjul i hvert hjørne, og med en ørliten strikkmotor? Du må ha BIL, den minste med plass for tre barn bak, er vel Ford Mondeo. Anonymkode: dd6fc...1fb
klg,2 boys now:) Skrevet 29. mai 2017 #9 Skrevet 29. mai 2017 Du kan ikke presse 3 bilstoler i en så liten bil.en ting om du faktisk greier fysisk å presse de inn,men tenk om dere kræsjer.grøss.enn skal ikke sitte trengt inni en bil,det er livsfarlig.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #10 Skrevet 29. mai 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Har hørt det samme, men på et tidspunkt vil jo minste måtte over på sete nr 2 og. Anonymkode: 631db...e33 Da kan du prøve å bytte ut babystolen med minikid. Om det ikke går kan man ha 2/3åringen fremme i en bakovervendt two way. Sånn ville nok jeg gjort det ihvertfall. Anonymkode: 5dc9b...c40
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #11 Skrevet 29. mai 2017 Takk for svar. Om det blir for trangt er det såklart ikke aktuelt, da kjøper vi 7-seter. Eldste barnet er her kun på helg, men vi må jo ha plass til alle på en ok måte og at alle er forsvarlig sikret i gode seter. Vi ønsker helst ikke å bruke en formue på bil, da vi sparer til hus, men må vi så må vi. Har en passat stv pr nå, men det er vel bedre plass i den enn en leaf. Ønsker å kjøpe el-bil, men med 7-seter må vi nok vente med el og fortsette med bensin/diesel noen år. Det var ikke så mye å velge i i vår prisklasse blant elbilene med tålig bra rekkevidde. Hi Anonymkode: 631db...e33
It's all about me Skrevet 29. mai 2017 #12 Skrevet 29. mai 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Har man tre barn så må man ha kjøretøy deretter. Du kan ikke mene å kjøre i en liten blikkboks med et trillebårhjul i hvert hjørne, og med en ørliten strikkmotor? Du må ha BIL, den minste med plass for tre barn bak, er vel Ford Mondeo. Anonymkode: dd6fc...1fb Du har aldri kjørt en Leaf ser jeg, bare sett de på avstand. For det går ikke med tre barneseter i den, det er det derimot mange store biler det ikke går i heller. Ellers er Leafen verken en liten blikkboks eller har trillebårhjul (tror du blander med noen andre små el-biler). Og den har heller ikke strikkmotor, den er faktisk utrolig kjapp. Leaf er en super bil, du burde prøve en
Fullthus Skrevet 23. juli 2017 #13 Skrevet 23. juli 2017 Vi har Leaf som eneste bil, og 3 barn på 3, 5 og 7. Det går såvidt (vanskelig å få på beltene, men det var det jo også i Volvo v70...) Det finnes vist en belteforlenger å få kjøpt på eBay, men vi klarer oss uten. Trikset er to cybex solution x2 på sidene (går såvidt med isofix hvis man knøler litt, helt fint uten) og en britax highway med hevekloss i midten. Da blir "beltehornene" under den bakovervendte. Litt mer spent på å få inn 3 forovervendte...men da får evt en sitte foran til eldstemann er ferdig med stol. Skal prøve hos diverse bilstol forhandlere først...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #14 Skrevet 23. juli 2017 På 29.5.2017 den 9.34, It's all about me skrev: Du har aldri kjørt en Leaf ser jeg, bare sett de på avstand. For det går ikke med tre barneseter i den, det er det derimot mange store biler det ikke går i heller. Ellers er Leafen verken en liten blikkboks eller har trillebårhjul (tror du blander med noen andre små el-biler). Og den har heller ikke strikkmotor, den er faktisk utrolig kjapp. Leaf er en super bil, du burde prøve en Nei takk, jeg foretrekker bil. Ordentlig bil. Ikke en liten lekebil. Anonymkode: dd6fc...1fb
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #15 Skrevet 23. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei takk, jeg foretrekker bil. Ordentlig bil. Ikke en liten lekebil. Anonymkode: dd6fc...1fb Hva er ordentlig bil da? Anonymkode: d1332...073
It's all about me Skrevet 23. juli 2017 #16 Skrevet 23. juli 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei takk, jeg foretrekker bil. Ordentlig bil. Ikke en liten lekebil. Anonymkode: dd6fc...1fb Vanlig uttalese fra de uvitende, det går helt greit. Ha en fin kveld
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #17 Skrevet 23. juli 2017 Et par tonn bil med stor dieselmotor. 150 hk er minimum. Jeg ønsker meg en sånn: https://www.finn.no/99049768 Anonymkode: dd6fc...1fb
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #18 Skrevet 23. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et par tonn bil med stor dieselmotor. 150 hk er minimum. Jeg ønsker meg en sånn: https://www.finn.no/99049768 Anonymkode: dd6fc...1fb Kondolerer. Jeg kjører en EL-bil med 539 hk som stikker ifra den på 1 2 3. 0-100 på 3.4 sekunder. Trekker et par tonn på henger gjør den også. Og når du slanker lommeboka på bensinstasjonen, ler jeg hele veien hjem. Trenger ikke være diesel-monster for å være god bil. Diesel-monster er sååå last year Anonymkode: 16fd1...be6
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #19 Skrevet 23. juli 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kondolerer. Jeg kjører en EL-bil med 539 hk som stikker ifra den på 1 2 3. 0-100 på 3.4 sekunder. Trekker et par tonn på henger gjør den også. Og når du slanker lommeboka på bensinstasjonen, ler jeg hele veien hjem. Trenger ikke være diesel-monster for å være god bil. Diesel-monster er sååå last year Anonymkode: 16fd1...be6 Jeg skal bruke bilen på fjellet, og på fjellet om vinteren også. Da trengs det store hjul, firehjulsdrift, lavserie og ikke minst en motor som tåler kulde. Fart er jeg ikke opptatt av. Jada, jeg vet det ikke er moteriktig å kjøre skikkelig tung, god og trafikksikker bil, men moteriktig har jeg aldri vært. Jeg holder meg til dieselbil enn så lenge, inntil el-bilene kommer med en modell som både er stor nok, med god nok rekkevidde og til en riktig pris. Den finnes ikke foreløpig, i alle fall ikke i Norge. Anonymkode: dd6fc...1fb
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #20 Skrevet 23. juli 2017 Vi har Nissan leaf, og det er en ordentlig bil. Tenker ikke over at det er el bil før en kjører. Hører jo ikke at bilen går🙈 De som utaler seg at den er en blikkboks, bør kanskje prøve en først. Bagasjerommet er stort. Vi har TFK vogn, og den går uten problemer, selv med bag. Får plass til mere i tillegg. 3 bilstoler bak, blir nok for trangt. Vi har 2, og det er god plass. Har kjørt med 3 bak, men da den ene uten bilstol. ( ungdom) En fantastisk god bil, men passer nok ikke for 3 bilstolbarn. Men der er det mange andre biler som sliter også. Vi har leafen som bil 2, men den blir brukt mest😍 Hatt leaf i 3 år nå.. Anonymkode: fd878...b18
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #21 Skrevet 23. juli 2017 På 5/28/2017 den 23.22, Anonym bruker skrev: Er det plass? Og hvilke seter har dere? Vi vurderer en 2015-modell, men venter nr 3 til høsten. Så det må være plass til en nyfødt, en 2-åring og en 6-åring. Pluss vogn. Anonymkode: 631db...e33 Har ikke Nissan Leaf, men har erfaring med liten bil. Du skrur av airbagen, og setter ene ungen i framme 👍 Antar at en el-bil er en kortdistanse bil, og at du skjeldent har med andre voksne? Og at de gangene mannen er med, du eller han kan sitte bak. Hadde valgt en liten vogn, Mac Larren paraplytrille eller noe sånt. Anonymkode: 11159...730
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #22 Skrevet 23. juli 2017 Hi her. Vi bestemte oss for å droppe leaf, det blir for upraktisk med så dårlig plass. Det blir nok en eller annen 7-seter vi går for, må ha plass til 3 bilstoler, 2 voksne og søskenvogn (city select). Vi har en passat stv fra før så neste bil blir hovedbil og da nytter det ikke med trang leaf fant vi ut. Anonymkode: 631db...e33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå