Gå til innhold

Skal si opp jobben - hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva skriver man i et oppsigelsesbrev? Hvis jeg vil gjøre det kort og enkelt? 

Jeg har heller ikke lyst å informere "gamle" arbeidsgiver om at jeg har fått ny jobb og hvor.. Har ingen klausul på karantene/konkurranse eller noe i kontrakten min så det er ikke noe problem der. Hva skal jeg si hvis han spør? Arbeidsgiver har behandlet meg utrolig dårlig hele veien, og jeg har ikke noe ønske om å informere han om noe som helst, eller å "si noen pene ord", men jeg ønsker å være høflig og oppføre meg skikkelig.

Anonymkode: acbf8...300

Fortsetter under...

Skrevet

jeg sier herved opp min stilling hos XXX. med min oppsigelse vil jeg jobbe mine vakter ut nestkommende mnd. Takk for xx år hos dere.. 

Anonymkode: 03705...6b8

Skrevet

"Jeg, Kari Hansen, sier herved opp min stilling som administrerende direktør i Firmanavn. Min siste arbeidsdag blir fredag 30.juni.

Med vennlig hilsen

Kari Hansen"

Det med siste arbeidsdag trenger du ikke å ha med. Har du hatt en fin tid i firmaet kan du selvfølgelig gjerne slenge på et eller annet av typen: "Jeg takker for den fine / lærerike / etc tiden i firmaet " , "Jeg slutter fordi jeg har fått en ny jobb som jeg ikke kan takke nei til" eller et eller annet hyggelig. Men strengt talt er det eneste du trenger å skrive at du sier opp stillingen din. 

Skrevet

Hva du skal si om han spør? Ingenting. "Jeg har bestemt meg for å slutte"  - Ja, men hvorfor? "Jeg har bestemt meg for å slutte" Jeg men hva skal du gjøre da? (Det har for &%¤#% ikke du noe med) Men det er det vel egentlig like greitt å ikke si, så gjenta til det kjedsommelige "Jeg har bestemt meg for å slutte (så får vi se hva jeg gjør videre)

Skrevet

Takk dere :) da er det gjort :P han spurte ikke om ny jobb og hadde ikke tid til å prate heldigvis ^^ tok ikke med det med siste arbeidsdag siden jeg har permisjon som strekker seg et godt stykke forbi oppsigelsestiden min :)

Anonymkode: acbf8...300

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...