Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #1 Skrevet 26. mai 2017 Fjerde bitemerket og en av de ansatte forsnakket seg og sa hvem det var. To av bitemerkene var stygge, hull i hud og blødning. Den ansatte sa at det stadig var konflikter mellom de. Mitt barn har ennå ikke bitt tilbake, men det er vel bare et spørsmål om tid. Er det egentlig lov? Å røpe hvem det er? Jeg merker at jeg har blitt påvirket av det. Ikke at jeg hater ungen, men er de på lekeplassen så går jeg heller til neste. Vet jeg er teit nå så stålsetter meg for stygge tilbakemeldinger. Anonymkode: 2ecac...1e9
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #2 Skrevet 26. mai 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fjerde bitemerket og en av de ansatte forsnakket seg og sa hvem det var. To av bitemerkene var stygge, hull i hud og blødning. Den ansatte sa at det stadig var konflikter mellom de. Mitt barn har ennå ikke bitt tilbake, men det er vel bare et spørsmål om tid. Er det egentlig lov? Å røpe hvem det er? Jeg merker at jeg har blitt påvirket av det. Ikke at jeg hater ungen, men er de på lekeplassen så går jeg heller til neste. Vet jeg er teit nå så stålsetter meg for stygge tilbakemeldinger. Anonymkode: 2ecac...1e9 synes det er lov, ja, absolutt... Da en unge klippet håret til barnet mitt sa ikke barnehagen hvem det var. Da ble jeg sur. Heldigvis var moren oppegående og kom og sa unnskyld!!!! Hva tror barnehagen, egentlig!? Anonymkode: 264f0...622
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 I skolen skal de informere om hvem som krenker. Ser det er større behov for å beskytte de små i barnehage, men det er da ikke krise. De fleste barnehage barn kan snakke, og barnet ditt kunne jo fortalt det selv. Anonymkode: aa108...aed
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 Barnehagen har ikke lov til å si hvem som har bitt nei. De har ikke lov til å fortelle noe om andre barn til foreldre. jeg skjønner at du over ble sur for at det håret ble klippet, men barnehagen hadde ikke lov til å fortelle det. Og hva hadde du tenkt å gjøre om du hadde fått vite det? Anonymkode: 1e107...64a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #5 Skrevet 26. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Barnehagen har ikke lov til å si hvem som har bitt nei. De har ikke lov til å fortelle noe om andre barn til foreldre. jeg skjønner at du over ble sur for at det håret ble klippet, men barnehagen hadde ikke lov til å fortelle det. Og hva hadde du tenkt å gjøre om du hadde fått vite det? Anonymkode: 1e107...64a Bedt barnet mitt si til barnet at hn ikke skal gjøre sånt, neste gang. Dette har vært et problem i barnehagen. Men ja - ungene sier det selv. Anonymkode: 264f0...622
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 Jeg synes det er en idiotisk regel, at jeg ikke får vite hvem som har gjort barnet mitt vondt. Bare fordi barnet mitt er for lite til å fortelle det selv. Så skal jeg som mor gå rundt og ikke vite. Mens barnet mitt er redd for et annet barn så kan jeg komme til å plassere mitt barn rett oppi en situasjon hn er redd for, uten mulighet til å hjelpe. Anonymkode: 2c996...504
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #7 Skrevet 26. mai 2017 Det er en idiotisk regel. Det er ikke sikkert at det faktisk er en regel, det kan være at barnehager misforstår reglene om taushetsplikt. Anonymkode: aa108...aed
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #8 Skrevet 26. mai 2017 Barnet vårt ble kloret til blods i ansiktet mange ganger. Jeg syns det var fint at barnehagen sa hvem det var. Jeg så det skjedde rett forran meg også. Mamman til dette barnet kalte inn til møte med alle foreldrene. Vi var syke og kunne ikke komme, så jeg vet ikke bakgrunnshistorien. Jeg skjønner det er vanskelig å se dette barnet, man vil jo beskytte sitt eget. Men! Jeg har aldri unngått dette barnet, jeg har heller vært blid og hyggelig og snakket med barnet om løst og fast. Anonymkode: 810bf...abe
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #9 Skrevet 26. mai 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er en idiotisk regel. Det er ikke sikkert at det faktisk er en regel, det kan være at barnehager misforstår reglene om taushetsplikt. Anonymkode: aa108...aed Det er ikke en idiotisk regel. Det er snakk om personvern. Det finnes mange gale foreldre som vil kjøre personlig vendetta mot et barn som har klort deres barn ved et par anledninger. Derfor skjermes barnet. I vår barnehage var det slik at mitt barn ble utestengt fra all lek av to andre jenter som var "dronninger" i gjengen. Hun utagerte på grunn av det og har klort/slått noen av barna som utestengte henne fra lek. Barnehageansatt plapret til alle at det var hun (selv om hun også fikk mye av skylda for noe andre barn gjorde i tillegg til det hun selv gjorde). Resultatet ble at ingen kom i bursdagen hennes, og foreldre sa ikke fra at de ikke kommer og der satt vi med ferdig dekket bord til 10, kaker, brus og pizza, alene. Dette var i januar, nå har jenta mi blitt en helt annen jente - hun utagerer ikke lenger fordi pedleder i barnehagen fikk de to "dronningene" til å skjerpe seg, og nå blir hun inkludert i lek. Hun er annerledes også hjemme. Hvis den barnehageansatte (som jeg har sendt klage på) ikke fortalte alle de andre foreldre at min unge var et troll, ville hun ha sluppet ydmykelsen på bursdagen sin. Et par foreldre sa unnskyld i ettertid, men det hjelper ikke nå. At hele gruppa på 10 barn uteble uten at NOEN av foreldrene ga beskjed i forkant, synes jeg er uhørt. Anonymkode: c7170...6fc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #10 Skrevet 26. mai 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke en idiotisk regel. Det er snakk om personvern. Det finnes mange gale foreldre som vil kjøre personlig vendetta mot et barn som har klort deres barn ved et par anledninger. Derfor skjermes barnet. I vår barnehage var det slik at mitt barn ble utestengt fra all lek av to andre jenter som var "dronninger" i gjengen. Hun utagerte på grunn av det og har klort/slått noen av barna som utestengte henne fra lek. Barnehageansatt plapret til alle at det var hun (selv om hun også fikk mye av skylda for noe andre barn gjorde i tillegg til det hun selv gjorde). Resultatet ble at ingen kom i bursdagen hennes, og foreldre sa ikke fra at de ikke kommer og der satt vi med ferdig dekket bord til 10, kaker, brus og pizza, alene. Dette var i januar, nå har jenta mi blitt en helt annen jente - hun utagerer ikke lenger fordi pedleder i barnehagen fikk de to "dronningene" til å skjerpe seg, og nå blir hun inkludert i lek. Hun er annerledes også hjemme. Hvis den barnehageansatte (som jeg har sendt klage på) ikke fortalte alle de andre foreldre at min unge var et troll, ville hun ha sluppet ydmykelsen på bursdagen sin. Et par foreldre sa unnskyld i ettertid, men det hjelper ikke nå. At hele gruppa på 10 barn uteble uten at NOEN av foreldrene ga beskjed i forkant, synes jeg er uhørt. Anonymkode: c7170...6fc Det høres merkelig ut at alle holdt seg borte fra bursdagen og hvordan vet du at din datter ble holdt utenfor av disse to hvis ingen har fortalt deg det?. Anonymkode: 11ee0...94e
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #11 Skrevet 26. mai 2017 Min sønn var en biter da han akkurat hadde startet i bhg (rett før han fylte ett år). Han bet aldri hjemme, verken oss foreldre, storebror eller andre vi omgikkes. Jeg var fortvilet, men det var ikke stort vi kunne gjøre. Han bet kun to gutter. Far til den ene gutten ble skikkelig aggressiv, og skjelte ut både med og pedleder etter noter. Han mente fysisk avstraffelse var på sin plass. Bhg satte "frimerke" på min sønn, og da én voksen kontinuerlig observerte ham ble det klart at ingen av episodene var uprovoserte. Han bet fordi de to guttene nappet maten hans, lugget når de trodde de ikke ble sett etc. Etter at problemet ble avdekket ble det snart også løst, og alle guttene ble gode venner. Så ja; det finnes voldsomme foreldre der ute. Alt er ikke sort-hvitt, og alle barn, også de som utagerer, har rett til beskyttelse. Anonymkode: 6d395...937
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #12 Skrevet 26. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det høres merkelig ut at alle holdt seg borte fra bursdagen og hvordan vet du at din datter ble holdt utenfor av disse to hvis ingen har fortalt deg det?. Anonymkode: 11ee0...94e Jeg fikk høre det senere da jeg pratet med pedlederen om min datters oppførsel. Hun sa at den klare grunnen til oppførselen var at andre utestengte henne fra lek, og hun utagerte. Hun nevnte ikke navn, men sa at det var spesielt to jenter som stod for utestengingen, og at hun skulle prate med foreldrene til disse to. Anonymkode: c7170...6fc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #13 Skrevet 26. mai 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min sønn var en biter da han akkurat hadde startet i bhg (rett før han fylte ett år). Han bet aldri hjemme, verken oss foreldre, storebror eller andre vi omgikkes. Jeg var fortvilet, men det var ikke stort vi kunne gjøre. Han bet kun to gutter. Far til den ene gutten ble skikkelig aggressiv, og skjelte ut både med og pedleder etter noter. Han mente fysisk avstraffelse var på sin plass. Bhg satte "frimerke" på min sønn, og da én voksen kontinuerlig observerte ham ble det klart at ingen av episodene var uprovoserte. Han bet fordi de to guttene nappet maten hans, lugget når de trodde de ikke ble sett etc. Etter at problemet ble avdekket ble det snart også løst, og alle guttene ble gode venner. Så ja; det finnes voldsomme foreldre der ute. Alt er ikke sort-hvitt, og alle barn, også de som utagerer, har rett til beskyttelse. Anonymkode: 6d395...937 Akkurat denne farens reaksjon og syn på barneoppdragelse (håper at noen meldte til barnevernet om at han syntes det var greit å slå små barn!) er grunnen til at man skal holde kjeft om navnet på den som biter/lugger. Anonymkode: c7170...6fc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #14 Skrevet 26. mai 2017 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min sønn var en biter da han akkurat hadde startet i bhg (rett før han fylte ett år). Han bet aldri hjemme, verken oss foreldre, storebror eller andre vi omgikkes. Jeg var fortvilet, men det var ikke stort vi kunne gjøre. Han bet kun to gutter. Far til den ene gutten ble skikkelig aggressiv, og skjelte ut både med og pedleder etter noter. Han mente fysisk avstraffelse var på sin plass. Bhg satte "frimerke" på min sønn, og da én voksen kontinuerlig observerte ham ble det klart at ingen av episodene var uprovoserte. Han bet fordi de to guttene nappet maten hans, lugget når de trodde de ikke ble sett etc. Etter at problemet ble avdekket ble det snart også løst, og alle guttene ble gode venner. Så ja; det finnes voldsomme foreldre der ute. Alt er ikke sort-hvitt, og alle barn, også de som utagerer, har rett til beskyttelse. Anonymkode: 6d395...937 Aaaah. Ett av de klassiske svarene. Mitt barn gjorde ikke noe galt, det var DE ANDRE som startet. Helikoptermamma. Anonymkode: 2ecac...1e9
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #15 Skrevet 26. mai 2017 Ikke lov til å si slikt nei, men en glipp kan skje. Du kan kreve at de ansatte separerer dem eller flytter det andre barnet over på en annen avdeling. Jeg håper barnehagen har sørget for at barnet ditt har fått stivkrampesprøyte!! Anonymkode: e55f6...2ac
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #16 Skrevet 26. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke lov til å si slikt nei, men en glipp kan skje. Du kan kreve at de ansatte separerer dem eller flytter det andre barnet over på en annen avdeling. Jeg håper barnehagen har sørget for at barnet ditt har fått stivkrampesprøyte!! Anonymkode: e55f6...2ac Tull og tøys! Dette har ikke noe med stivkrampe å gjøre. Det er infeksjon i såret som er risikoen, og den er relativt høy ved menneskebitt når det går hull på huden. Anonymkode: 2c996...504
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #17 Skrevet 26. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Aaaah. Ett av de klassiske svarene. Mitt barn gjorde ikke noe galt, det var DE ANDRE som startet. Helikoptermamma. Anonymkode: 2ecac...1e9 Leste du det hun skrev? Det var barnehagen som fant ut at han beit pga de plaget ham. Barnet var også 1 år, og da er det en del barn som biter uten at det betyr at de er slemme. Anonymkode: e1c15...800
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #18 Skrevet 26. mai 2017 Er det ikke normalt at barn under ett og rett over biter? Ikke noe å bli sint for det vel?! Anonymkode: c80ad...800
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #19 Skrevet 26. mai 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Aaaah. Ett av de klassiske svarene. Mitt barn gjorde ikke noe galt, det var DE ANDRE som startet. Helikoptermamma. Anonymkode: 2ecac...1e9 Beklager. Jeg fikk sikkert ikke frem poenget tydelig nok. Selvfølgelig gjorde han noe galt. Å bite er aldri ok. Det jeg mente var at alt ikke nødvendigvis er svart-hvitt, og at pappaen tente litt vel fort og voldsomt, uten å kjenne hele saken. Det ville nok vært bedre om bhg ikke opplyste ham om hvem biteren var. Disse tre barna var alle +/-1 år, og for små til å "sladre" på hverandre. Anonymkode: 6d395...937
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #20 Skrevet 26. mai 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er en idiotisk regel. Det er ikke sikkert at det faktisk er en regel, det kan være at barnehager misforstår reglene om taushetsplikt. Anonymkode: aa108...aed Vi forteller ikke sånt, ikke pga taushetsplikt, men for at barnet ikke skal få et stempel på seg. Anonymkode: a6dbf...859
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #21 Skrevet 26. mai 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet vårt ble kloret til blods i ansiktet mange ganger. Jeg syns det var fint at barnehagen sa hvem det var. Jeg så det skjedde rett forran meg også. Mamman til dette barnet kalte inn til møte med alle foreldrene. Vi var syke og kunne ikke komme, så jeg vet ikke bakgrunnshistorien. Jeg skjønner det er vanskelig å se dette barnet, man vil jo beskytte sitt eget. Men! Jeg har aldri unngått dette barnet, jeg har heller vært blid og hyggelig og snakket med barnet om løst og fast. Anonymkode: 810bf...abe Men mange andre foreldre ville ha skydd det barnet Anonymkode: a6dbf...859
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #22 Skrevet 26. mai 2017 Jeg fant ut av hvem som klorte mitt barn, og etter 2-3 mnd med skriv hit og dit, fikk jeg endelig fjernet kloreren fra avd. Flere foreldre takket meg diskret i ettertid..! Anonymkode: b2575...0ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå