Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #51 Skrevet 26. mai 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det MÅ ikke. Vanligvis. Eller vent, i år måtte vi faktisk bråke med muttertrekker på en helligdag i påska for å skifte over til vinterdekk igjen. Men selvfølgelig, vi skulle heller ha kjørt på sommerdekk med fare for seg selv og andre. Ikke alt kan utsettes til ettermiddager og lørdager. Derfor finnes det unntak i loven om at virksomheten som ikke kan utsettes er straffri. Anonymkode: a9c63...64d Hvis dere har muskelsvinn burde dere vel ikke kjøre bil heller? Eller kanskje dere bare er late og ikke gidder bruke muskler. Gratulerer, i en tråd full av LATTERLIGE argumenter vant du. Må føles flott å være den dummeste av de dumme? Anonymkode: 39913...50b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #52 Skrevet 26. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere har muskelsvinn burde dere vel ikke kjøre bil heller? Eller kanskje dere bare er late og ikke gidder bruke muskler. Gratulerer, i en tråd full av LATTERLIGE argumenter vant du. Må føles flott å være den dummeste av de dumme? Anonymkode: 39913...50b Hehe, trenger ikke å ha muskelsvinn for å bytte dekk ved hjelp av muttertrekker. Alle jeg kjenner, kvinner og menn, gjør det. Ingen er lat bare fordi man bruker hjelpemidler. Men selvfølgelig, når man ikke er noen argumenter så kaller man andre "den dummeste av de dumme". Flott. Anonymkode: a9c63...64d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #53 Skrevet 26. mai 2017 5 minutter siden, sug lut skrev: Virkelig? Må si meg enig med det, her tas påstander ut av løse lufta. Du har jo ikke skrevet noe sted at du hater kristendommen og alt den står for, selv om du tar avstand fra troen. Kristenfanatiker på ferde ser det ut som :S Anonymkode: a9c63...64d
sug lut Skrevet 26. mai 2017 Forfatter #54 Skrevet 26. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Må si meg enig med det, her tas påstander ut av løse lufta. Du har jo ikke skrevet noe sted at du hater kristendommen og alt den står for, selv om du tar avstand fra troen. Kristenfanatiker på ferde ser det ut som :S Anonymkode: a9c63...64d Antakelig, men det er alltid fortryllende når en trosretning tar monopol på en ting som "nestekjærlighet".
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. mai 2017 #55 Skrevet 26. mai 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sug lut har ikke snakket om å starte kl 8 og ha det gående hele døgnet, men om å i det hele tatt bråke eller henge klesvask på sånne dager. Loven gjelder både for en halvtimes jobb og for en jobb som tar hele døgnet. Skikkelig voksent av deg å plage alle de andre naboene hele jula, selv om det er EN nabo som bråker nå uten å ha behov for det. Da er du jo like ille. Anonymkode: a9c63...64d Å, jeg skal nok sørge for riktig retning på lyden, ser du. Jeg er ikke dum, men jo, en smule lei og hevngjerrig på en nabo som de siste 15 år ikke ett eneste år har tatt hensyn til naboene sine på helg og helligdager.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #56 Skrevet 26. mai 2017 12 minutter siden, sug lut skrev: Antakelig, men det er alltid fortryllende når en trosretning tar monopol på en ting som "nestekjærlighet". Jepp. Samtidig som vår lokale prest sier at alle er velkomne i kirka, og at barn som ikke tilhører menigheter også kan delta i deres legoklubb, på leirsamlinger og lignende. Mange av de kristne verdiene sammenfaller med straffeloven og normal folkeskikk Anonymkode: a9c63...64d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #57 Skrevet 26. mai 2017 7 minutter siden, Hercule Poirot skrev: Å, jeg skal nok sørge for riktig retning på lyden, ser du. Jeg er ikke dum, men jo, en smule lei og hevngjerrig på en nabo som de siste 15 år ikke ett eneste år har tatt hensyn til naboene sine på helg og helligdager. Hvis du gjør det slik at det bare plager ham - kjør i vei. Anonymkode: a9c63...64d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #58 Skrevet 26. mai 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe, trenger ikke å ha muskelsvinn for å bytte dekk ved hjelp av muttertrekker. Alle jeg kjenner, kvinner og menn, gjør det. Ingen er lat bare fordi man bruker hjelpemidler. Men selvfølgelig, når man ikke er noen argumenter så kaller man andre "den dummeste av de dumme". Flott. Anonymkode: a9c63...64d Så, dere må da altså bråke en helligdag fordi dere MÅ legge om til vinterdekk. Hvis dere ikke kan bruke muttertrekker får dere ikke lagt om til vinterdekk? Får dere ikke brukt muttertrekker må dere kjøre på sommerdekk og potensielt skade dere og andre? Argumentet ditt er greit nok det altså, men ser du ikke selv at dette faktisk er noe som kan gjøres uten støy? Anonymkode: 39913...50b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #59 Skrevet 26. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så, dere må da altså bråke en helligdag fordi dere MÅ legge om til vinterdekk. Hvis dere ikke kan bruke muttertrekker får dere ikke lagt om til vinterdekk? Får dere ikke brukt muttertrekker må dere kjøre på sommerdekk og potensielt skade dere og andre? Argumentet ditt er greit nok det altså, men ser du ikke selv at dette faktisk er noe som kan gjøres uten støy? Anonymkode: 39913...50b Jeg kan ikke gjøre dette uten den lille støyen muttertrekkeren gir. Ja, vi måtte legge om til vinterdekk den dagen, fordi det var speilholket på veiene etter plutselig snøfall, flere dager etter at man etter lov måtte legge om til sommerdekk. Jeg har STOR bil med store tunge hjul. Jeg klarer ikke å holde det store hjulet oppe samtidig som jeg skrur med et kryss. Jeg vil også forsikre meg at mutterne er såpass stramme at dekket ikke faller av i fart senere. Hadde det vært snakk om en Audi A6 eller noe, ville jeg ha klart å bruke kryss. Jeg har en Dodge RAM. Anonymkode: a9c63...64d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #60 Skrevet 26. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke gjøre dette uten den lille støyen muttertrekkeren gir. Ja, vi måtte legge om til vinterdekk den dagen, fordi det var speilholket på veiene etter plutselig snøfall, flere dager etter at man etter lov måtte legge om til sommerdekk. Jeg har STOR bil med store tunge hjul. Jeg klarer ikke å holde det store hjulet oppe samtidig som jeg skrur med et kryss. Jeg vil også forsikre meg at mutterne er såpass stramme at dekket ikke faller av i fart senere. Hadde det vært snakk om en Audi A6 eller noe, ville jeg ha klart å bruke kryss. Jeg har en Dodge RAM. Anonymkode: a9c63...64d Du skrev VI. Vi er ikke jeg Klarer ikke to mennesker skifte dekk uten elektrisk muttertrekker? Dere må lide av noe. Anonymkode: 39913...50b
Lolitalolita Skrevet 26. mai 2017 #61 Skrevet 26. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Regler er av en grunn og skal følges. Likevel er det patetisk å sammenligne gressklipping med vold, voldtekt av barn og kjøring i fylla. Apropos det at regler er av en grunn - konkubinatparagrafen gjaldt helt til 21. april 1972, likevel var det flust av samboere på slutten av 1960- og begynnelsen av 1970-tallet, uten at disse ble puttet i fengsel. Enkelte lover er overleveringer fra fortiden. Tipper at loven om helligdagsfred snart vil fases ut nå som Norge ikke lenger har statskirke og er multikulturelt land. Men selvfølgelig, så lenge loven gjelder, må man følge den i henhold til det som står i loven. Anonymkode: a9c63...64d Du vet at helligdagsloven er en ny lov? Den stammer helt tilbake til det herrens år 1995....
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #62 Skrevet 26. mai 2017 1 minutt siden, Lolitalolita skrev: Du vet at helligdagsloven er en ny lov? Den stammer helt tilbake til det herrens år 1995.... Selvfølgelig vet jeg det. Men loven er videreføring av en gammel lov om helligdagsfreden, med noe nyere ordlyd. Det er ikke en helt ny lov sånn sett. Loven har trådt i kraft da vi enda hadde statskirke, noe vi i dag ikke har. Anonymkode: a9c63...64d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #63 Skrevet 26. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skrev VI. Vi er ikke jeg Klarer ikke to mennesker skifte dekk uten elektrisk muttertrekker? Dere må lide av noe. Anonymkode: 39913...50b Vi som i meg og mine to barn på 6 og 10. Nei, vi klarer ikke å skifte dekk på Dodge RAM for hånd uten hjelpemidler. Vi lider ikke av noe, men jeg er 1.56 høy og veier 48 kilo. Jeg har ikke bodybuildermuskler. Jeg trodde ikke at man måtte ha det for å kunne kjøre bil. Da jeg tok førerkortet, sjekket de heller ikke om jeg klarte å bytte dekk for hånd. Anonymkode: a9c63...64d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #64 Skrevet 26. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi som i meg og mine to barn på 6 og 10. Nei, vi klarer ikke å skifte dekk på Dodge RAM for hånd uten hjelpemidler. Vi lider ikke av noe, men jeg er 1.56 høy og veier 48 kilo. Jeg har ikke bodybuildermuskler. Jeg trodde ikke at man måtte ha det for å kunne kjøre bil. Da jeg tok førerkortet, sjekket de heller ikke om jeg klarte å bytte dekk for hånd. Anonymkode: a9c63...64d Hva gjør du da hvis du punkterer mutters aleine på en øde strekning? Det å kunne bytte hjul burde faktisk være et minstekrav for å kjøre bil... Anonymkode: fc59d...0b3
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #65 Skrevet 26. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi som i meg og mine to barn på 6 og 10. Nei, vi klarer ikke å skifte dekk på Dodge RAM for hånd uten hjelpemidler. Vi lider ikke av noe, men jeg er 1.56 høy og veier 48 kilo. Jeg har ikke bodybuildermuskler. Jeg trodde ikke at man måtte ha det for å kunne kjøre bil. Da jeg tok førerkortet, sjekket de heller ikke om jeg klarte å bytte dekk for hånd. Anonymkode: a9c63...64d For øvrig, er det svært mange kvinner og menn i Norge som leverer bilen til verksted for dekkskift. Du mener at alle de har muskelsvinn og det feiler dem noe? Alle sammen? For øvrig, er du klar over hvor mye så store dekk som 275/60-17 veier? Prøv selv, sier jeg bare. Eller du er kanskje en bodybuilder som løfter 100 kg i benkpress? Da er situasjonen helt annen... Anonymkode: a9c63...64d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #66 Skrevet 26. mai 2017 1 time siden, Hercule Poirot skrev: Argh! Å måtte skifte dekk på bilen, en jobb som tar absolutt maks en halvtime, er ikke sammenlignbart med å prinsipielt starte motorsag, bygningssag, gravemaskin osv, senest kl 08 og holde det gående til langt ut på ettermiddagen hver eneste ekstra rød dag. Vi har en sånn i nabolaget. 1. mai, Kr. Himmelfartsdag, hele pinsen. Motorsag, bygningssag, gravemaskin. Til jul skal jeg skaffe meg et aggregat eller lignende, og sørge for at det starter kl 08 og går til kl 17, i alle fall, 1. og 2. juledag. Men har dere anmeldt ham, da? Anonymkode: 4d0aa...89f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #67 Skrevet 26. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva gjør du da hvis du punkterer mutters aleine på en øde strekning? Det å kunne bytte hjul burde faktisk være et minstekrav for å kjøre bil... Anonymkode: fc59d...0b3 Jeg klarer sikkert å skifte dette ENE dekket på en times tid med mye pes og anstrengelser. Må man så må man. Punkterer jeg flere enn ett dekk, så er jeg uansett stuck. Hvor mange kvinner i Norge vet hvordan man bytter dekk egentlig? Og hvor mange av dem har førerkort? Hva det burde eller ikke burde er irrelevant, så lenge det faktisk ikke er et krav. Slutt å finne opp egne regler og kalle folk for dummeste av de dumme fordi de ikke følger DINE personlige krav her i verden. Anonymkode: a9c63...64d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #68 Skrevet 26. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva gjør du da hvis du punkterer mutters aleine på en øde strekning? Det å kunne bytte hjul burde faktisk være et minstekrav for å kjøre bil... Anonymkode: fc59d...0b3 Vet ikke hva hun du hakker på gjør, men jeg ringer Falck. Anonymkode: 4d0aa...89f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #69 Skrevet 26. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg klarer sikkert å skifte dette ENE dekket på en times tid med mye pes og anstrengelser. Må man så må man. Punkterer jeg flere enn ett dekk, så er jeg uansett stuck. Hvor mange kvinner i Norge vet hvordan man bytter dekk egentlig? Og hvor mange av dem har førerkort? Hva det burde eller ikke burde er irrelevant, så lenge det faktisk ikke er et krav. Slutt å finne opp egne regler og kalle folk for dummeste av de dumme fordi de ikke følger DINE personlige krav her i verden. Anonymkode: a9c63...64d Nå er jeg litt nysgjerrig på hvor i mine innlegg du ser at jeg har hevdet at folk er dummest av de dumme fordi de ikke følger MINE personlige krav... Forlvrig tror jeg faktisk de fleste kvinner kan skifte dekk hvis de vil. Problemet er bare at de fleste damer har en far, mann, kompis eller lignende som heller gjør jobben for oss en å gi opplæring. Ergo så står vi der med skjegget i postkassa når ene hjulet plutselig er flatt... Hadde faktisk vært interessant å hørt hvor mange av damene her inne som vet hvor jekken på bilen er plassert... Men, det er en helt annen diskusjon. (Min bil har forøvrig ikke verken jekk eller reservehjul, den har kun en skumboks) Anonymkode: fc59d...0b3
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #70 Skrevet 26. mai 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke hva hun du hakker på gjør, men jeg ringer Falck. Anonymkode: 4d0aa...89f Hakket på? Jeg spurte ett spørsmål? Er det virkelig å hakke på? Har vi blitt så sarte? Anonymkode: fc59d...0b3
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. mai 2017 #71 Skrevet 26. mai 2017 (endret) 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men har dere anmeldt ham, da? Anonymkode: 4d0aa...89f Jepp, det har vi også forsøkt. Da ble det i grunnen bare verre. Vår løsning kosta oss så langt ca 2,5 millioner. Hytte. Endret 26. mai 2017 av Hercule Poirot
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #72 Skrevet 26. mai 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi som i meg og mine to barn på 6 og 10. Nei, vi klarer ikke å skifte dekk på Dodge RAM for hånd uten hjelpemidler. Vi lider ikke av noe, men jeg er 1.56 høy og veier 48 kilo. Jeg har ikke bodybuildermuskler. Jeg trodde ikke at man måtte ha det for å kunne kjøre bil. Da jeg tok førerkortet, sjekket de heller ikke om jeg klarte å bytte dekk for hånd. Anonymkode: a9c63...64d Haha. Du ror så det fosser. Bare innrøm at du var dum nå. Hvem faen legger om til sommerdekk før påske når man vet man skal bort. Fristen for å legge om er uansett ETTER påske. Lille trollmor. Anonymkode: 39913...50b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #73 Skrevet 26. mai 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg litt nysgjerrig på hvor i mine innlegg du ser at jeg har hevdet at folk er dummest av de dumme fordi de ikke følger MINE personlige krav... Forlvrig tror jeg faktisk de fleste kvinner kan skifte dekk hvis de vil. Problemet er bare at de fleste damer har en far, mann, kompis eller lignende som heller gjør jobben for oss en å gi opplæring. Ergo så står vi der med skjegget i postkassa når ene hjulet plutselig er flatt... Hadde faktisk vært interessant å hørt hvor mange av damene her inne som vet hvor jekken på bilen er plassert... Men, det er en helt annen diskusjon. (Min bil har forøvrig ikke verken jekk eller reservehjul, den har kun en skumboks) Anonymkode: fc59d...0b3 Så hva gjør du hvis du punkterer når du ikke en gang har reservedekk eller jekk med? Smarting Anonymkode: a9c63...64d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #74 Skrevet 26. mai 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hakket på? Jeg spurte ett spørsmål? Er det virkelig å hakke på? Har vi blitt så sarte? Anonymkode: fc59d...0b3 Når du kaller meg for den dummeste av de dumme, tillegger meg diagnoser jeg ikke har og mener at jeg er lat, så hakker du på meg. Du har ikke "spurt ett spørsmål". Anonymkode: a9c63...64d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #75 Skrevet 26. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så hva gjør du hvis du punkterer når du ikke en gang har reservedekk eller jekk med? Smarting Anonymkode: a9c63...64d Bruker boksen med skum som ligger i bilen vel... Smarting 😉 Anonymkode: fc59d...0b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå