Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #51 Skrevet 28. mai 2017 Pose kan fint brukes, uten å binde fast. Det har som oftest like god effekt Anonymkode: dd668...faf
Mumua Skrevet 28. mai 2017 #52 Skrevet 28. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er det ikke greit. Vi gjør jo selvsagt hva vi kan for å trøste og roe. Men å binde fast er uaktuelt barnet pines så absolutt ikke. Tøft for oss voksne ja, men man må for pokker tåle litt som forelder. Det overrasker meg til stadig hvor mye som kommer som et sjokk på folk.. Anonymkode: dd668...faf Men da er vi heller ikke i lik situasjon. Vårt barn ble skadelidende av dette fordi hun ikke klarte å roes på noen annen måte. Det gjør tydeligvis deres. Og jeg har vanskelig for å tro at dere har brukt 2-3 år med 4-timers leggeøkter fylt av krampegråt. Det handler ikke om hvem som har hatt det verst, men hva som er best for barna i slike situasjoner. For vårt barn var det pose festet i madrassen. Helt udramatisk, mye muligheter for å boltre seg, bare ikke reise seg. Og det virket utmerket, så alle ble fornøyde. Har nå en harmonisk 1-åring som sovner i løpet av 5 minutter i senga si uten noe pose eller remedier og sover godt natten gjennom. Vil si det er et godt resultat for både små og store.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #53 Skrevet 28. mai 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er det ikke greit. Vi gjør jo selvsagt hva vi kan for å trøste og roe. Men å binde fast er uaktuelt barnet pines så absolutt ikke. Tøft for oss voksne ja, men man må for pokker tåle litt som forelder. Det overrasker meg til stadig hvor mye som kommer som et sjokk på folk.. Anonymkode: dd668...faf Du mener at det ikke er ikke for barnet som ikke får sove? Her er det jo heller ikke snakk om å binde fast et hylende barn, men å hjelpe dem til å skjønne at de ikke skal reise seg opp. Poenget er at med pose og sele er det helt slutt på å gråte seg i søvn. Dere er IKKE gode foreldre når dere ikke gjør det dere kan for å få til en god leggesituasjon. Og i hvertfall ikke i noen posisjon til å kritisere andre! Anonymkode: 50396...74e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #54 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du mener at det er bra for barnet som ikke får sove? Her er det jo heller ikke snakk om å binde fast et hylende barn, men å hjelpe dem til å skjønne at de ikke skal reise seg opp. Poenget er at med pose og sele er det helt slutt på å gråte seg i søvn. Dere er IKKE gode foreldre når dere ikke gjør det dere kan for å få til en god leggesituasjon. Og i hvertfall ikke i noen posisjon til å kritisere andre! Anonymkode: 50396...74e Anonymkode: 50396...74e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #55 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Surr med sitering. Anonymkode: 50396...74e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #56 Skrevet 28. mai 2017 Både jeg og søsteren min sov i soveposer med seler som barn på 80-tallet. Tror det var helt vanlig da. Jeg tenker på det som et hjelpemiddel som ikke alle barn trenger, men som er kjempenyttig for de barna det gjelder. Ville ikke falle meg inn å dømme andre foreldre som tar valg på vegne av sine barn. Ingen av oss har vært i andres sko. Og litt på siden: Vi bruker nattpose til sønnen vår, har gjort det siden han begynte å sparke av seg dyna da han var rundt 4 mnd. Den har riktignok ikke seler, og forhindrer han ikke i å reise seg opp i sprinkelsenga, men jeg merker godt at den roer han. Kanskje prøv med det først? Anonymkode: 3250a...ed9
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #57 Skrevet 28. mai 2017 På 25.5.2017 den 21.02, *Miss Marple* skrev: Jeg spør deg også jeg: hvorfor er det verre for ungen med sele i sengen enn i vogn og bil? Fatter ikke at du trenger spørre om det engang jeg. Anonymkode: 08d83...700
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #58 Skrevet 28. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du mener at det ikke er ikke for barnet som ikke får sove? Her er det jo heller ikke snakk om å binde fast et hylende barn, men å hjelpe dem til å skjønne at de ikke skal reise seg opp. Poenget er at med pose og sele er det helt slutt på å gråte seg i søvn. Dere er IKKE gode foreldre når dere ikke gjør det dere kan for å få til en god leggesituasjon. Og i hvertfall ikke i noen posisjon til å kritisere andre! Anonymkode: 50396...74e Neivel, så er vi rævva foreldre som går ut av vårt gode skinn for å sørge for en trygg innsovning og søvn da. Uten bruk av tvang og tau.. Fantastisk intet annet. 👍🏻 Anonymkode: dd668...faf
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #59 Skrevet 28. mai 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Både jeg og søsteren min sov i soveposer med seler som barn på 80-tallet. Tror det var helt vanlig da. Jeg tenker på det som et hjelpemiddel som ikke alle barn trenger, men som er kjempenyttig for de barna det gjelder. Ville ikke falle meg inn å dømme andre foreldre som tar valg på vegne av sine barn. Ingen av oss har vært i andres sko. Og litt på siden: Vi bruker nattpose til sønnen vår, har gjort det siden han begynte å sparke av seg dyna da han var rundt 4 mnd. Den har riktignok ikke seler, og forhindrer han ikke i å reise seg opp i sprinkelsenga, men jeg merker godt at den roer han. Kanskje prøv med det først? Anonymkode: 3250a...ed9 Og dette... 😑 Anonymkode: dd668...faf
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #60 Skrevet 28. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og dette... 😑 Anonymkode: dd668...faf Som i en god ide og bedre første forsøk. Anonymkode: dd668...faf
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #61 Skrevet 28. mai 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neivel, så er vi rævva foreldre som går ut av vårt gode skinn for å sørge for en trygg innsovning og søvn da. Uten bruk av tvang og tau.. Fantastisk intet annet. 👍🏻 Anonymkode: dd668...faf Men dere lykkes jo ikke? Barnet gråter ved legging i 2-3 år! Sier det deg ikke at dere gjør det feil? At dere bør prøve noe annet? Det er jo ille at barn skal forbinde legging med gråt? I år etter år. Anonymkode: 50396...74e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #62 Skrevet 28. mai 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men dere lykkes jo ikke? Barnet gråter ved legging i 2-3 år! Sier det deg ikke at dere gjør det feil? At dere bør prøve noe annet? Det er jo ille at barn skal forbinde legging med gråt? I år etter år. Anonymkode: 50396...74e Noen barn sliter mer enn andre. Det betyr ikke at de gråter og er hysteriske HVER ENESTE kveld. Det går også på søvn. Noen vil ikke sove, noen sover mindre enn andre. Men behovet for å spenne henne/han fast har vi aldri hatt. Som du sier, legging skal ikke forbindes med noe vondt.. Anonymkode: dd668...faf
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #63 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Noen barn sliter mer enn andre. Det betyr ikke at de gråter og er hysteriske HVER ENESTE kveld. Det går også på søvn. Noen vil ikke sove, noen sover mindre enn andre. Men behovet for å spenne henne/han fast har vi aldri hatt. Som du sier, legging skal ikke forbindes med noe vondt.. Anonymkode: dd668...faf Vet du egentlig hva du snakker om? Har du sett posene som brukes? Det er bånd som er festet i hoftehøyde som gjør at barnet kan snu seg godt over på siden, men ikke helt rundt på magen. Og de kan reise seg i sittende stilling, men ikke helt opp. Beina er frie til å spenne og løftes så mye de vil. Men med den holdningen din spenner du vel ikke barnet fast i bilen heller? Der er det jo virkelig snakk om å fjerne bevegelsesfriheten, og man vil jo ikke utsette barnet for tvang, uansett om det er til dets eget beste! Anonymkode: 50396...74e
Mumua Skrevet 28. mai 2017 #64 Skrevet 28. mai 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen barn sliter mer enn andre. Det betyr ikke at de gråter og er hysteriske HVER ENESTE kveld. Det går også på søvn. Noen vil ikke sove, noen sover mindre enn andre. Men behovet for å spenne henne/han fast har vi aldri hatt. Som du sier, legging skal ikke forbindes med noe vondt.. Anonymkode: dd668...faf Vel, du sammenlignet deg med meg tidligere her og mente du hadde holdt ut 2-3 år med det samme. Det stemmer isåfall ikke, for vårt barn gråt hysterisk i 3-4 timer HVER ENESTE kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå