GĂ„ til innhold

Solkrem for sensitiv hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prÞvd nivea, men reagerer litt pÄ den. Dette er til en 1,5-Äring altsÄ. Tips til allergivennlige solkremer? Vet om la roche posay, men siden jeg har brukt den selv og er misfornÞyd (ble solbrent i syden, selv om det var spf 50) sÄ er jeg skeptisk til den.

Anonymkode: b5c79...281

Skrevet

Barnet blir altsÄ ikke solbrent, men reagerer med utslett selv om den er allergivennlig og parfymefri

Skrevet

Hei. Har du prÞvd solkremen Aloe sunscreen? Faktor 30. Helt fantastisk etter min mening. Den er ikke Ä fÄ kjÞpt i butikk, men hos meg.

Anonymkode: 27426...f7a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei. Har du prÞvd solkremen Aloe sunscreen? Faktor 30. Helt fantastisk etter min mening. Den er ikke Ä fÄ kjÞpt i butikk, men hos meg.

Nei, har ikke det.. skeptisk til det som ikke selges pÄ apotek osv. SÊrlig med aloe vera som jeg er skikkelig allergisk mot. Sikkert arvelig

Aloe vera er jo sterke greier

Skrevet

Mine barn kan ikke ha solkrem med kun fysisk filter (faktor 50), det blir altfor tett pÄ huden. Er fornÞyd med Cosmica til dem, og faktor 30. SmÞrer ofte, vasker av solkrem om kvelden, beskytter med tÞy midt pÄ dagen i Norge, og holder dem borte fra den sterkeste solen nÄr vi er utenlands. 

Anonymkode: f66e9...3e0

Skrevet

Kan ogsĂ„ minnes at solkrem med faktor 50 ikke er bra for huden. Er dĂ„rlig komfortsonen og huden blir mer skadet!😹

Skrevet
Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

Kan ogsĂ„ minnes at solkrem med faktor 50 ikke er bra for huden. Er dĂ„rlig komfortsonen og huden blir mer skadet!😹

Komfortsonen??? Skulle stĂ„ kombo.....😂

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn kan ikke ha solkrem med kun fysisk filter (faktor 50), det blir altfor tett pÄ huden. Er fornÞyd med Cosmica til dem, og faktor 30. SmÞrer ofte, vasker av solkrem om kvelden, beskytter med tÞy midt pÄ dagen i Norge, og holder dem borte fra den sterkeste solen nÄr vi er utenlands. 

Anonymkode: f66e9...3e0

Jeg er ikke fornĂžyd med cosmica (30), den er ikke allergivennlig.

Skrevet

astma- og allergiforbundet anbefaler en solkrem som jeg nÄ bruker til begge barna! Dermica tror jeg det er - selges pÄ apotek1.

min eldste fÄr utslett av mange solkremer, men denne fungerer. 

Anonymkode: c8dd5...f1a

Skrevet
Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

astma- og allergiforbundet anbefaler en solkrem som jeg nÄ bruker til begge barna! Dermica tror jeg det er - selges pÄ apotek1.

min eldste fÄr utslett av mange solkremer, men denne fungerer. 

https://www.naaf.no/marked-og-produkt/naafs-merkeordning/anbefalte-produkter/hud--og-kroppspleieprodukter/solkrem/

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ok :) kan prĂžve den da, hvis UV-faktoren er hva den lover. Er noe med det og.

Skal ikke vÊre lett altsÄ :(

Mine har brukt kremen og de har ikke blitt solbrente 👍

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine har brukt kremen og de har ikke blitt solbrente 👍

bra :)

Skrevet

Vi bruker Anglamark som selges pÄ Coop. Ingen parfyme og ingen reaksjoner pÄ sensitiv hud. Ikke sÄ dyr heller.

Skrevet

Jeg reagerer mye pÄ solkremer selv, sÄ er veldig forsiktig bÄde med egen og barnas solkrem. Nivea er det merket jeg har reagert mest pÄ, sÄ det bruker vi aldri. Cliniderm og Cosmica solkrem er de jeg har best erfaring og jeg unngÄr de hÞyeste faktorene fordi jeg klÞr og reagerer pÄ det. Bruker aldri hÞyere enn faktor 25 verken pÄ meg selv eller ungene.

Anonymkode: 32c12...368

Skrevet

Bruker cliniderm, faktor 25. Kreftforeningen anbefaler faktor mellom 15 og 25, smÞre ofte og vÊre i skyggen/ha pÄ tÞy midt pÄ dagen

BÄde jeg og ungene reagerer pÄ sunblock (50), da fÄr ikke huden puste tror jeg. Vi har atopisk eksem. 

Anonymkode: c417c...4ce

Skrevet

Mitt barn tÄler ikke solkrem. Fant til slutt ut at han tÄlte cosmica (den i solfaktor 30 som er i hvit tube). Jeg selv tÄler ogsÄ Ênglamark fra coop (denne blir ikke kritt hvit nÄr man smÞrer den ut, sÄ den kjÞper jeg til meg selv, som heller ikke tÄler solkrem). Vi tÄler ogsÄ en solkrem som heter Lavera. Har prÞvd alle andre merker, bÄde fra helsekost og apotek, men sÞnnen hovner opp og blir rÞd, mens jeg selv fÄr utslett og svir. Leste ogsÄ at jo lavere faktor jo bedre nÄr det gjelder allergi, desverre sluttet cosmica med en solkrem de hadde i solfaktor 20, og som var lettere Ä smÞre ut

Anonymkode: bb595...718

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...